Naujienos

Seminaras Helsinkyje: „Įsitraukti, įkvėpti, įgalinti“ – pilietinis ugdymas per „eTwinning“

2025-03-31

Kovo 20–22 d. Helsinkyje (Suomija) vyko tarptautinis seminaras „Įsitraukti, įkvėpti, įgalinti: pilietinis ugdymas „eTwinning“ programoje“ („Engage, Inspire, Empower: Citizenship Education through eTwinning“). Seminare dalyvavo daugiau nei 70 švietimo bendruomenės atstovų iš įvairių šalių: Danijos, Estijos, Švedijos, Latvijos,  Liuksemburgo, Italijos, Ispanijos, Nyderlandų, Vokietijos, Turkijos, Prancūzijos ir kt. Lietuvą atstovavo Tauragės Martyno Mažvydo progimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė Laineda Zakarienė ir Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos anglų kalbos vyresnioji mokytoja Saulė Likpetrienė.

Renginyje dalyvavę švietimo profesionalai iš įvairių šalių dalinosi gerosiomis praktikomis ir ieškojo būdų, kaip efektyviai ugdyti pilietiškumą mokyklose. Suomijos Nacionalinės agentūros atstovė Sirpa Holmström pristatė „eTwinning“ programos plėtrą Suomijoje. „eTwinning“ šiemet mininti 20-metį, suteikia mokytojams ir mokiniams unikalią galimybę bendradarbiauti tarptautiniu mastu, ugdyti kritinį mąstymą bei aktyvų pilietiškumą.

Skaitmeninė mokymosi aplinka skatina atsakingą technologijų naudojimą. Seminare pranešimą skaičiusi Nina Penttinen akcentavo, kad stiprus pilietinis ugdymas yra raktas į įtraukią visuomenę. Ji išskyrė žiniasklaidos raštingumo ir kritinio mąstymo reikšmę kovojant su dezinformacija bei visuomenės poliarizacija.

Antroji seminaro diena buvo skirta praktinėms sesijoms. Nicole Wieringa, Europos projektų ir švietimo ekspertė, vedė diskusiją apie Europos pilietybę ir demokratijos vaidmenį mokyklose. Dalyviai analizavo kūrybiškus būdus, kaip šias temas integruoti į mokymo programas. Tuo tarpu Tuuli Ahonen, profesinės mokyklos dėstytoja, pristatė socialinio tvarumo mokymo metodus. Ji pasidalijo „Erasmus+“ projekto patirtimi, kuri apėmė parlamento sprendimų priėmimo simuliaciją – mokiniai praktiškai išbandė demokratinių procesų veikimą. Mikko Hiljanen, demokratijos ugdymo ekspertas, gilinosi į tai, kaip mokyklos gali skatinti mokinių pilietinį aktyvumą. Remdamasis Suomijos tyrimų duomenimis, jis pateikė praktinius metodus, kaip stiprinti demokratijos suvokimą ir motyvuoti mokinius dalyvauti visuomeniniame gyvenime. Paskutinę seminaro dieną buvo pristatytas Jean Monnet projektas, skirtas gilesniam Europos Sąjungos veikimo pažinimui. Jo metu vyresniųjų klasių mokiniai dalyvavo studijų programoje „Mūsų Europa“, lankėsi ES institucijose ir gilinosi į Europos integracijos procesus. Tuija Kae, švietimo ekspertė ir tarptautinio bendradarbiavimo koordinatorė, vedė diskusiją apie tai, ar mokyklos turėtų skatinti mokinių kritinį požiūrį į taisykles. Ji akcentavo, kad pilietinis aktyvumas ugdo atsakomybę, skatina kritinį mąstymą ir padeda jaunimui tapti sąmoningais visuomenės dalyviais.

Seminaro dalyviai išsiskirstė praturtėję naujomis žiniomis ir tarptautiniais kontaktais, kurie ateityje gali tapti naujų „eTwinning“ projektų pagrindu. Šis renginys dar kartą patvirtino, kad pilietinis ugdymas yra neatsiejama demokratinės visuomenės dalis, o tarptautinė partnerystė – puikus būdas jį stiprinti.

Įspūdžiais ir nuotraukomis pasidalino Tauragės Martyno progimnazijos anglų kalbos mokytoja-metodininkė, „eTwinning“ projektų koordinatorė ir vykdytoja Laineda Zakarienė.

 

Naujienų kategorijos

Žymos