Kvalifikacijos tobulinimas

Robotika, programavimas ir užmegztos malonios pažintys seminare Latvijoje

2019 spalio 11

Kontaktiniame seminare „Robotika „eTwinning“ projektuose“ (angl. „Robotics in „eTwinning“) Valmiera mieste (Latvija)  vasaros pabaigoje susitiko ir patirtimi dalinosi 32 mokytojai iš įvairių šalių: Latvijos, Lietuvos, Lenkijos, Gruzijos, Čekijos, Libano, Azerbaidžano, Vokietijos.

Seminarą vedė „eTwinning“ ambasadoriai Latvijoje Andris Jenerts ir Edgars Bajaruns. Jie supažindino visus susitikimo dalyvius su „Arduino“ programavimo kalbos ypatumais, su „Arduino Nano“ baziniu rinkiniu pradedantiesiems, su „Arduino“­­­­­ mikrovaldiklio plokštės panaudojimo procesų valdymu bei galimybėmis.

Klaipėdos Gedminų  progimnazijos informacinių technologijų mokytoja metodininkė Asta Norkienė dalyvaudama seminare su Gruzijos, Latvijos ir Čekijos šalių mokytojais sukūrė bendrą projektą „Robos4kids“. „Šio projekto tikslas — supažinti savo šalių, savo mokyklų mokinius su bazinėmis „Arduino“ programavimo kalbos galimybėmis, pabandyti su mokiniais sukurti elementarius programuojamus mikrovaldiklius, mini-robotukus. Numatėme sukurti savo šalių kalbomis knygas „Įvadas į „Arduino“. Sugalvojome, jog reikia sukurti po 2-5 video blogus, kur bus išdėstytos pagrindinės, bazinės darbo su Arduino programa taisyklės, išdėstyti baziniai „Arduino“ kodai, jų pavyzdžiai“, –  dalinosi idėjomis A. Norkienė.

Informacinių technologijų mokytojas Almantas Raškauskas iš Vilkaviškio Ąžuolo progimnazijos tai pat minėjo įgijęs „Arduino“ platformos programavimo žinių, kurias ketina plačiai taikyti progimnazijos veikloje: neformaliame švietime (robotikoje), dalyvaudamas įvairiuose konkursuose bei projektuose. „Didelę laiko dalį dirbome praktiškai ir sukūrėme „Arduino“ pagrindu valdomą bei programuojamą robotą, skirtą sekti liniją. Vienas iš tikslų buvo įgyti žinių, kurias galima naudoti dalyvavimui sumo bei linijos sekimo varžybose. Dirbome mažais žingsniukais – jungėme elektros grandines, analizavome varžų bei kitų komponentų reikšmę robotikoje bei mechatronikoje. Praktinė veikla paliko didžiausią įspūdį, todėl, kad visa tai galėsiu perduoti savo mokiniams. Kartu su kolegomis iš Latvijos ir Azerbaidžiano kursime mokyklos „orų stotelę“, projektas pavadinome „Weather in smart numbers“, – pasakojo A. Raškauskas.

Alytaus Dzūkijos pagrindinės mokyklos mokytojas Rindaugas Žitkauskas, mokantis lego ir šachmatų žaidimo gudrybių, suskirstė seminare pasisemtą patirtį į tris grupes: praktinės žinios ir įgūdžiai, teorinės žinios, bei užmegzti socialiniai ryšiai. Pastarieji, jam tai buvo svarbiausias dalykas. „Kaip rašyti kodą ar sujungti elektros grandines galima išmokti ir knygų ar interneto pagalba, tačiau daug lengviau tai daryti, kai gauni tiesioginę informaciją iš žmonių, kurie jau ilgai ir sėkmingai tai daro“, – pabrėžė jis.

Seminaro metu R. Žitkauskas drauge su kolegomis iš Vokietijos bei Latvijos sukūrė projektą „smArt“, kurio esmė – robotikos turnyras mokykloje. „Robotika nėra lengvas ir paprastai mokomas dalykas, reikia ieškoti įvairių priemonių ir kelių kaip prieiti iki mokinių. Turnyras yra labai geras pavyzdys, nes labai motyvuoja, aiškūs rezultatai ir eiga. Pagrindinės veiklos – 3D spausdinimas, programavimas, elektromechanika, kalbos, menai, bendradarbiavimas tarp skirtingų mokyklų. Tikimės, kad iki mokslo metų pabaigos pavyks sukurti suorganizuoti po turnyrą kiekvienoje mokykloje su pačių pagamintais robotais., užmegzti ryšius tarp mokyklų“, – planus atskleidė entuziastingai nusiteikęs mokytojas.