Naujienos

Rinkinys U4energy

2010-10-14

Aprašymas: Šiame rinkinyje mokytojai ras idėjų ir priemonių, kaip pateikti energijos vartojimo temą. Mokytojai galės įgyvendinti veiksmingas priemones informuodami apie energijos vartojimą ir taupymą, taip pat galės keistis patirtimi, kaip mokyti šios temos mokykloje. Rinkinys paremtas U4energy konkursu: www.u4energy.eu.

Pedagoginiai uždaviniai:

Šio rinkinio uždaviniai yra:

  • padėti mokytojams ir mokiniams pamokoje pristatyti su energetikos tema susijusius klausimus;
  • dalytis energijos vartojimo patirtimi bendradarbiaujant;
  • informuoti mokinius apie energijos vartojimą ir efektyvumą;
  • informuoti mokinius apie energetiką kitose šalyse;
  • paraginti mokytojus, mokinius ir vietos bendruomenes efektyviai naudoti energiją;
  • paskatinti su energetikos tema susijusią bendradarbiavimo ir asmeninę veiklą;
  • rasti, analizuoti ir vertinti sudėtingą informaciją;
  • parengti ir įgyvendinti visuomenės informavimo kampaniją;
  • praktikuoti užsienio kalbos kalbėjimo ir rašymo įgūdžius;
  • naudotis įvairiomis IKT priemonėmis.

Eiga

Kaip pradėti

  1. Mokiniai ir mokytojai susipažįsta su energetikos tema, naudodamiesi U4energy ištekliais ir skaitydami straipsnius (žr. www.U4energy.eu). Diskutuodami apie energiją įvairiais aspektais – apie energiją apskritai, anglies dvideginio išmetimą, atsinaujinančią energiją, mobilumą, maistą, šildymą, vandenį, elektrą, perdirbimą – jie sužino apie efektyvaus energijos vartojimo įpročius ir praktiką.
  2. Mokiniai ir mokytojai susiranda energetikos tema besidominčias mokyklas partneres.

Kaip vykdyti bendradarbiavimo projektą energetikos tema

1 variantas: pasidalinę į mažas grupeles ir padedami mokytojo, mokiniai vykdo „energijos auditą“ savo mokyklose pabrėždami geros praktikos pavyzdžius ir dalykus, kuriuos reikia gerinti. Jie gali fotografuoti, vesti užrašus, pasidaryti sąskaitų kopijas ir naudotis U4energy ištekliais bei priemonėmis. Mokiniai turi parengti energijos taupymo planą remdamiesi modeliu, pateiktu U4energy interneto svetainės „Konkursų“ skiltyje. Tikimasi, kad jie pasiūlys ir įgyvendins veiksmus, kurie per nustatytą laikotarpį bus fiksuojami ir matuojami siekiant įvertinti jų veiksmingumą.

2 variantas: mokiniai ir mokytojai sutelkia dėmesį į konkretų energijos aspektą (energijos efektyvumą apskritai, anglies dvideginio išmetimą, atsinaujinančią energiją, mobilumą, maistą, šildymą, vandenį, elektrą, perdirbimą). Naudodamiesi U4energy ištekliais ir priemonėmis, jie turi parengti pamokos planą, integruojantį energetikos temą į jų ugdymo programą. Dirbdami mažose grupelėse mokiniai vieni kitiems pristato mini pamokėles.

3 variantas: naudodamosi U4energy ištekliais ir priemonėmis (nuorodomis), grupės arba pavieniai mokiniai parengia visuomenės informavimo kampaniją, skirtą informuoti apie energijos vartojimą. Apibrėžę pagrindinę (-es) žinutę (-es), kanalą (-us) ir tikslinę (-es) auditoriją (-as) mokiniai turi pasiūlyti originalių idėjų ir minčių, kaip informuoti visuomenę apie energijos svarbą, naudodamiesi U4energy interneto svetainėje pateiktu šablonu.

Jie gali kurti tinklaraščius, fotografuoti, filmuoti, kurti pristatymus, plakatus, atvirutes, rengti parodas, konferencijas ir t. t. Baigiantis visuomenės informavimo kampanijai, naudodamiesi anketų ir pokalbių metodais jie turi įvertinti jų perteiktos pagrindinės žinutės poveikį.

Keitimasis žiniomis

Mokiniai tiesiogiai bendrauja / rengia vaizdo konferencijas / bendrauja elektroniniu paštu / kuria tinklaraščius ir taip dalijasi informacija bei pristato savo energijos taupymo planus, pamokų planus ar visuomenės informavimo kampanijas.

Vertinimas

Mokiniai analizuoja ir lygina energijos vartojimo įpročius skirtingose šalyse.

Jie lygina savo veiklos rezultatus.

U4energy interneto svetainė

U4energy interneto svetainėje (www.U4energy.eu) užsiregistravusios mokyklos gaus skaitmeninį energetikos temos rinkinį ir nuolat atnaujinamą informaciją apie įvykius. Interneto svetainės „Konkursų“ skiltyje mokytojai gali rasti trijų pirmiau išvardytų variantų šablonus. Čia rasite gausybę naudingos pedagoginės medžiagos energetikos tema. Be to, naudodamosi šia svetaine mokyklos gali:

  • dalytis rezultatais (energijos taupymo planais, pamokų planais arba visuomenės informavimo kampanijomis) ir gauti pasirašytą dalyvio pažymėjimą, specialias dovanėles ir prizus;
  • susirasti energetikos ekspertus savo regione ir dalyvauti internetiniuose debatuose su šiais ekspertais.

Nuorodos

www.U4energy.eu

Pastabos

Mokyklos kviečiamos dalyvauti U4Energy konkurse. Paraiškos priimamos iki 2011 m. gegužės.

Naujienų kategorijos

Žymos