Naujienos

Kalbos, kurios mus vienija

2011-03-21

Pavadinimas: Kalbos, kurios mus vienija
Dalykai: Kalbos kultūros studijos, IKTAmžiaus grupė: 15–18
Lygis: Vidutinis kalbos mokėjimo lygis (CEFR A2, B1)
Trukmė: Vieni mokslo metai
IKT įrankiai: Diskusijos forumuose, PowerPoint pateiktys, tinklaraščiai, nuotraukų ir dokumentų įkėlimas, elektroniniai laiškai, tiesioginiai pokalbiai internete

Aprašymas

Vykdydami šį eTwinning projektą mokiniai bendrauja vieni su kitais ir kartu dirba įvairiomis temomis ir su skirtingomis tekstų rūšimis (pvz., mano mokyklos ir mano gimtojo miesto pristatymas, interviu apie stereotipus, būdingų nacionalinių produktų reklamos kūrimas, filmų recenzijos ir pan.). Kuriant anketas, padedant organizuoti susitikimus, aptariant ir pristatant kaimyninių šalių kultūrinius aspektus Twinspace aplinkoje plėtojamas mokinių savarankiškumas mokantis kaimynų kalbos ir sužinant apie jų kultūrą. Vykdydami šį projektą mokiniai susipažįsta su kitų kalbų gimtakalbiais bendraamžiais, taip stiprinama jų motyvacija išmokti kitų kalbų ir naudoti jas kaip bendravimo priemonę. Mokiniai taip pat turi galimybę bendrauti vieni su kitais naudodamiesi įvairiomis IKT priemonėmis.

Pedagoginiai uždaviniai

Pedagoginiai projekto uždaviniai:

  • įgyti žinių apie kaimyninių Europos šalių kultūrinius panašumus ir skirtumus;
  • sustiprinti mokinių motyvaciją sužinoti apie kaimyninių Europos šalių gyventojus ir tirti stereotipus;
  • pagerinti mokinių užsienio kalbų mokėjimą;
  • pagerinti mokinių gebėjimus naudotis naujosiomis technologijomis ir IKT priemonėmis tiriant informaciją, kuriant tekstus, susipažįstant ir bendraujant su žmonėmis iš kitų šalių;
  • mokiniams aktyviai dalyvaujant projekte ugdyti mokinių savarankiškumą;
  • stiprinti mokinių motyvaciją mokytis kaimynų kalbų bendraujant su gimtakalbiais bendraamžiais, taip pat rašant ir skaitant autentiškus tekstus.

Eiga

Prieš pradedant vykdyti projektą

Kartu su mokykla partnere palyginkite savo mokymo programas ir nuspręskite, kurios temos tinkamos skirtingam mokinių amžiaus ir kalbos mokėjimo lygiui.

Temos gali būti įvairios, pvz., susipažinimas, mokyklos ir gimtojo miesto pristatymas, kultūros renginiai, nacionaliniai šalių produktai ir pan.

1 žingsnis: prisistatymas

Praneškite mokiniams apie projektą ir paskirkite savo kalbos klasei mokyklos partnerės kalbos klasę. Mokslo metų pradžioje mokiniai vieni kitiems siunčia elektroninius laiškus savo gimtąja kalba, kuriuose jie prisistato. Šie elektroniniai laiškai gali būti perskaityti klasėje ir tapti kalbos pamokos tema. Taip pat mokiniai ir visa klasė turėtų įkelti nuotrauką į Twinspace aplinką. Galite naudoti vieną iš „ledlaužio“ užduočių, kurias rasite eTwinning portalehttp://www.etwinning.net/en/pub/inspiration/modules.htm.

2 žingsnis

Per mokslo metus mokiniai nagrinėja įvairias temas, aptaria ir pristato rezultatus Twinspace aplinkoje. Taip pat jie gali įkelti įvairias tekstų rūšis (pvz., viktorinas, filmų ar knygų recenzijas, žaidimų apžvalgas), nuotraukas, PowerPoint pateiktis. Jei buvo vykdyti interviu, jų rezultatus taip pat galima įkelti. Mokyklos partnerės klasė reaguoja ir komentuoja įkeltą medžiagą.

Galite pasinaudoti idėjomis, kurias rasite kultūrinio sąmoningumo moduliuose portale http://www.etwinning.net/en/pub/inspiration/modules.htm.

Mokiniams geriau, jei pasirinktos temos įeina į nacionalinių mokymo programų turinį arba yra susijusios su kuriuo nors gyvenimo kaimyninėje šalyje aspektu. Projektas yra pagrįstas, lengvai integruojamas pamokose, o mokiniai mato tiesioginį pamokos ryšį su jų kasdieniu gyvenimu.

3 žingsni

Vertinimas

Įvairių teksto rūšių kūrimas pagerins mokinių užsienio kalbų mokėjimą.

Tačiau svarbiausias šio projekto rezultatas – tai galimybė pažinti kaimyninės šalies kultūrą. Taip mokiniai išmoks į kalbą žiūrėti ne tik kaip į mokykloje dėstomą dalyką, bet taip pat vertins ją kaip dalį kultūros, kurioje jie gali dalyvauti kalbėdami ta kalba.

Mokiniams galima vadovauti jiems prisiimant atsakomybę už savo pačių mokymąsi ir tam pasiekti naudojamos įvairios IKT priemonės.

Projektas turėtų skatinti mokinius tirti stereotipus apie kaimynines šalis ir daryti teigiamos įtakos jų požiūriui apie kalbų mokymąsi.

Kiti rezultatai

Projektą galima vykdyti per kelis mokslo metus, kiekvienais metais renkantis skirtingą temų rinkinį ir kiekvieno laikotarpio pabaigoje organizuojant įvairius renginius, pvz., webquest užduotis, tiesioginius debatus internete ar parodas internete. Taip mokiniai gali pratęsti diskusijas įvairiais savo gyvenimo aspektais ir padėti vieni kitiems išmokti savo gimtąją kalbą ne tik aptariant temas, bet ir suteikiant informacijos apie savo kultūrą ir tradicijas. Projekto rezultatai gali būti pristatomi ir išsaugomi skirtingomis formomis, pvz., kompaktiniu disku, internetiniu vaizdo filmuku ar internetiniu žurnalu.

Nuorodos

http://ec.europa.eu/education/languages/quiz/index_en.htm

Sudalyvaukite Europos kalbų viktorinoje, kuri gali būti „ledlaužio“ užduotis

http://ec.europa.eu/education/languages/orphans/doc3302_en.htm

Sužinokite apie Europos kalbų dieną

http://www.etwinning.net/en/pub/profile.cfm?f=2&l=en&n=12525

Sužinokite daugiau apie Europos apdovanojimų nugalėtoją – projektą „Kalbos, kurios mus vienija“, kuris yra šio rinkinio pagrindas

http://ricerca.gelocal.it/ilpiccolo/archivio/ilpiccolo/2009/06/04/NZ_30_FOTO.html#Szene_1

Paskaitykite straipsnį apie šiuo rinkiniu paremtą eTwinning projektą Italijos laikraštyje „Il Piccolo“ (2009 m. numeris)

Pastabos

Nėra

Naujienų kategorijos

Žymos