Naujienos

Tautiškumas gali skleistis tik tarptautinėje erdvėje

2016-09-09

Tauta – tai etninė grupė, turinti, istoriškai susiformavusią žmonių bendriją. Tauta, kaip „tokia“ neegzistuotų, jei pasaulyje nebūtų kitų tautų arba visi būtume vienodi. Tautiškumas gali skleistis tik tarptautinėje erdvėje  – tokia sentencija, padiktuota filosofo Liutauro Degėsio ir pradėjome Švietimo mainų paramos fondo ir Švietimo ir mokslo ministerijos organizuojamą „eTwinning“ seminarą, kuriame dalyvavo tos pačios tautos – lietuvių atstovai, atvykę iš kitų tautų žemių – Jungtinės karalystės, Norvegijos, Vokietijos, Airijos, JAV, Islandijos, Austrijos, Belgijos, Ispanijos ir Lietuvos. Gausus 100 mokytojų būrys atvyko ne tik atsiimti „eTwinning“ Nacionalinių kokybės ženklelių, kuriais buvo įvertinti kokybiškai įgyvendinti projektai, bet ir vedami kito tikslo – bendradarbiauti su savo tautiečiais.

„Kas nors mokykloje jums turėjo pasakyti, kad pažinimas, pirmiausia yra savęs paties atradimas. Kad mokymasis pirmiausia yra ne su-žinojimas, o su-pratimas. Jeigu mokykloje jūs išmokote tik tai, ką išmokote, arba dar blogiau, jeigu mokydamiesi jūs išmokote tik išmokti – jums galas. Taip ir praleisite savo gyvenimą besimokydami – apie viską – augalus, kosmosą, galaktikas ar „hamburgerius“, nesužinodami apie save. Jeigu kažkas jums pasakė, kad visi kiti dalykai yra svarbesni už jus pačius, tas kažkas jus „žiauriai“ apgavo, nes įtikino, kad apie save galėsite pagalvoti vėliau, kai išmoksite apie žvaigždes ar iškalsite formules. Kažkas jums turi pasakyti, kad tai, nuo ko reikėjo pradėti esate jūs patys, kad mokantis svarbiausia yra sužinoti apie save, suprasti save ir sugalvoti ką su savimi daryti“ – Liutauras Degėsys.

Pritardami Liutauro Degėsio mintims, teigiame, kad save geriausiai galime pažinti veikdami. Todėl seminaro metu buvo įteikta 90 Nacionalinių „eTwinning“ kokybės ženklelių, už įdomias ir kūrybingas veiklas, vykdytas Lietuvos mokytojų 2015-2016 mokslo metais. Verta paminėti, kad daugiausia kokybės ženklelių gavo Kauno, Šiaulių ir Klaipėdos regionų mokytojai. Būta ir tokių, kuriems buvo įteiktas ne vienas kokybės ženklelis, o visi septyni! Šiuo laimikiu gali pasigirti Šiaulių „Juventos“ progimnazijos pradinių klasių mokytoja Aurelija Dirginčienė, pirmąjį savo „eTwinning“ projektą sukūrusi 2006 metais.

Kaip manote, ar pamokoje su vaikais taikomi darbo metodai tinkami ir veikloms su suaugusiais? Be abejonės, kad TAIP! Ir tai praktiškai įrodė Šiaulių „Juventos“ progimnazijos mokytojų komanda sėkmingai pritaikiusi „eTwinning“ projektų metu vykdytas veiklas su seminaro dalyviais. Kviečiame susipažinti su šiais projektais iš arčiau: „Primary students experiment, observe, investigate and create -2014-2016“, „Schoolovision 2016“, „Smagu sveikai gyventi išreiškiant save!“, „The European Chain Reaction 2016“.

Po žaidybinės veiklos, mokytojai būrėsi į didesnes grupes ir keliavo į praktinių užsiėmimų dirbtuves.

  • Mobilieji įrenginiai ugdymo proces (Staselė Riškienė, Kuršėnų Pavenčių mokyklos anglų kalbos mokytoja ekspertė, programos „eTwinning“ ambasadorė):
    Ar išmanieji įrenginiai trukdo puoselėti tradicijas bei tautiškumą ar padeda? Mes tvirtai įsitikinę: padeda! Tik reikia išmokti jais tikslingai naudotis ir išmokyti to savo mokinius! Šio užsiėmimo metu dalyviai susipažino su lietuvišku turiniu išmaniesiems įrenginiams ir mokėsi patys jį kurti, netgi visi kartu sukūrė bendrą el. knygą „Ką man reiškia tautiškumas?“!
  • Klasės sužaidybinimo būdai (Vaida Šiaučiūnė, Panevėžio r. Velžio gimnazijos anglų k. mokytoja):
    Sužaidybinimo (angl. gamification) filosofija, t.y. kuomet tam tikri žaidimų elementai panaudojami ir pritaikomi veikloms, nesusijusioms su žaidimais, jas padarant įdomesnes ir patrauklesnes, plačiai plinta versle, medicinoje bei visuomeninėse veiklose. Šio užsiėmimo metu mokytojai buvo supažindinti su sužaidybinimo elementais bei jų pritaikymo mokymo(si) procese galimybėmis, kurios, tikime, ne tik „užkabino“, bet ir bus taikomos pamokose!
  • Projekto rezultatų poveikis ir sklaida (Jolita Morkūnaitė, Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos direktorė, dailės mokytoja ekspertė, programos „eTwinning“ ambasadorė):
    Mokytojas inicijuodamas projektą  pirmiausia galvoja apie mokinius, jų  poreikius ir polinkius. Ar jūs manote taip pat? Šio užsiėmimo metu buvo nagrinėjami  konkretūs  besimezgančių projektų pavyzdžiai ir aiškinamasi, kaip pamatuoti projekto rezultatų poveikį mokinių ugdymui. 

Tiek daug kalbant apie internetinę erdvę ir bendradarbiavimo projektus joje, verta pasvarstyti apie išmaniojo pasaulio galimybes ir pavojus. Internetas, išmanieji įrenginiai vaikui leidžia „susitikti“ su viso pasaulio žmonėmis, pažinti, patirti, pamatyti tai, ko galbūt nėra šalia esančiame „realiame“ gyvenime. Šios išmanaus pasaulio galimybės domina ir jaudina, o kartu kelia pavojus, kuriems iškilus vaikams neišvengiamai reikia šalia esančių suaugusiųjų paramos. Jurgita Smiltė Jasiulionė iš VŠĮ „Vaikų linija“ pranešimo metu dalinosi vaikų patirtimis, kurias girdi Vaikų linijos konsultantai – apie išmanaus pasaulio galimybes, padedančias vaikams nelikti vienišiems, atrasti sau patrauklias veiklas bei grėsmes, kurioms iškilus jie ieško jautrios ir atliepiančios suaugusiojo ausies.

Po trijų dienų aktyvaus bendradarbiavimo mokytojų komandos sukūrė net 18 projektų, kuriuos užregistravo „eTwinning“ erdvėje:

  1. Saulė, saulužė…
  2. Medžio kalba
  3. Welcome to my native town!
  4. Kviečiu žaisti!
  5. Medžiai rudenį (Autumn trees)
  6. LAIŠKAS LIETUVAI  
  7. Labas And Merci
  8. Mano ir Tavo Lietuva
  9. Atvažiuok pas mane į svečius
  10. Lietuva – tai aš!
  11. Pasaka maiše
  12. Matematika aplink mus
  13. Rudens stop kadras
  14. Skambantis medis
  15. Aš pasaulyje
  16. Močiutės darželis
  17. Obuolys
  18. Valstybės diena kitaip

Belieka tik džiaugtis mokytojų meile Lietuva, jų noru bendradarbiauti ir linkėti neužgesinti seminaro metu įžiebtos pažinimo ugnies!
Daugiau apie seminarą skaitykite čia

Naujienų kategorijos

Žymos