Kvalifikacijos tobulinimas

Konferencijoje Dubline – apie komandinį darbą, lyderystę ir tobulėjimą

2019 liepos 3

Airijos sostinėje, Dubline, gegužės viduryje įvyko tarptautinė konferencija, skirta „eTwinning“ ženklelį pelniusių mokyklų atstovams bei programos ambasadoriams. Konferencijoje dalyvavo apie 250 mokytojų, mokyklų vadovų, projektų vykdytojų ir kitų švietimo darbuotojų iš Europos šalių. Lietuvą atstovavo 5 mokytojos iš Kauno, Klaipėdos, Jonavos, Telšių ir Tauragės.

Konferencijoje dalintasi gerosios praktikos pavyzdžiais vykdant „eTwinning“ projektus, aptarta projektinė plėtra, lyderystės reikšmė komandoje. Lektorius Seamus Knox iš Airijos skaitė pranešimą apie projektų integraciją į ugdymo procesą, lektorė Cecile Le Clerca iš Europos Komisijos pristatė „eTwinning“ mokyklų galimybes švietime, lektorius Maureen O‘Sullivan pasidalijo patarimais apie bendradarbiavimą. Aktyvios veiklos vyko grupėmis, dalyviai diskutavo apie lyderystę vykdant „eTwinning“ projektus, inovatyvius mokymo metodus. Kalbėta apie iššūkius, su kuriais susiduriama mokyklose, pilietiškumo skatinimą vykdant „eTwinning“ projektus, pasidalinta patarimais kaip suburti stiprią „eTwinning“ projektų dalyvių komandą mokykloje ir už jos ribų.

Sigita Koroliovė iš Klaipėdos Litorinos mokyklos pabrėžė, kad „eTwinning“ mokyklos vaidmenį galutinai suvokė užsiėmime „eTwinning mokykla: mūsų misijos diegimas“, kuriame kartu su Italijos ir Islandijos pedagogais svarstė, kaip įtraukti į mokyklos „eTwinning“ komandą daugiau bendruomenės narių: administracijos darbuotojų, pedagogų, mokinių ir jų tėvų. „Visi vieningai teigė, kad mokytojai vengia tarptautinių projektų nepasitikėdami savo jėgomis, stokodami anglų kalbos žinių. Užsiėmimo organizatoriams ir dalyviams patiko Lietuvos komandos siūlymas įtraukti mokytojus į labai paprastus projektus, kurių sėkmė sustiprintų jų pasitikėjimą. Tokį modelį išbandžiau su savo kolegomis, šiais mokslo metais pakvietusi juos dalyvauti dviejuose kalėdiniuose projektuose, vieno iš kurių pagrindinė veikla buvo kalėdinių atvirukų kūrimas ir keitimasis jais su užsienio partneriais“, – pasakojo lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Sigita. Anot jos, bandymas pasiteisino, nes Klaipėdos Litorinos mokyklos „eTwinning“ komanda pasipildė dviem naujais nariais.

Apibendrindama konferenciją Telšių „Germanto“ progimnazijos anglų kalbos mokytoja Giedrė Raudonienė sakė, kad „eTwinning“ mokyklos ypatingos ne todėl, kad jos geresnės už kitas mokyklas, bet todėl, kad jos gali padaryti kitas mokyklas ypatingomis. „Jos savo pavydžiu parodo kitoms mokykloms svarbiausius ugdymo tikslus tokius, kaip bendradarbiavimas, komandinis darbas, skaitmeninis tobulėjimas ir lyderystė. Jau XXI-ojo amžiaus pamoka orientuota į mokinį, jo dalyvavimas ir atsakomybė bei mokytojo vaidmuo keičiasi“, – apie „eTwinning“ mokyklų įtaką kitoms mokykloms kalbėjo G. Raudonienė.

Konferencijos dalyvių nuotraukos. 

Prisijunkite prie „eTwinning Live“ ir skaitykite apie konferencijos metu užregistruotus „eTwinning“ projektus:

 „eTwinning“ mokyklos apdovanojimas įsteigtas 2018 m. Pirmaisiais metais pretendentų į apdovanojimą buvo 2475. Teisę papuošti savo įstaigos sieną ženklu, pristatančiu garbingą apdovanojimą, pelnė 1212 Europos ugdymo įstaigų, 38 iš jų iškeliavo į Lietuvą. Šiais metais apdovanojimais įvertintos 1004 Europos ugdymo įstaigos, 13 iš jų atiteko Lietuvai.