fbpx

Naujienos

Kodavimo paslaptys šifruotos dirbtuvėse Briuselyje

2020 balandžio 1

Kokia turėtų būti klasė XXI amžiuje? Kaip galima koduoti be kompiuterio? Kaip kodavimas susijęs su kritišku mąstymu ir kūrybiškumu? Atsakymus į šiuos klausimus narpliojo mokytojai, dalyvavę dviejų dienų dirbtuvėse „Programavimas XXI a. klasėje“ Briuselyje.

Dirbtuvių dalyviai ne tik sužinojo apie programavimo svarbą švietime, bet ir išmoko įvairių programavimo būdų, kuriuos galės pasitelkti pamokose, „eTwinning“ veiklose, įvairiuose projektuose ir pan.

Kaip jau minėta straipsnio pradžioje, dirbtuvių dalyviai įsitikino, kad kodavimas gali būti atliekamas be kompiuterių ar robotų. Galima kodavimą įsivaizduoti kaip užduoties davimą draugui. Plačiau aiškina dirbtuvėse dalyvavusi Karalienės Mortos mokyklos pradinių klasių mokytoja Brigita Miseliūnaitė: „Pavyzdžiui, galime paprašyti savo mokinių parašyti kodą, kaip pasigaminti sumuštinį su sūriu. Vaikas turi šį procesą detalizuoti ir aprašyti kuo smulkiau,  kitas žmogus atlieka jo parašytas užduotis. Taip susipažįstama su programavimo esme. Programuojant yra labai svarbu klysti ir vis taisyti kodą – tokiu būdu įvyksta išmokimo per praktiką procesas.“

Dirbtuvių metu B. Miseliūnaitė su kolegomis iš Lenkijos ir Kroatijos sukūrė projektą „PLC (Pupil like coding)“, skirtą pradinių klasių mokiniams mokytis programuoti. „Vaikus sudominti kodavimu galima įvairiais kompiuteriniais žaidimais internete. Šių žaidimų esmė – parašyti kodą, kad žaidimo veikėjas nukeliautų nuo vienos vietos iki kitos, atlikdamas paprastas užduotis, Žaidimai azartiški, greitai įtraukia vaikus ir ugdo kritinį mąstymą, reikalauja susikaupimo ir atidumo“, – apibendrino kodavimo užsiėmimų naudą vaikams B. Miseliūnaitė.

Dirbtuvėse dalyvusi mokytoja Asta Gratkauskienė iš Šilutės profesinio mokymo centro džiaugėsi, kad dirbtuvėse buvo mokoma, kaip sujungti teorines žinias ir praktiką pamokoje ugdant kompiuterinio mąstymo įgūdžius. Anot jos, didelis dėmesys buvo skirtas ne tik pamokos planavimui, bet ir tinkamos temos pasirinkimui bei laiko valdymui. „Teko praktiškai susipažinti su kodavimo metodo taikymu pamokose. Buvo labai naudinga prisijungti prie „Facebook“ grupės „EU Code Week Teachers“, kurioje galima rasti paruoštų pamokų planų panaudojant kodavimą“, – dalinosi įspūdžiais A. Gratkauskienė.

Kita dalyvė iš Lietuvos – Telšių Vincento Borisevičiaus gimnazijos anglų kalbos mokytoja-metodininkė Lina Mickevičienė pasakojo, kad po šių dirbtuvių kardinaliai pakeitė įsivaizdavimą, kokia turėtų būti ateities klasė. „Maniau, kad ateities klasė turi būti kupina naujausių technologijų ir prietaisų, tačiau šio seminaro dėka supratau, kad esminis ugdymo principas ateities klasėje yra kritinio mąstymo sužadinimas ir problemų sprendimas integruojant įvairiausius mokymo dalykus kūrybiškai“, – prisiminė L. Mickevičienė.

Naudingi įrankiai ir šaltiniai, naudoti dirbtuvėse:

  • „Facebook“ grupė „EU Code Week Teachers“, kurioje rasite kodavimo užduočių ar idėjų mokiniams;
  • Scratch“ – kodavimu pagrįstas žaidimų, animacijų ir istorijų kūrimo įrankis.

Dirbtuvių dalyvių nuotraukos.

Seminaras „Programavimas XXI a. klasėje“ (angl. „Programming for the 21st century classroom“) vyko 2019 m. gruodžio 9 – 10 d. „Schoolnet“ būstinėje Briuselyje (Belgijoje). Jame dalyvavo mokytojai iš 8 Europos šalių.