Kvalifikacijos tobulinimas
Latvijoje seminare susitiko „eTwinning“ mokyklų komandos
2023-11-16Lapkričio 6–8 dienomis Rygoje vyko įdomus ir naudingas „eTwinning“ mokykloms skirtas seminaras, kuriame dalyvavo Telšių „Germanto“ progimnazijos, Lietuvos Sporto Universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazijos ir Kauno rajono Garliavos Juozo Lukšo gimnazijos atstovės. Seminaro akcentai buvo bendradarbiavimas ir diskusijos, darbas grupėse, kuriose diskutavome apie iššūkius, su kuriais susiduria „eTwinning“ mokyklos.
Seminaro metu buvo skiriamas dėmesys mokyklų bendradarbiavimui, „eTwinning“ mokyklų gerosios patirties pristatymams ir veikloms, skatinančioms mokinius tapti aktyviais pokyčių agentais. Pirmąją seminaro dieną penkių šalių atstovai įsigilino į problemas ir iššūkius, kylančius „eTwinning“ mokykloms, ir svarstė, ką reiškia būti įtraukiančia ir novatoriška besimokančia organizacija – „eTwinning“ mokykla. Savo patirtimi ir praktiniais patarimais, kaip įtraukti ir įgalinti mokinius kuriant ir vykdant projektus, pasidalino „eTwinning“ ambasadorės Loredana Popa iš Rumunijos ir Laura Lauksarga iš Latvijos.
Antrąją seminaro dieną vyko darbas grupėse, kuriose vyko diskusijos, partnerių paieška, bendrų projektų ir veiklų kūrimas. Seminaro dalyviai turėjo galimybę praktiškai išbandyti galimybes su „Bergfex“, „Strava“ ar kita pasirinkta programėle, kurių galimybes galės pritaikyti projektuose ir pamokose, kūrybiškumo kompetencijai ir bendradarbiavimui ugdyti. Paskutinę dieną diskutavome ir praktiškai išbandėme įvairius aktyvius metodus, kuriuose buvo akcentuojamas bendravimas, komandinis darbas ir bendradarbiavimas.
Įvairių veiklų ir užsiėmimų metu seminaro dalyvės bendravo ir bendradarbiavo su kolegėmis tarptautinėse komandose. Seminaro veiklose naudojome skaitmenines interaktyvias lentas „Padlet“, „Jamboard”. Šie įrankiai pravertė dalyvių prisistatymui ir bendrų darbo rezultatų pristatymui.
Nepaprastai sužavėjo neformalaus mokymosi trenerės ir jaunimo darbuotojos Ievos Grundšteinės iš Latvijos pasiūlyti aktyvūs metodai, kurie įtraukia, skatina mąstyti ir bendradarbiauti. Seminaro dalyviai turėjo galimybę išbandyti žaidimą su kortomis, skirtą emociniam atsparumui ugdyti bei kinestetiniam metodui pritaikyti, „keturių kampų” ir „sniego gniūžtės” metodus diskusijai pagal pomėgius ir kt. Vienas iš bendradarbiavimo metodų, kurį išbandė seminaro dalyviai – tai šokis aplink kėdes. Muzikai sustojus, kiekvienas turėjo pasinaudoti kėde, neprisilietęs prie žemės kojomis. Nepaisant to, kad dalyvių skaičius liko tas pats, kiekvieno sustojimo metu teko atimti kelias kėdes. Tai skatino bendradarbiauti ir kūrybiškai galvoti, kaip užtikrinti, kad visi atsistotų arba kitaip pasinaudotų kėde, kad niekas neliktų ant žemės. „Šis metodas ne tik skatino dalyvių kūrybiškumą, bet ir puikiai pabrėžė bendradarbiavimo svarbą strategijų kūrimo procese“, – apibendrino Giedrė Raudonienė. Kolegei pritarė ir kitos seminaro dalyvės Rasa Klemanskienė, Alina Vitkauskienė, Aurelija Kuperskienė ir Kristina Grigaitė-Bliūmienė, kurioms įspūdį paliko visi seminare pasitelkti aktyvūs metodai bei žaidimai, galintys paįvairinti darbą pamokose ir projektinę veiklą, siekiant įtraukti kuo daugiau mokinių.
Mažiau patirties turinčios mokytojos mokėsi iš jau ne vieną sėkmingą projektą įgyvendinusių mokytojų pavyzdžių. „Išgirdusios apie puikią projektų pritaikymo patirtį ugdymo procese, pačios panorome susirasti draugų ir sukurti „eTwinning“ projektus”, – teigė Rasa Klemanskienė ir Alina Vitkauskienė. Po puikių kūrybinių dirbtuvių pradedantiesiems buvo sukurti projektai: „Stop motion movie“, „Secure internet“, „Perfect photographers“, „Eco print“ ir kiti. Pažengusių programos „Twinning“ grupėje seminaro dalyvės bendraudamos pasisėmė patirties ir idėjų, įgijo naujų žinių bei įkvėpimo, susirado partnerius ir sukūrė projektus. Buvo pasiūlytos labai originalios projektų temos: „Creating Joy“ (liet. Kuriame džiaugsmą), „Creative Reading“ (liet. Kūrybinis skaitymas), „Learn SMART“ (liet. Mokykis Išmaniai), „Spaceship“ (liet. Erdvėlaivis) ir kitos.
Seminaro metu dalyviai ne tik išgirdo įdomių idėjų, bet ir ketina įgyvendinti jas praktiškai savo projektuose. Seminaras suteikė pasitikėjimo kuriant efektyvius ir prasmingus projektus. Tikimės, kad pozityvumas, kūrybiškumas ir bendradarbiavimas toliau lydės „eTwinning“ mokyklas, o naujos idėjos paskatins daugiau mokytojų įsitraukti į „eTwinning“ mokytojų gretas.
Įspūdžius aprašė ir nuotraukomis pasidalino renginyje dalyvavusios programos „eTwinning“ dalyvės: Giedrė Raudonienė, Rasa Klemanskienė, Alina Vitkauskienė, Kristina Grigaitė-Bliūmienė, Aurelija Kuperskienė.