Kvalifikacijos tobulinimas

Tarptautinė programos „eTwinning“ konferencija Briuselyje

2015-12-01

2015 metų spalio 22 – 24 dienomis Briuselyje (Belgija) vyko tarptautinė programos „eTwinning“ konferencija. Dvi pagrindinėms konferencijos temos – aktyvaus pilietiškumo ir  socialinių kompetencijų ugdymas bei projektinės veiklos sklaida, akcentuojant žymiausius programos „eTwinning“  10- mečio pasiekimus.

Konferencijoje dalyvavo daugiau kaip 500 dalyvių iš 41 šalies. Lietuvą atstovavo 8 mokytojai iš įvairių Lietuvos mokyklų.

Konferencija prasidėjo spalio 22 dieną dalyvių registracija. Tuo pačiu dalyviams reikėjo pasirinkti veiklas, kuriose norėtų dalyvauti. Mokytojams buvo pasiūlyta apie 50 įvairių temų.

Renginį atidarė Anne Gilleran, „eTwinning“ vyresnioji pedagoginė patarėja (eTwinning Senior Pedagogical Advisor), pasveikindama dalyvius Briuselyje – programos „eTwinning“ gimtinėje. Ji taip pat pabrėžė, kad šių metų programos tema yra aktyvus pilietiškumas ir tarpkultūrinis supratimas. Dalyvius sveikino Martine Reicherts (Director General for Education and Culture) ir Joelle Milquet (Vice President de la Federation Wallonie-Brussels). Pranešimuose  buvo pabrėžta mokytojo vaidmens svarba skatinant tarpkultūrinį supratimą ir toleranciją.

Bristolio universiteto profesorius David Kerr (director of Education Citizenship Foundation, University of Bristol) savo pranešime „Aktyvus pilietiškumas: ar galima jo išmokyti?“ pabrėžė, kad šiuolaikiniame mokyme, be mokymo programos, yra ir kiti svarbūs aspektai. Jis priminė, kad mes gyvename visuomenėje, kuri yra vis greitesnė ir kad tai yra naujas iššūkis visiems. Anot jo, jauni piliečiai turėtų suvokti globalinio atšilimo grėsmę, opius migracijos klausimus, demokratiją Europoje, kovą su smurtu ir ekstremizmu ir t.t. Pranešėjas paaiškino, kad mokykla ir klasė yra galinga institucija, formuojanti socialinius moksleivių įgūdžius ir kodėl  aktyvus pilietiškumas turėtų būti ugdomas ne tik mokyklos aplinkoje, bet per visus tris kontekstus: mokymo programą klasėje, mokyklos bendruomenę ir platesnę bendruomenę. Buvo pabrėžta, kad programa „eTwinning“ suteikia fantastiškas galimybes bendrauti. David Kerr taip pat paaiškino, kad tėvai turėtų labiau įtakoti savo vaikų politinių pažiūrų formavimąsi, nes yra daug piliečių, kurie yra nei aktyvūs nei pasyvūs ir pabrėžė, kad mes turėtume klausti ne kokios lavinimo sistemos mums reikia, bet kokios visuomenės mes norime.

Kitas pranešėjas, Raffaele Salinari ( Chair Terre des Hommes, Universita di Bologna), kalbėjo prancūziškai ir gvildeno globalizacijos temą – ar mes tikrai suprantame, kas tai yra, ir ar mes esame pajėgūs priimti globalizacijos pasekmes. Jis taip pat pasidalino savo patirtimi dalyvaujant misijose dirbant gydytoju įvairiose pasaulio vietose – Artimuosiuose Rytuose, Angoloje, Kolumbijoje, Kosove.

Christina Crawley pademonstravo, kaip galima įdomiai pristatyti savo projekto rezultatus įvairių diagramų, lentelių, žemėlapių pagalba. Duomenų vizualizavimas suteikia galimybę lengviau pateikti daugiau informacijos, tiesiogiai apdoroti duomenis, atskleisti įvairius santykius ir šablonus. Pranešėja taip pat pademonstravo tinklalapius piktochart.com, Easel.ly, Infogr.am, Docs.google.com

Vakare buvo organizuota aktyvioji veikla skirta miesto pažinimui ir konferencijos dalyvių bendravimui.

Antrąją ir trečiąją dieną vyko darbas pasirinktose veiklose. Kadangi pasiūla buvo didelė, o sudalyvauti galima tik keturiuose praktiniuose mokymuose, daugeliui dalyvių buvo sunku išsirinkti.

Seminaro „ICT tools in science projects“ metu buvo pristatyta „Geogebra“ – puiki programa, skirta matematikos mokymui. Seminare ,,Using tablets in eTwinning projects‘‘ pristatytos planšetinių kompiuterių panaudojimo projektinėse veiklose galimybės. „Plunge into technology” seminaras buvo skirtas programinių įrangų, tokių, kaip žaidybiniai testai, nuotolinė apklausa,  supažindinimui. Seminaras ”Going Open with LangOER: Open Educational Resources and Practices in teaching – eTwinning conference workshop“ buvo skirtas saugiai informacijos paieškai internete, jos panaudojimu savo darbuose ir svetainėse nepažeidžiant autorių teisių. Dalyviai buvo supažindinti su saugiu informacijos publikavimu, simboliniais ženklais, kuriuos galima naudoti, publikuojant informaciją. Seminaro ,, Learning by doing‘‘ metu vyko komandinis bendradarbiavimas grupėse. Grupių dalyviai turėjo iškelti problemos idėją, numatyti pagrindinius jos sprendimo būdus, parinkti IKT įrankius ir pritaikyti juos problemos sprendimui.

Šis „eTwinning“ seminaras vertinamas kaip itin sėkmingas socialinėje medijoje. Per 48 seminaro valandas buvo išsiųsta daugiau kaip 2,900 Twitter žinučių naudojant oficialią renginio žymą (#eTconf15), kuri buvo persiųsta (retweet) daugiau kaip 5 milijonus kartų. Ši žyma ketvirtadienį ir šeštadienį buvo tarp Belgijos populiariausių.

Dalyvavimas tarptautiniuose programos „eTwinning“ seminaruose yra labai naudingas. Pačių seminarų organizavimas, įvairių metodų taikymas, programinių įrangų panaudojimas seminare –  tai puikus pavyzdys dalyviams, kaip reikia organizuoti seminarus, vesti pamokas, organizuoti projektinius susitikimus. Įgytos dalykinės žinos neabejotinai paįvairins ir praturtins pamokas ir projektines veiklas. Seminaruose dalyvavo mokytojai iš įvairių šalių, tad jų metu buvo puiki galimybė pabendrauti su jais, pasidomėti jų vykdoma projektine veikla, veiklose bei pamokose naudojama programine įranga, susirasti bendraminčių, su kuriais galbūt pavyks ateityje sukurti ir vykdyti „eTwinning“ projektus.

Naujienų kategorijos

Žymos