Kvalifikacijos tobulinimas

Lauko darželių ir kūrybiškos aplinkos idėjos darželinukų ugdymui iš Danijos

2019-12-19

Rudenį vykusiame seminare „Pedagoginės naujovės darželyje“ dalyvavo 40 ikimokyklinių mokymo įstaigų pedagogų iš 10 ES šalių. Seminaro dalyviai susipažino su efektyviu ugdymo proceso organizavimu, stebėjo papildomas ugdymo veiklas, tyrinėjo kompiuterinius žaidimus, kurie skatina vaikų kūrybiškumą, lavina kalbinius įgūdžius, aplankė lauko darželį.

Kauno lopšelio-darželio „Liepaitė“ direktorė Rima Kalinauskienė, dalyvavusi seminare, pasitvirtino, kad įvairių metodų gausa bei įvairovė pažadina vaikų smalsumą, aktyvina ir motyvuoja.  „Informacinės technologijos pačios savaime nelemia vaikų ugdymo ir ugdymosi, kaip ir geros tapybos nelemia dažai“,  – sako Rima. Ji drauge su partneriais iš Makedonijos, Danijos, Bosnijos ir Hercegovinos seminaro metu sukūrė bendrą projektą „eTwinning“ spalvos“ (angl. „The colors of „eTwinning“) , kurio tikslas – suburti partnerius ir pristatyti savo šalį per „eTwinning“ spalvas – geltoną ir mėlyną. Anot Rimos, šiame seminare įgytos žinios bei įgūdžiai, jai padės darželyje kurti kūrybišką ugdymosi aplinką, skatinančią vaikus tyrinėti, eksperimentuoti, savarankiškai rasti sprendimus.

Kauno lopšelio-darželio „Giliukas“ direktorė Jūratė Stakeliūnienė susidomėjo lauko darželio koncepcija, kuri gana populiari Skandinavijos šalyse. „Vaikai turi tinkamą aprangą buvimui laike, įrengtos vaikų žaidimų aikštelės su kalniukais, tuneliais, nameliais, net laužaviete. Didžioji dalis vaikų nemiega pietų miego, o jo metu būna lauke. Požiūris į aplinkos saugumą šiek tiek skiriasi: lauko aplinka nesterili, o kai kur, mūsų požiūriu, net netinkama – išdėlioti dideli akmenys pievoje ar kiemelyje, bet paklausus, ar vaikai nesusižeidžia, paaiškinta, kad vaikai turi mokytis saugiai elgtis, o traumų pasitaiko retai“, – įspūdžiais dalinosi seminare dalyvavusi darželio vadovė.

Seminaras jai buvo vaisingas ir projektais – Jūratė drauge su partneriais iš Danijos užregistravo du projektus: „Lobio ieškojimas“ bei „Kodai, padedantys gaminti tradicinius patiekalus“. Kaip apie projektą pasakojo pati Jūratė, pagaminę tradicinį patiekalai, vaikai kuria tikslias instrukcijas – kodus, kaip patiekalas turi būti gaminimas. „Tikslios instrukcijos ugdys vaikų ankstyvąjį technologinį suvokimą, kam reikalingas kodavimas Paveiksliukų kortelės turės numeriukus, kad vaikai galėtų sudėti paveikslėlių eilę ir pasitikrinti, ar teisingai prisimena eigą“, – aiškino J. Stakeliūnienė. Seminaras įkvėpė ir įsigyti daugiau ugdymo priemonių, padedančių vaikams naudotis technologijomis, mokytis saugumo bei režimo.

 

Seminaro dalyvių nuotraukos. 

Naujienų kategorijos

Žymos