fbpx

Kvalifikacijos tobulinimas

Metinėje konferencijoje gilintasi į mokymą apie klimato kaitą

2020 lapkričio 30

Kaip mokyti apie klimato kaitą ir tvarumą? Kokia parama gali būti teikiama mokytojams, kad jie šias temas geriausiai pristatytų klasėse ir įkvėptų mokinius pokyčiams?

Šiais metais „eTwinning“ programa koncentravosi būtent į klimato kaitos ir aplinkosaugos iššūkius, todėl šie klausimai suformavo ir metinės konferencijos, vykusios virtualiai spalio pabaigoje, temą.

Konferencijoje drauge su 600 dalyvių iš 44 Europos ir kaimynių šalių dalyvavo ir 9 „eTwinning“ programos mokytojai iš įvairių Lietuvos mokyklų. Mokytojai sutiko pasidalinti savo nuomonėmis, mintimis ir labiausiai įsiminusiomis dirbtuvėmis iš trijų dienų metinės konferencijos.

Kęstutis Motiejuitis iš Joniškio „Aušros“ gimnazijos pasakojo apie dirbtuves „Fieldwork with low-cost virtual reality“,  kuriose mokytojai buvo supažindinti su galimybe kurti virtualius pristatymus naudodamiesi „Google tour creator“. „Šiame seminare dalyvavo ir gimnazijoje vykdomo „Erasmus+“ projekto partneris iš Prancūzijos. Dar seminaro metu sutarėme, kad mums šis įrankis tikrai pravers vykdant projektą. Virtualios realybės panaudojimas ypač aktualus pandemijos metu, kuomet yra apribotas žmonių judėjimas. Virtualūs turai gali leisti moksleiviams ne tik susipažinti su sunkiai pasiekiamomis teritorijomis, bet ir jas tyrinėti“, – mintimis ir planais dalinosi Informacinių technologijų mokytojas iš Joniškio.

Šiaulių r. Kuršėnų Pavenčių mokyklos – daugiafunkcio centro anglų kalbos mokytoja Staselė Riškienė iš visos konferencijos labiausiai įsiminė tą patį seminarą kaip ir K. Motiejuitis. Anot mokytojos, dirbtuvių metu pristatytoje svetainėje poly.google.com mokytojai gali ne tik rasti daug jau sukurtų virtualiųjų turų ar 3D elementų savo pamokoms, bet ir susikurti savo turą su specialiai tam skirtu įrankiu „Tour Creator“. „Dalyviai buvo pakviesti išbandyti šį įrankį ir susikurti savo turą bei publikuoti jį bendroje erdvėje poly.google.com. Sukurtus turus galima peržiūrėti ir programėlėje „Expeditions“ prisijungus su savo „Google“ paskyra. Man tai buvo labai naudinga, nes su mokytoja iš Italijos pradėjome naują „eTwinning“ projektą „Let’s go on a virtual field trip“ ir iš karto galėjome pritaikyti užsiėmimo metu įgytas žinias“, –  dalinosi įspūdžiais S. Riškienė.

Eugenija Krasauskienė iš Alytaus Dzūkijos mokyklos pasirinko dalyvauti užsiėmime „Taking action – The power of the voice“. „Buvo pristatyta „Stories that move“ platforma, kuria galima naudotis mokant nuotoliniu būdu. Pristatyta internetinė mokymo priemonė skatina besimokančiuosius galvoti apie įvairovę ir diskriminaciją bei padeda suprasti jų pačių pažiūras ir pasirinkimus. Platformoje pateiktų įrankių rinkinyje yra paruošti naudoti mokymosi takeliai su užduotimis ir gyvenimo istorijomis. Kiekvienas mokymosi takelis susideda iš keleto pamokų, kurios yra suskirstytos į žingsnius su užduotimis. Platforma ypač aktuali pandemijos laikotarpiu, paruošta detali ir įdomi medžiaga pamokoms tikrai pravers mokytojams dirbantiems su mokiniais nuo 14 m.“, – detaliai apie platformą ir jos panaudojimą pasakojo E. Krausauskienė.

Kita konferencijos dalyvė Laima Vidauskienė iš Jonavos Justino Vareikio progimnazijos rinkosi užsiėmimą „How does „Scientix“ support teachers in tackling climate change in the classroom?“ Šio užsiėmimo metu „Scientix“ programos atstovai savo žiniomis, patirtimi. Pristatė išbandytas veiklas ir šaltinius į pagalbą mokytojams, įgyvendinant „karštas“ klimato kaitos, aplinkosaugos temas mokykloje. „Nuobodžiauti nebuvo kada: gausa gerosios patirties pavyzdžių, viena veikla keitė kitą. Dėliojome gaires vandenyno gelbėjimo projektui, ruošiantis medelių sodinimo dienai, planavome pamoką mokiniams apie žaliąjį mūsų stebuklą – mišką… Šias virtualias kūrybines dirbtuves palikome ne tuščiomis: pasisėmėme daug naujų minčių ir idėjų būsimiems „eTwinning“ projektams“, – džiaugėsi anglų kalbos mokanti L. Vidauskienė.

Vilniaus r. Mickūnų vaikų lopšelio-darželio vadovė Božena Petrulevič kaip vieną labiausiai konferencijoje įsiminusį užsiėmimą pristatė „Using the outdoor school environment for real Environmental Education“.

Ji pasakojo besidominti lauko erdvių pritaikymo galimybėmis ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymui, todėl šis praktinis užsiėmimas buvo labai įdomus ir naudingas. „Lektorė pateikė savo gerąją patirtį, pateikė begalės lauko erdvių panaudojimo arba sukūrimo pavyzdžių, kuriuos galima pritaikyti ir mūsų įstaigos kasdienybėje. Užsiėmimo autorė pateikė ir lauko žaidimų pavyzdžių, kuriuos galima panaudoti vaikų veiklai lauke, suteikiant vaikų buvimui lauke daugiau smagumo ir tikslumo. Asmeniškai man labai patiko bendros veiklos mažesnėse grupėse pagal pomėgius, ir nors pirmas susitikimas buvo nejaukus, tačiau vėliau komunikacija išsirutuliavo ir galiausiai sukūrėme labai smagų galutinį produktą, kuris, tikimės, bus patalpintas bendrame konferencijos leidinyje“, – mintimis dalinosi B. Petrulevič.

Visi konferencijoje dalyvavę mokytojai liko patenkinti jos turiniu, tačiau dažnam trūko gyvo dalyvavimo, bendravimo su mokytojais iš kitų Europos mokyklų.

Staselės Riškienės nuomone, kad ir buvo stengtasi sukurti kuo šventiškesnę atmosferą ir kuo labiau įtraukti dalyvius, bendroji konferencijos dalis nė trupučiu neprilygo realiai vykusioms ankstesnių metų konferencijoms. „Buvo tiesiog liūdna sėdėti namie prie kompiuterio ekrano, sudėtinga sekti didžiulius žinučių srautus ir labai trūko betarpiško bendravimo su senais draugais bei naujų pažinčių“, – sakė mokytoja iš Pavenčių.

Eugenija Krasauskienė iš Alytaus apie naująjį formatą atsiliepė puikiai, tačiau ir jai trūko gyvo dalyvavimo. „Sėdėdama prie kompiuterio, vėl prisiminiau, kaip malonu dalyvauti konferencijoje su mokytojais iš įvairių šalių“, – pastebėjo E. Krasauskienė.

L. Vidauskienė šiųmetinę „eTwinning“ konferenciją apibendrino kaip išskirtinę: „Sudėtingo laikotarpio padiktuotos sąlygos nesutrukdė šių metų „eTwinning“ konferencijos organizatoriams surengti tikrai puikų, įsimintiną, o svarbiausia turiningą ir naudingą renginį. Jei gerai prisimenu, tai pirmas, per 15 programos gyvavimo metų, tokio formato renginys – metinė eTwinning konferencija nuotoliniu būdu. Sužavėjo rengėjų atsakingumas ir atidumas net smulkiausioms detalėms. Viskas vyko sklandžiai, suplanuotai“.

Daugiau apie įvykusią konferenciją čia.

Naujienų kategorijos

Žymos