Kvalifikacijos tobulinimas

Seminaras Madride: naujos pažintys, galimybės ir projektai

2022 13 liepos

Siekiant suburti mokytojus iš kaimo vietovių mokyklų iš skirtingų šalių ir paskatinti juos bendradarbiauti, birželio 30 – liepos 2 dienomis Ispanijos sostinėje Madride vyko „eTwinning“ seminaras „Bendrumo puoselėjimas” (angl. „Fostering togetherness”), kuriame dalyvavo kaimo mokyklų mokytojai iš Vokietijos, Danijos, Rumunijos, Portugalijos, Prancūzijos, Čekijos, Ispanijos ir Lietuvos. Seminarą organizavo nacionalinė Ispanijos „eTwinning“ paramos tarnyba. Tarp seminaro dalyvių buvo ir dvi atstovės iš Lietuvos –  Širvintų rajono Gelvonų gimnazijos anglų kalbos mokytoja Jūratė Balukevičienė ir Vilniaus rajono Maišiagalos kun. Juzefo Obrebskio gimnazijos informacinių technologijų mokytoja Alina Makovska. Savo įspūdžiais dalyvės iš Lietuvos dalinasi šiame straipsnyje.

Tris dienas vykusios intensyvios veiklos metu susipažinome su ispanų mokytojų projektine patirtimi kaimo mokyklose, pamatėme, kaip mokytojai dirba ir kokią veiklą vykdo nedidelėse, kartais vos 5-6 mokinių klasėse, kaip išnaudojamos ir kuriamos edukacinės erdvės, įtraukiant vietinę gamtinę aplinką, kaip projektinėse veiklose skatinami dalyvauti mokinių tėvai ir bendruomenė, kokia yra švietimo sistema ir jos prioritetai, taip pat įgijome naujų žinių apie mokytojų naudojamus IKT įrankius ir programas. Dirbdamos grupėse galėjome pristatyti savo mokyklas, pasidalinti savo projektine patirtimi. Pokalbiai įvairiomis temomis vyko ir per pertraukėles ar pietų ir vakarienės metu. Draugiška ir šilta aplinka, geranoriški kitų šalių mokytojai  suteikė galimybę užmegzti naujas pažintis, aptarti būsimus projektus ir jų veiklas.

Mokytoja A. Makovska rado gimnazijai partnerių „eTwinning“ projektui „The Last Call 4 European Experience”. Projekto partneriais bus mokyklos iš Portugalijos, Ispanijos, Vokietijos. Projekto trukmė – 8 mėnesiai. Projekto metu moksleiviai įgis naujų informacinių technologijų įgūdžių, lavins šiuolaikinių užsienio kalbų įgūdžius, pripažins vietos paveldo reikšmę ir jo išsaugojimo svarbą, įvertins kultūros paveldą kaip bendruomenės tapatybės veiksnį. Projekto rezultate mokiniai sukurs virtualų turą per savo šalis naudojant Googe Earth ir sudarys elektroninę knygą, kurioje bus surašyti svarbiausi duomenys apie šalį, tradicijos ir papročiai, tradiciniai kulinariniai receptai.

Mokytoja J. Balukevičienė kartu su partneriais iš Rumunijos, Portugalijos ir Danijos mokiniams pasiūlys projektą „Village life”, kuris vyks visus ateinančius mokslo metus. Projekto metu mokiniai išsiaiškins kaimo sąvoką skirtingose šalyse, pristatys savo kaimiškąją vietovę, jos istoriją, žymius objektus, žmones, pateiks informacijos apie juos supančią aplinką, mokyklų edukacines erdves, atliks apklausas apie gyvenimo kaime ypatumus, jo teigiamas ir neigiamas puses, kurs žemėlapius, daugiakalbį kaimo terminų žodynėlį. Taip pat planuojami  virtualūs mokytojų ir mokinių susitikimai, galbūt ir pamokos. Mokytoja tikisi, kad dalyvaudami projekto veiklose jos mokiniai įgis kalbinės patirties, įgaus drąsos bendraujant užsienio kalba, išmoks dirbti ir bendradarbiauti grupėje, lavins informacinių technologijų įgūdžius.

Abi seminare dalyvavusios mokytojos tvirtina, kadbBendravimas su mokytojais iš Europos suteikia Lietuvos mokytojui galimybę dalintis patirtimi, pristatyti save ir mokyklą, tapti Europos bendrijos dalimi. Tam puikias sąlygas sudaro „eTwinning“ bendradarbiavimo projektai. Visuotinis informacinių technologijų naudojimas, tarptautinis mokyklų bendradarbiavimas verčia nuolat tobulėti, reikalauja profesionalumo. Pasiryžimas naujiems iššūkiams ir darbams – atviras kelias į improvizaciją, kūrybą ir įdomesnę veiklą.

Seminaro dalyvių nuotraukos.

Naujienų kategorijos

Žymos