Naujienos

Mokytoja Grita Dumskienė: „Mokymas nuotoliniu būdu – didžiausias iššūkis mano praktikoje“

2020-04-26

„Mokytojų darbas be iššūkių sunkiai įsivaizduojamas, bet šis iššūkis – mokymas nuotoliniu būdu, tapo pačiu didžiausiu mano praktikoje“, – teigia anglų kalbos mokytoja Grita Dumskienė iš Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos. „eTwinning“ programoje dalyvaujanti mokytoja pasidalino savo patirtimi, kaip karantinas pakeitė jos pamokas, kokių naujų įrankių ji atrado, kokias metodikas ėmė naudoti nuotolinėse pamokose ir kaip į tai reagavo mokiniai.

Pradėjau domėtis, kas yra nuotolinis mokymas ir apsistojau ties paprastu paaiškinimu: „privalomi nuotolinio mokymosi elementai yra savarankiškas mokymasis ir parama mokantis“. Apsisprendžiau, kad tiesiogines vaizdo pamokas vesiu „Zoom“ programos pagalba (50 proc. pamokų vedamos sinchroniškai, pagal iš anksto sudarytą tvarkaraštį), o individualaus darbo užduotis teiksiu „Moodle“ virtualioje mokymosi platformoje (mokymuose, kaip dirbti šioje platformoje, dalyvavau prieš prasidedant karantinui).

Mokiniams, kurie dalyvauja „gyvose“ pamokose, nesunku atlikti ir įtvirtinimo užduotis, bet ką daryti tiems, kurie negali dalyvauti „gyvai“, o namuose niekas nepaaiškins naujos temos? Supratau, kad svarbiausias pamokos dalis – žodžių tarimą, skaitomą tekstą, taisykles turiu įrašyti, kad mokinys galėtų peržiūrėti bet kuriuo metu. Medžiagos įrašymui naudojau „Loom“ programėlę.

Taupydama pamokos laiką negaliu 30 minučių skirti mokytis žodžių tarimui, o tokie įrašai leidžia mokiniams mokytis patiems bet kuriuo laiku. Viena mokinė dėl tam tikrų aplinkybių prisijungė prie pamokų daug vėliau nei kiti, bet ji viską padarė savarankiškai ir pasivijo draugus. Mano pastangos buvo įvertintos:

Ar pasikeitė mokymas(is)? Ir taip, ir ne. Tiesioginių pamokų metu skirstau mokinius darbui porose ir grupėse („Zoom“ programa turi puikių galimybių), vietoj lentos naudoju „Padlet“ įrankį (fragmentas iš šios dienos pamokos https://padlet.com/mail4me_only/wwcnqgasdx4zf1ye), smagumui sužadinti naudoju „Quizizz“, „Kahoot“, „Wordwall“ įrankius.

Dalį popierinių užduočių iš pratybų sąsiuvinių stengiuosi perkelti į „Moodle“ interaktyvias veiklas, sistema pati ištaiso klaidas, reikia pripažinti, kad interaktyvios užduotys paaugliams yra patrauklesnės nei popierinės.

Bet yra ir kita pusė – nesinori „priklijuoti“ mokinių visai dienai prie kompiuterių.

Nepajutau, kaip prabėgo 4 mokymo(si) savaitės, vis dar patinka toks mokymo stilius. Sunkiausia dalis – vertinimas. Kaip mokytojui išlikti objektyviam, kai mokinio gebėjimai neatitinka su gautais testų rezultatais?

_____________________________________________________________________________________

Tokia savo patirtimi pasidalino anglų kalbos mokytoja Grita Dumskienė iš Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos.

Norite pasidalinti savo patirtimi apie dalyvavimą „eTwinning“ karantino metu, nuotolines pamokas, naujai atrastus IKT įrankius ar pradėtus kurti projektus? Laukiame laiško su Jūsų istorija etwinning@smpf.lt.

 

Naujienų kategorijos

Žymos