Naujienos

Konkursas „Geriausias Lietuvos „eTwinning“ projektas 2024“: „Kaip tapti olimpiečiu?“

2024-11-04

Šaunieji „eTwinning“ projektų kūrėjai, iniciatoriai ir vykdytojai, norime suteikti progą iš arčiau susipažinti su projektais, kurie pelnė pripažinimą.

Todėl pakalbinome konkurso „Geriausias Lietuvos „eTwinning“ projektas 2024“  laimėtojas apie jų kurtus bei vykdytus projektus.

Tikimės, kad tai jus įkvėps kurti, jungtis ir bendradarbiauti su kitų šalių mokytojais programoje „eTwinning“.

Vienas iš laimėtojų 3–6 m. amžiaus kategorijoje yra projektas „Kaip tapti olimpiečiu?“. Pakalbinome projektą su savo auklėtiniais įgyvendinusią specialiąją pedagogę Renatą Alksnę iš Kauno lopšelio-darželio „Spindulėlis“.

 

Kaip kilo idėja sukurti šį projektą? Spontaniška mintis ar ilgai brandintas sumanymas?

Projektas „Kaip tapti olimpiečiu?“ buvo įgyvendintas kaip atsakas į poreikį skatinti vaikų fizinį aktyvumą ir gerovę ugdymo įstaigoje. Ši idėja kilo natūraliai, atsižvelgiant į tai, kad fizinė veikla yra labai svarbi vaikų vystymuisi, o noras įtraukti vaikus į olimpinių žaidynių dvasią – ugdyti jų sportinę motyvaciją, draugiškumą ir ištvermę – buvo ilgai brandinta mintis. Tuo pačiu, džiaugiamės, kad savo idėją įgyvendinome olimpiniais metais.

Pagrindinė projekto idėja ir tikslai:

Pagrindinė idėja – skatinti fizinį aktyvumą ir sveiką gyvenimo būdą tarp vaikų, ugdant tiek fizinius gebėjimus, tiek socialinius įgūdžius, kaip bendradarbiavimą, pagarbą kitiems ir komandines vertybes. Vaikai turėjo galimybę dalyvauti įvairiose fizinėse veiklose, o kartu mokytis apie olimpines vertybes.

Projekto tikslas – įvairiomis veiklomis ugdyti vaikų bendravimo, socialinę, pažinimo, meninę, sveikatos, skaitmeninę kompetencijas.

Uždaviniai: skatinti domėtis olimpinių žaidynių atsiradimo istorija. Suprasti mitybos ir vandens reikšmę sveikam žmogaus organizmui. Mokytis būti geranoriškais, tolerantiškais vieni kitiems ir žmonių įvairovei. Patirti judėjimo džiaugsmą, suprantant, kad sportas – sveikata. Skatinti bendravimą ir bendradarbiavimą bei kūrybinę raišką su kitų Lietuvos ir Europos ugdymo įstaigų ugdytiniais, mokytojais, švietimo pagalbos specialistais.

Bendradarbiavimas su kitomis šalimis: Projekte dalyvavo mokytojai iš kelių šalių – Graikijos ir Turkijos. Iš jų išmokome, kaip integruoti įvairius mokymo metodus ir pasisemti naujų idėjų, pavyzdžiui, kaip įtraukti olimpinių sporto šakų žaidimus į kasdienes veiklas. Bendravimas ir patirties pasidalinimas su kolegomis iš kitų šalių buvo labai vertingas.

Integracija ir metodai: Projekte buvo laikomasi tarpdisciplininio požiūrio, derinant dalykus nuo kalbos ugdymo, pažinimo iki sveikatos, meno ir skaitmeninio ugdymo. Veiklos buvo lengvai įtrauktos į mokymo procesą ir buvo labai patrauklios mokiniams. Jie aktyviai dalyvavo įvairiose veiklose, tokiose kaip kūrybinės dirbtuvės, sportiniai žaidimai, vaidmenų pasiskirstymas, STEAM veiklos, IT naudojimas ir kalbinių užduočių atlikimas. Vyko integruotos (kelių specialistų) veiklos, vykome į išvykas, organizuota bendra baigiamoji šventė. Veiklos buvo pritaikytos atsižvelgiant į mokinių individualius poreikius, taikyti skirtingi metodai ir priemonės, leidžiantys visiems mokiniams aktyviai įsitraukti ir dalyvauti projekte. Taip pat per pažinimo, socialinę, komunikavimo bei meninę kompetencijas daug dėmesio buvo skiriama mokinių tautiniam, pilietiniam tapatumui ir ugdymui.

Mokiniai ir jų pasiekimai: Mokiniai labai entuziastingai dalyvavo projekte, o jų didžiausias pasiekimas, buvo ne tik fizinių įgūdžių lavinimas, bet ir supratimas apie sportinį sąžiningumą, komandines vertybes bei asmeninę atsakomybę. Skatinome mokinių bendradarbiavimą per komandinį darbą, kur vaikai mokėsi dirbti drauge siekdami bendro tikslo ir išmoko, kad sportas – tai ne tik varžybos, bet ir draugiškumas, ištvermė ir pagarba. Džiaugiamės, kad prie projekto veiklų aktyviai prisijungė ir mokinių tėvai.

Patarimas pradedantiesiems: Manau, kad svarbiausia yra tiesiog drąsiai pradėti ir nebijoti bandyti. Programa „eTwinning“ suteikia daug galimybių eksperimentuoti, mokytis ir tobulėti. Svarbu rasti temą, kuri būtų įdomi tiek jums, tiek mokiniams, o visa kita ateis su patirtimi.

Trijų žodžių įspūdis apie projektą: Įkvepiantis, bendradarbiaujantis, kūrybiškas.

 

Naujienų kategorijos

Žymos