Naujienos

Ugdymo proceso sužaidybinimas

2016 lapkričio 23

Šiandien sužaidybinimas vis labiau įsilieja į kasdienį gyvenimą. Ir jei norite, kad jūsų mokiniai aktyviai įsitrauktų į pamoką, pasirūpinkite paversti jų mokymosi procesą žaidimu. Tai skamba gan netradiciškai, tačiau žaidimų principų naudojimas skatina motyvaciją ir patį procesą daro įdomesnį. 

Vaikai ir suaugusieji „išlošia“ besimokydami žaidžiant, nes sužaidybinimas:

  • Siūlo žaidėjams svaiginančią patirtį. Kai žmonės patiria virtualius scenarijus „iš pirmų rankų”, jie išmoksta geriau susieti dalyko medžiagą su savo realaus darbo patirtimi.
  • Reikalauja žaidėjų priimti dažnus, svarbius sprendimus. Žmonės geriausiai mokosi per išbandymus ir nesėkmes. Netgi klaidos yra prasmingos, kai žaidėjai mokosi jas taisydami. 
  • Išryškina konkrečius tikslus, padedančius žaidėjams susikoncentruoti ties mokymusi. 
  • Integruoja kiekvieno žaidėjo sugebėjimų lygį. 
  • Įtraukia socialinius tikslus siekiant sukurti efektyvią sprendimų priėmimo sistemą. Sužaidybinimas padeda vaikus ir suaugusiuosius bendradarbiauti ir dirbti komandoje.

Ne veltui sužaidybinimo temą gvildenome ir tarptautinio seminaro „Sužaidybinimo metodo integravimas į ugdymo procesą“ metu, kuriame dalyvavo 60 mokytojų iš 11 šalių. Patyrę lektoriai iš Lietuvos, Italijos ir Belgijos dalijosi savo patirtimi kaip idėją paversti projektu ir jį vykdyti „eTwinning“ erdvėje, kokius internetinius įrankius/metodus rinktis, norint sužaidybinti mokymosi procesą, kaip tuos įrankius/metodus integruoti į pamoką ir pasiekti kokybiškų rezultatų. Po trijų dienų intensyvaus darbo, komandos užregistravo 9 projektus, kuriuos pradės naujaisiais mokslo metais.

Kviečiame plačiau susipažinti su seminaro medžiaga, apsilankant seminaro svetainėje

Seminaro akimirkas rasite ČIA.