Naujienos

Įspūdžiai iš mokinių stovyklos „Ateities pilietis“

2019 spalio 4

Rugsėjo pabaigoje Trakų rajone vykusioje stovykloje „Ateities pilietis“ dalyvavo  „Geriausios Lietuvos „eTwinning“ mokyklos 2019“ apdovanojimus pelniusių mokyklų mokiniai ir jų mokytojos. Stovyklos tema pasirinkta neatsitiktinai – šiais metais programa „eTwinning“ ypatingai daug dėmesio skiria demokratiniam dalyvavimui, tad visi užsiėmimai stovykloje buvo vienaip ar kitaip susiję su demokratija, pilietiškumu ir įsitraukimu.

Vyresniųjų klasių moksleiviai dalyvavo multimedijų kūrimo socialiniams tinklams dirbtuvėse. Kartu su profesionaliais žurnalistais Karoliu Vyšniausku ir Mindaugu Drigotu  iš multimedijų agentūros „Nanook“ moksleiviai analizavo socialinių medijų įtaką bei galimybes pilietiškumo apraiškai. Dirbtuvėse dalyvavę jaunuoliai fotografuodami, kurdami trumpus vaizdo įrašus ir tekstus savo telefonais kvietė savo bendraamžius atkreipti dėmesį į aplinkosaugos problemas, klimato kaitą, motyvaciją, dėmesį vienas kitam. „Nanook“ žurnalistais patarė, kaip teisingai sukurti grotažymes tam, kad tema būtų lengvai randama socialinėse medijose. Šių dirbtuvių rezultatas – sukurta daugiau nei aštuoni multimedijos projektai.

Stovykloje dalyvavęs Vytenis iš Jiezno gimnazijos multimedijų kūrimo dirbtuves įvertino tokiu atsiliepimu: „­­­­­­Buvo smagu sužinoti, kad socialiniai tinklai nėra tik bendravimui, juose galima paskelbti svarbias žinias“.

Jaunesniųjų mokinių grupė dalyvavo „Minecraft“ pilietiškumo dirbtuvėse. Jų tikslas buvo išreikšti savo pilietiškumą galvojant ir skaitmeninėje erdvėje pastatant ateities miestus vaikams ir jaunimui. Tam buvo pasitelktas kompiuterinis edukacinis žaidimas „Minecraft“. Drauge su „Robotikos mokyklos“ ekspertais mokiniai keturiose komandose kūrė miestus savo bendraamžiams. Taip mokiniai įsijautė į miesto architekto bei piliečio vaidmenis. Beveik kiekvienos komandos darbuose atsispindėjo aplinkosaugos, atsinaujinančių energijos šaltinių, tvarumo, viešojo transporto ir laisvalaikio idėjos. Mokiniai po dirbtuvių džiaugėsi, kad patobulino savo darbo komandoje, kūrybiškumo ir pilietiškumo gebėjimus.

Mažiausios stovyklos dalyvės, padedant „Robotikos mokyklos“ mokytojai, lavino savo kūrybinio mąstymo, programavimo ir konstravimo įgūdžius kuriant ateities „Lego“ robotus.  „Sėdėjom ant pagalvių, žiūrėjom į planšetę, kaip reikia tverti robotus. Paskui skaičiavom, matavom, dėliojom visaip detales. Mokytoja padėjo. Dar labai patiko laipioti ir čiuožti ant žalio tinklo ir labirinte bėgioti“, – apie tai, kas patiko stovykloje, pasakojo penkerių metų Kamilė iš Vilkaviškio lopšelio-darželio „Buratinas“.

Gretai S. iš Rokiškio rajono Pandėlio gimnazijos stovykla paliko gilų įspūdį. „Negaliu žodžiais perteikti savo jausmų, bet tai buvo pati vertingiausia stovykla mano gyvenime. Pasisėmiau neapsakomai daug žinių ir drąsos! Išmokau, kad visada svarbiausia tikėti tuo, ką darai! Net negalėjau pasvajoti, kad kada nors nuvyksiu į tokią nepakartojamą „pasakų šalį“. Labai dėkoju mokytojai, kuri suteikė galimybę ten nuvykti!“ – džiaugėsi mergina.

O Marijampolės Petro Armino progimnazijos mokiniai ir mokytoja Edita Grubienė sukūrė trumpą vaizdo įrašą, trumpai reziumuojantį visas stovyklos dirbtuves ir įspūdžius.

Fotografės E. Gendrėnaitės nuotraukos.