Naujienos

Informacinių technologijų mokytojų konferencija „Informacinės technologijos mokykloje“

2012-10-02

Šių metų rugsėjo 25 d. į Vilniaus Gabijos gimnaziją rinkosi informacinių technologijų mokytojai bei jiems prijaučiantys kolegos, t. y. integruoto ugdymo mokyklose atstovai. Vilniaus miesto informacinių technologijų mokytojų metodinis būrelis organizavo konferenciją „Informacinės technologijos mokykloje“. Šią konferenciją su malonumu parėmė Vilniaus miesto savivaldybės Švietimo skyrius, Ugdymo plėtotės centras bei Vilniaus Gabijos gimnazija. Konferencijos dalyvius pasveikino šeimininkai. Apie informacinių technologijų ugdymo nuo 2015 m. strategijos gaires kalbėjo Linas Būtėnas, Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto akademinių reikalų prodekanas. Mokytojai išgirdo, kokios ugdymo naujovės laukia šiuolaikinių mokinių, kaip keisis dalyko dėstymas mokykloje, kokios integruoto ugdymo perspektyvos.

Apie Švietimo portalą eMokykla bei ICILS (International Computer and Information Literacy Study) tyrimus 8 klasėje kalbėjo Asta Buinevičiūtė, Švietimo informacinių technologijų centro (ITC) Švietimo portalo skyriaus vedėjos pavaduotoja. Ji teigė, kad portalas eMokykla populiarėja, nes jame gausu metodinių patarimų mokytojams. Taip pat apie portalo populiarumą byloja ir prisijungimų skaičius bei aktyvūs vartotojai (eTwinning programos konsultantai taip pat yra šio portalo vartotojai).

Konferencijos metu buvo pristatytas ICILS tyrimas. ICILS – tarptautinis kompiuterinio ir informacinio raštingumo tyrimas. Tai pirmasis tokio lygmens tyrimas (tiriami 8 klasės mokinių kompiuterinio ir informacinio raštingumo gebėjimai, apimantys tyrinėjimą, kūrybiškumą, bendravimą ir bendradarbiavimą). Lietuva ir dar 20 šalių dalyvavo bandomajame tyrime. Tyrimo dalyviai – ne tik mokiniai, bet ir mokytojai bei mokyklų vadovai. Šiuo metu tyrimui atrinktos 189 Lietuvos mokyklos. Beje, ITC ieško vertintojų, kurie galėtų vertinti tyrimo metu mokinių atliktus testus.

Daugiausia emocijų sukėlė Egidijaus Grigūno, Vilniaus kolegijos dėstytojo, pranešimas „Stojančiųjų Į Vilniaus kolegiją IKT žinių kitimo tendencijos“. Mokytojai išgirdo ne itin malonią informaciją apie buvusių mokinių žinių bei gebėjimų kokybę. Žinių lygis nėra labai geras, pavyzdžiui, 2012 m. vidurkis – 44,4 %, o didžiausias vidurkis – 49, 1% (2007 m.). Vidurkiai išvedami pagal teisingų (neteisingų) atsakymų skaičių. Pasirodo, Vilniaus kolegijos studentai geriausiai išmano pateiktis, prasčiausiai – skaičiuoklę.

Povilas Leonavičius, Ugdymo plėtotės centro Ugdymo turinio skyriaus metodininkas, pristatė informacinių technologijų pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo programą. Šiuo metu svarstomi informacinių technologijų, gamtos mokslų, menų, socialinių mokslų, užsienio kalbų pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimų programų projektai. Ugdymo plėtotės centro specialistai laukia pasiūlymų iki šių metų spalio 15 d.

Po pietų mokytojai dirbo sekcijose. Vyko aktyvūs mokymo patirčių pristatymai, kurie sukėlė labai daug teigiamų emocijų. Mokytojai noriai dalijosi mokymo metodais, dalykiniais patarimais. Vilniaus Gabijos gimnazijos abiturientai Rokas Lileikis ir Edgaras Balandis nustebino savo unikaliais darbais, o jų mokytoja Veslava Kaminskienė pasidžiaugė, kad programavimas Gabijos gimnazijoje yra vienas populiariausių pasirenkamųjų dalykų. Išklausę įvairių mokytojų patirčių bei padiskutavę apie šiuolaikinio ugdymo aktualijas, mokytojai grįžo į konferencijų salę. Konferencijų salėje pranešėja G. Rudienė, Vilniaus r. Pagirių gimnazijos IT mokytoja, eTwinning programos konsultantė, kalbėjo apie eTwinning programą ir jos galimybes ugdymo procese. Buvo akcentuota nauda mokiniui, mokytojui bei pačiai mokyklai. Taip pat buvo pasidžiaugta projektinių darbų gausa, integracija. Projektų vadovai buvo paraginti skintis kelius į Europą. Mokytojai, išklausę pranešimą, vėliau ieškojo kontaktų, susidomėję klausinėjo apie programos teikiamas galimybes (pranešimas čia).

Konferencijos pabaigoje buvo kalbama apie informacinių technologijų 2013 m. brandos egzaminą (Povilas Leonavičius, Ugdymo plėtotės centro Ugdymo turinio skyriaus metodininkas) bei intelektinių ir biometrinių technologijų taikymą mokymo procese (prof. habil. dr. Artūras Kaklauskas, Vilniaus Gedimino technikos universitetas, Statybos, ekonomikos ir nekilnojamo turto vadybos katedra). Diskutuojant su mokytojais tapo aišku, kad konferencija buvo naudinga ir prasminga. Dauguma mokytojų vylėsi, kad ateityje įvyks ne vienas panašaus pobūdžio renginys.

Daugiau konferencijos medžiagos galite rasti čia.

Projekto „Virtualios edukacinės bibliotekos sukūrimas ir plėtra“ vykdytojų pasiūlymu, renginys buvo filmuojamas ir įrašas skelbiamas Virtualioje edukacinėje bibliotekoje www.svietimas.eu.

Naujienų kategorijos

Žymos