Naujienos

Taline susitiko Suomijos ir Baltijos šalių „eTwinning” ambasadoriai

2023-06-02

Estijos sostinėje Taline vyko dviejų dienų mokymai „eTwinning“ ambasadoriams iš Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Suomijos. Iš Lietuvos vyko 5 programos ambasadorės Edita Setkauskienė, Jolita Morkūnaitė, Jurgita Kuškevičienė, Rita Bartuškienė, Vilija Sušinskienė ir „eTwinning“ projekto vadovė Eglė Venckutė (ŠMPF).

Pirma susitikimo diena buvo skirta susipažinimui, komandinėms užduotims tarp skirtingų šalių.

Antrąją dieną šalių atstovai pristatė savo švietimo sistemas, inovacijų švietime bei iššūkių temas.

Suomijos atstovai dalinosi tokiais įgyvendintais pokyčiais švietime: privalomas ir nemokamas mokslas moksleiviams iki 18 m., didesnis dėmesys skiriamas ankstyvajam ugdymui.

Kalbėdami apie iššūkius kolegos iš Suomijos minėjo naujus AI įrankius ir mokinių mentalinę sveikatos problemas (tam įtakos turėjo ir covid-19 pandemija). Pavyzdžiui, valgymo sutrikimai, nerimas, mokiniai dažniau vengia eiti į mokyklą, tapo kuklesni, mažiau bendraujantys, nemokantys socializuotis. Kai kurie itin mažai aktyvūs fiziškai, sunkiai susikaupia, mokiniai skirstomi į tuos kurie sportuoja ir kurie ne, lyginasi su tuo, kas pateikiama socialinėse medijose. Bendras mokymosi rezultatų lygio sumažėjimas, mokyklos kultūros iššūkiai (mažiau pagarbos, demokratijos, patyčios, per didelis mobiliųjų telefonų naudojimas), kalbos iššūkiai – gerėja anglų, prastėja suomių kalbos įgūdžiai.

Kaimyninėje Latvijoje, kaip ir Lietuvoje, bendrasis ugdymas yra nemokamas, aukštasis mokslas – ribotos nemokamos vietos, populiarios meno ir muzikos mokyklos. Pandemijos metu sukurtas ministerijos tinklapis su vaizdo pamokomis mokytis namie – www.tavaklase.lv. Iššūkiai – vidutinis mokytojų amžius 47 m., maži atlyginimai, nesubalansuotos darbo valandos, mokytojų žema motyvacija IKT kompetencijas tobulinti, įtraukusis ugdymas (kaip įtraukti mokinius į įprastą mokyklą).

Estijos situacija taip pat panaši į Lietuvos: sunku rasti mokytojus, ypač regionuose, didelis kalbos terapeutų ir kitų specialistų trūkumas, o mokytojų vidutinis amžius siekia 53 metus. Siekiama, kad ugdymas būtų prieinamas visiems moksleiviams, nepaisant jų gimtosios kalbos (tai itin aktualu migrantams ukrainiečiams).

Seminaro metu buvo pristatytas praktiškai mokymo ir mokymosi įrankis ÕPIRAAM (www.digipadevus.ee/framework) parengtas estų mokslininkų ir pedagogų. Įrankis susideda iš šių dalių:

1) efektyvus mokymasis ir motyvacija,

2) mentalinė sveikata,

3) fizinė sveikata,

4) skaitmeninė kompetencija,

5) Autorių teisių įstatymas ir bendrasis duomenų apsaugos reglamentas.

Ambasadorės taip pat užmezgė naujas pažintis su ambasadorėmis iš kitų šalių bei sukūrė naujų projektų, kurių įgyvendinimą tęsia savo mokyklose, o įgytomis žiniomis, įrankiais ir metodikomis pasidalino su kolegomis.

Nuo

Nuotraukos – Piret Puuorg. 

 

Naujienų kategorijos

Žymos