Naujienos

Mūsų eTwinning kelionės į Graikiją, Klitorijos regioną, dienoraštis

2011-12-07

Kelionę pradėjom lapkričio 24 dienos labai ankstyvą rytą, jau 2 val.  kelyje  mėgavomės   rytine arbata, kelios valandos kelio iki oro uosto,  5.20 lėktuvas, skrydis per Frankfurtą ir tik 13 val. pasiekėme Atėnus, tačiau  tai tik dalis kelionės iki tikslo. Atėnų oro uoste sutikome dalį kolegų iš kitų Europos šalių: Vengrijos, Kipro, Čekijos Respublikos, Latvijos, Prancūzijos, Belgijos, Lenkijos, Bulgarijos. Jau pirmuoju autobusu pajudame į Klitorijos miestelį, kuris įsikūręs kalnuotoje Graikijos vietovėje, ir po beveik 4 valandų kelionės autobusu jau kuriamės viešbutuke, kuriame tik pravėrus duris mus pasitinka didelė kalėdinė eglutė, kūrenamas židinukas priešais registratūrą ir besišypsantys žmonės, kurie mus vaišina vietovės populiariu gėrimu ir ypatingai saldžiu  desertu.

Tačiau tai dar ne dienos pabaiga, nes 21 valandą visi renkamės į miestelyje įsikūrusį Environmental Education Centre (toliau EEC centras), kuriame mus pasveikina Graikų eTwinning nacionalinės paramos tarnybos atstovai bei kiti centro darbuotojai. Visi esame po ilgos kelionės, visi tikimės vakarienės ir šilto dušo, tačiau organizatoriai maloniai mus nustebina ir padalinę visus į tris grupes pakviečia į skirtingas klases, kuriose prietema, tik žvakių šviesa ir didelis kilimas ant kurio esame pakviečiami prisėsti. 10 minučių ramios graikiškos muzikos, jų kalba skaitomi žodžiai, fone vandens tekėjimas, paukščių čiulbėjimas ir viso to užtenka, kad mus nuramintu, pailsintu mintis bei sielą, tuomet dar 10 minučių aktyvių susipažinimo žaidimų, truputis šokio elementų ir visos dienos nuovargis pamirštas. Ir taip šią ilgą dieną užbaigia vakarienė, kurios metu jau mezgami dvišaliai, trišaliai, o gal ir keturšaliai ryšiai.

Lapkričio 25 dienos rytas, mes visi (70 dalyvių iš 10 skirtingų Europos šalių) jau EEC centre.  Išklausome pristatymo apie centą, apie jo veiklas, peržiūrime nuotraukas, kuriose mokiniai mokosi gamtoje ir iš tiesų tai sužavi. Labai šaunu, kad šios vietovės mokytojai mokymą sieja su gamta, arba tiesiog moko vaikus gamtoje, kad vykdomi projektai yra susiję su gamtosauga, kas labai svarbu. Bertrand Pajot, atstovas iš Prancūzijos Švietimo ministerijos, skaitė  pranešimą „Bioįvairovė mokyme“ (angl. „Biodiversyti in education“), kuriame akcentavo kodėl yra svarbu mokyti bioįvairovės, patarė kaip galima  būtu tai daryti ir koks  galėtų būti ryšys su eTwinning  projektais(su pilnu pranešimu galima susipažinti čia).

Po plenarinių posėdžių išvykome į gamtą aktyvesniam darbui. Dideliu autobusu kilome į kalnus, pro langą stebėjome skirtingų spalvų uolas. Vėliau lipome stačiu taku į kalną, kur šlaituose jau sniegas, o aplinkui gali regėti debesis ir paliesti juos ranka.  Pasivaikščiojimo metu atlikinėjome užduotis, kurios buvo skirtos dviems  grupėms. Mums teko stebėti, ieškoti ir atpažinti vietovės paukščius bei rasti jų graikiškus pavadinimus knygose.

Darbas gamtoje, bendravimas su dalyviais  neformalioje aplinkoje  buvo malonus ir tikrai itin  produktyvus. Vaikščiodami susipažinome su graikiška gamta, jos augmenija bei gyvūnija, papasakojome apie Lietuvą ir išskirtinius augalus augančius joje. Dalis gamtos mokytojų jau sutarė dėl naujų eTwinning projektų temų.

Grįžę į EEC centrą ir papietavę rinkomės į klasę, kurioje atstovė iš Graikijos švietimo ir mokslo ministerijos pristatė savo projektinės veiklos patirtį tuo laiku, kai dar dirbo mokykloje su mokiniais. Pranešimo „Graikijos situacijos analizė – nuo  Bioįvairovės projekto iki eTwinning Bioįvairovės projekto“ (angl.“Greek case study from a Biodiversity project to an eTwinning Biodiversity project”) pranešimo  metu akcentavo kaip galima kiekvieną vykdomą projektą integruoti arba perkelti į eTwinning aplinką (su pranešimu galima susipažinti čia). Mokytoja iš Lenkijos pristatė vykdomą projektą „Atverkime sienas paukščiams“ (angl. „Open borders for birds“). Savo pristatyme ji panaudojo video medžiagą, kurioje mokiniai patys kalba apie projektą, apie jo veiklas ir kodėl jiems dalyvauti projekte buvo įdomu.

Vėliau sekė paralelinis darbas grupėse. Pirmasis, kuriame mes dalyvavome tai darbas TwinSpace. Prancūzų eTwinning nacionalinės paramos tarnybos atstovas pristatė savo TwinSpace, supažindino kaip galima šioje aplinkoje sukurti naujus puslapius, blogus, įkelti nuotraukas, video siužetus. Vėliau buvo pristatyti kiti internetiniai įrankiai, kurie gali būti naudingi projektinėje veikloje: http://pollmo.com (lengvai kuriamos internetinės apklausos), http://photopeach.com  (pateikčių ir įvairių testų kūrimas), http://issuu.com (e-knygos sukūrimas panaudojant jau turimas savo pateiktis) (daugiau naudingų internetinių įrankių galima rasti čia). Iš tiesų darbas nebuvo labai gerai organizuotas nes mes tik klausėmės, stebėjome pranešėjų veiksmus, tačiau negalėjome nieko pabandyti patys, nors kiekvienas iš mūsų tūrėjome savo kompiuterius. Pranešėjas kalbėdamas ir pristatydamas įrankius dažnai pasimesdavo pats, na gal tai buvo dėl nutrūkstančio internetinio ryšio, o gal jis tiesiog nebuvo gerai pasiruošęs pristatymą?!

Seminare taip pat susipažinome su programa,  leidžiančia patiems moksleiviams kurti WEB komiksus, kurie labai padeda ir ugdo mokinių kūrybines galias, ypač analizuojant gamtos apsaugos temas.  Naudojant komiksus mokyme, galima naudotis šiomis programomis: Makebeliefscomix (http://www.makebeliefscomix.com/), Garfield ComicStripCreator

(http://www.garfield.com/fungames/comiccreator.html), Cosy Comic Strip Creator (http://www.comicstripcreator.org).

Lapkričio 26 d. prasidėjo pusryčiai ir iš karto po jų išvykome į gamtą, kur ir vėl turėjome begales užduočių: stebėti paukščius, filmuoti mini kamera augalus, išsiaiškinti dirvožemio rūšį, matuoti ir nustatinėti mastelius bei viską versti į anglų kalbą. Dalyviai darbavosi komandomis, mokėsi vis pasikeisdami naujais ir nematytais prietaisai. Sužavėjo gamta ir organizatorių nustatyta trasa, keliavome daugiau nei 5 kilometrustraukinio siauruko bėgiais, siaurais ir stačiais tarpekliais, girdėdami kalnų upės vandens čiurlenimą, stebėdami dar žydinčias gėles bei dar lapais pasipuošusius medžius.

Atlikę visus darbus rinkomės į miestelio tradicinę užeigą, kur ragavome tradicinių patiekalų, gurkšnojome regiono vyną ir klausydamiesi gyvos muzikos mokėmės tradicinių šokių.

Paskutiniąją dieną susirinkę į klases tūrėjome galimybę registruoti naujai aptartus projektus, išsiaiškinti ir rasti atsakymus į kiekvienam rūpimus klausimus arba tiesiog susėdus su dalyviais aptarti tolimesnius eTwinning planus.

Seminaras buvo skirtas biologijos ir anglų kalbos mokytojams, tačiau seminaro metu didesnis dėmesys buvo skiriamas biologijos dalykui. Šio seminaro metu rasti  partneriai eTwinning projektams,  aptartos būsimų projektų veiklos. Kelionės tikslas pasiektas, o patyrus tokius įspūdžius bei sutikus tiek draugiškų žmonių – tikrai su kaupu!!!

Daugiau nuotraukų ir įspūdžių:

Aurelija Michailovaitė (eTwinning nacionalinės paramos tarnybos atstovė)
Gitana Kaupienė (Kėdainių Šviesioji gimnazija, anglų kalbos mokytoja)

Naujienų kategorijos

Žymos