Kvalifikacijos tobulinimas

Tarptautinio programos „eTwinning“ profesinės raidos seminaro „Skaitmeninių medijų švietimas“ atgarsiai

2016-04-27

2016 metų balandžio 1-3 dienomis Poitiers mieste (Prancūzija) vyko tarptautinis programos „eTwinning“ profesinės raidos seminaras „Skaitmeninių medijų švietimas“ („Digital media education“).

Seminare dalyvavo 97 dalyviai iš 23 Europos šalių. Lietuvą atstovavo Kretingos Marijono Daujoto pagrindinės mokyklos anglų kalbos mokytoja Jūratė Lukauskienė, Joniškio „Aušros“ gimnazijos informacinių technologijų mokytojas Kęstutis Motiejuitis  bei Kuršėnų lopšelio-darželio „Eglutė“ specialiosios grupės auklėtoja Aurelija Leišienė.

Seminaras vyko anglų kalba ir buvo skirtas visų dalykų mokytojams, dirbantiems su visomis amžiaus grupėmis. Tad šiame seminare dalyvavusiųjų pedagogų specializacija labai įvairi (anglų k., matematikos, gimtosios kalbos, pradinių klasių mokytojai, ikimokyklinio ugdymo auklėtojos, IT specialistai ir kt.), o ugdytinių amžius – nuo ikimokyklinukų iki profesinių mokyklų ugdytinių. Seminaro tikslas – supažindinti mokytojus su skaitmeninių medijų, eTwinning Live-Twinspace įrankiais, skaitmeninio pilietiškumo aktualizavimu, „eTwinning“ projektų idėjų bei partnerių paieška.

Balandžio 1 d. 

Pagrindinė 2016 metų įvairių projekto „eTwinning“ veiklų tema yra skaitmeninis pilietiškumas, todėl neatsitiktinai seminaras prasidėtas pranešimu apie skaitmeninio pilietiškumo ir medijų raštingumo švietimą. Hans Martens (Digital Citizenship Programme Manager) pristatė plenarinę sesiją apie skaitmeninį pilietiškumą ir medijos priemonių naudojimo raštingumo ugdymą skirtingų požiūrių aspektu.

Dalyvius vienas kitą pažinti ir paskatinti tarpusavio bendravimą paskatino „Ice breaking“ veiklos. Pateikti informatyvūs dalyvių sąrašai su atstovaujama šalimi, dėstomu dalyku, ugdytinių amžiumi, kas taip pat sudaro tinkamas prielaidas plėtoti ryšius ateityje.

Seminaro dalyviams taip pat buvo pasiūlyti 8 praktiniai užsiėmimai:

  • Kaip tapti geru ir sumaniu socialinių medijų piliečiu (How to Become a Good and Smart Social Media Citizen),
  • E-saugumas „eTwinning“ programos dalyviams („eSafety for eTwinners“), 
  • Internetinė dokumentika: originalus būdas pristatyti savo miestą (Web-documentary: an Original Way of Presenting Your Town),
  • Sukurk savo skaitmeninio raštingumo veiklas (Design Your Own Digtal Literacy Activities),
  • Kaip kurti ir saugiai publikuoti video medžiagą Twinspace aplinkoje (How to create and safely share online videos in the Twinspace),
  • Manote, kad esate nematomas! Tyrinėkite skaitmenines tapatybes („“You think they don‘t know you! Exploring Digital identity“),
  • Pilietinio bendradarbiavimo idėjų žemėlapis („Collaborating on Citizenship Throuth Mindnapping“),
  • Projekto planavimo laikas („Project Planning Time“).

Kiekvienas dalyvis galėjo pasirinkti tris iš siūlomų praktinių užsiėmimų. Darbas praktinių užsiėmimų metu buvo pristatomas įvairiais būdais ir metodais: vyko paskaitos, diskusijos,  mokymai. Dalyviai dirbo individualiai, porose ir grupėse. Šių užsiėmimų metu mokytojai buvo supažindinti su saugiu skaitmeninių įrankių naudojimu, duomenų apsauga, skaitmeninės komunikacijos bei socialinių tinklų naudojimo saugumu, gilinamos informacinio raštingumo žinios. Mokytojams buvo parodyti internetinės, video medžiagos redagavimo bei publikavimo internete įrankiai. Praktinių užsiėmimų metu mokytojai diskutavo, kaip šiuos įrankius galima būtų naudoti „eTwinning“ projektinėje veikloje, dalinosi patirtimi apie saugumą naudojantis skaitmeninėmis medijos priemonėmis. Buvo pateikta patarimų, kaip saugoti savo bei mokinių internetinę reputaciją, duomenis, išvengti patyčių internete.

Balandžio 2 d. 

Antrąją seminaro dieną dalyviai  gavo užduotį pasirengti savo projekto idėją, nurodant ugdytinių amžių, kalbą, kuria galėtų projektą įgyvendinti bei planuojamą laiką, numatant trukmę, pradžios – pabaigos datas, numatant galimas veiklas ir susirasti susidomėjusius galimus partnerius. 

Be praktinių užsiėmimų ir mokymų dalyviai taip pat apžiūrėjo ir Poitiers miestą. Jie žavėjosi centre stovinčia Notre-Dame-La Grande bažnyčia , vaikščiojo po senamiestį, apžiūrinėjo paminklus ir kitas lankytinas vietas. Seminaro organizatoriai suteikė visiems puikią progą pamatyti ir įspūdingą „Futuroscope“ pramogų parką su 3D ir 4D kino teatrais, įvairiausiais atrakcionais ir pasirodymais, dainuojančiais ir šokančiais fontanais, žaidimais patiems mažiausiems ir pramogomis, skirtomis įvairaus amžiaus žmonėms.

Dalyvavimas tarptautiniame profesinės raidos seminare dalyvius praturtino žiniomis ir įspūdžiais. Dalyviai turėjo galimybę susipažinti su naujais žmonėmis, pabendrauti, patobulėti, atrasti projektų partnerių. Seminaras padėjo praplėsti akiratį, patobulinti žinias ir gebėjimus tiek profesinėje, tiek asmeninėje srityje.

Naujienų kategorijos

Žymos