fbpx

Kvalifikacijos tobulinimas

Įspūdžiai iš kūrybinių dirbtuvių Briuselyje

2020 kovo 20

„Mano pirmasis „eTwinning“ seminaras pranoko lūkesčius, įkvėpė naujiems projektams, suteikė minčių, kaip paįvairinti veiklas pamokose“, – seminarą-dirbtuves, vykusias Briuselyje metų pabaigoje prisiminė Jovita Žilinskienė, anglų kalbos mokytoja-metodininkė iš Alytaus Adolfo Ramanausko Vanago gimnazijos. Anot jos, šis seminaras padėjo geriau suprasti skirtingus vaikų poreikius, jų raidos ypatybes bei gebėjimus, nauju aspektu pažvelgti į mokytojo vaidmenį klasėje.

Mokymosi dirbtuvėse taip pat dalyvavusi Kauno „Veršvų“ gimanzijos anglų kalbos mokytoja Akvilė Andziukevičiūtė-Jankūnienė pasakojo, kad mokykla turi nedidelę robotikos klasę ir tai ją paskatino pasidomėti galimybėmis robotiką paversti mokymuisi žaidžiant, įrankius pritaikant mokiniams su specialiaisiais poreikiais. „Man ypač patiko pačios klasės zonavimo galimybės pagal veiklos pobūdį. Toks išdėstymas skatina mąstyti, kurti, leidžia susikaupti, susikoncentruoti. Atsiranda galimybės pagal poreikį dirbti individualiai ar grupėje, praktiškai išbandyti kūrybines idėjas per patyriminį mokymą“, – įspūdžiais dalinosi A. Andziukevičiūtė-Jankūnienė.

Mokytoja iš Kauno prisijungė prie 12-18 metų amžiaus moksleiviams skirto projekto „Basic Electronics and Coding for STEM“. Šis projektas padės vaikas išmokti programuoti įvarius technologinius mechanizmus, tokiu būdu ne tik ugdant gamtamokslinius ir programavimo įgūdžius, bet ir darbą komandoje, socialinę atsakomybę, toleranciją ir kt.

Dar viena į seminarą išvykusi anglų kalbos mokytoja Grita Dumskienė iš Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos vos grįžusi ėmėsi pritaikė pokyčių savo kabinete. Jame atsirado stalo žaidimų kampelis, mini biblioteka – iki tol, anot jos pačios, viskas dulkėjo spintose. G. Dumskienei taip pat įsiminė kitų šalių mokytojų patirtys dirbant su individualių poreikių mokiniais. „Nemažas dėmesys buvo skiriamas mokiniams su specialiaisiais poreikiais. Labai įdomu buvo paklausyti kitų mokytojų patirčių kaip pas juos dirbama su tokiais vaikais. Diskutuodami apie „Įtraukiančią ir įvairiapusę klasę“ (svarbiausia praktinių dirbtuvių tema), vieningai nutarėme, kad mokiniai su specialiaisiais poreikiais turi mokytis kartu su visais mokiniais“, – pasakojo seminare dalyvavusi G. Dumskienė.

Seminare dalyvavusios mokytojos iš Lietuvos Jovita Žilinskienė, Giedrė Mažeikienė ir Grita Dumskienė dirbtuvių metu su projekto partnerėmis iš Kipro bei Ispanijos sukūrė projektą „#Think before you post“ („Pagalvok prieš skelbdamas“). Projektas skirtas patyčių stabdymui internete, socialiniuose tinkluose.

Įrankiai, kurie buvo pristatyti ir panaudoti mokymosi dirbtuvių metu, puikiai tinkantys naudoti pamokose:

  • zzish.com – tinklapis veiklų sužaidybinimui;
  • „OneNote“ – elektroninė užrašų knygelė, kur galima ne tik rašyti, bet ir prisegti nuotraukas, garso įrašus.
  • Quizalize“ – įrankis, skirtas mokinių testavimui nuotoliniu būdu.
  • Dotstorming“ – balsavimo įrankis.

Kūrybinės praktinės dirbtuvės-seminaras („Inclusive and Diverse Classroom“) vyko Briuselyje (Belgija) lapkričio pabaigoje.

Seminaro dalyvių nuotraukos.