fbpx

Naujienos

Mėnesio projektas: „Girls in science“

2020 birželio 1

Vasario 11-ąją pasaulyje minima Tarptautinė moterų ir mergaičių moksle diena. Siekiant paminėti šią datą, buvo sukurtas „eTwinning“ projektas „Girls in science“, kuriame dalyvavo išskirtinai tik ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus mergaitės.

Projektas prasidėjo vasario 10 dieną ir kasryt kiekviena projekte dalyvaujanti mergaitė gaudavo maišelį su užrašu „STEAM iššūkis“, kuriame būdavo veikloms reikalingos priemonės. Kartu su pedagogais mergaitės visą savaitę, nuo pirmadienio iki penktadienio, atliko gamtos mokslų tyrinėjimus (augino kristalus, tyrė vandens ir druskos savybes), darė užduotis su robotais bee-bot bei planšetiniais kompiuteriais, kėlė ir įgyvendino inžinerinius iššūkis (statė aukščiausią bokštą, tvirčiausią tiltą), atliko įvairius meninius darbus (maišė spalvas, tikrino, kokia spalva gausis sumaišius dvi kitas, jomis piešė) bei sprendė matematines užduotis (skaičiavo, kiek vandens lašelių telpa ant nupiešto didesnio ar mažesnio lašo).

Matant, kad projektas vyksta sėkmingai ir visi partneriai įsitraukia į planuotas veiklas,  buvo suorganizuotas virtualus susitikimas. Susitikimo metu projekto partneriai demonstravo vieni kitiems STEAM iššūkius, siūlė juos įgyvendinti. Buvo įdomu išbandyti spageti makaronų tvirtumą ir patikrinti, kiek knygų gali išlaikyti į putplastį susmaigstyti makaronai. Mergaitės turėjo galimybę pastatyti paršiukui Nif-Nifui (pasakos „Trys paršiukai“ veikėjas) namelį iš dantų krapštukų ir plastilino, kurio joks vilkas nenupūs.

  

Tarp projekto partnerių buvo susitarta organizuoti STEAM lauko dieną balandį, tačiau visą Europą sukaustė karantinas, tad STEAM lauko diena persikėlė į mokinių namus Lietuvoje ir Turkijoje.

Turkijoje ir Lietuvoje mokytojai parengė STEAM užduočių rinkinius ir išsiuntė projekte dalyvaujančių mergaičių šeimoms. Namuose mergaitės atliko gamtos mokslų bandymus su eglės šakelėmis bei kankorėžiais. Naudojantis fotoaparatu, telefonu fiksavo savo atliktas užduotis. Įveikė inžinerinius iššūkius „Akmenų labirintas“ bei „Parašiutas“: mergaitės kūrė labirintą iš akmenų, turintį pradžią ir pabaigą, juo perėjo pačios ir paskatino tai padaryti savo šeimos narius. Saulėtą dieną, skirtingu dienos metu, mergaitės su šeimos nariais, piešė žmogaus šešėlius, juos matavo.

Projektas „Girls in science“ padėjo ne tik gilinti mergaičių žinias STEAM srityse, bet ir kūrė tautų bendrystę bei leido suprasti, kad pasaulyje įsivyravus karantino sąlygoms, galima tęsti  nenutrūkstamą ugdymą.

Projekte naudotos programos:

Projektą aprašė „eTwinning“ ambasadorė Šiaulių regione, Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ socialinė pedagogė ekspertė Laura Bajoriūnė.

 

Naujienų kategorijos

Žymos