Naujienos

Ikimokyklinio ugdymo pedagogai bendras idėjas vystė seminare Bratislavoje

2022-11-22

Slovakijos sostinėje Bratislavoje lapkričio viduryje rinkosi programoje „eTwinning“ dalyvaujantys ikimokyklinio ugdymo pedagogai. Gyvame tarptautiniame seminare „Virtualaus bendradarbiavimo įgūdžių įgijimas darželyje“ (angl. Getting the skills for virtual collaboration in kindergarden) jie dalinosi savo idėjomis ir patirtimi bei ieškojo partnerių bendradarbiavimui vykdant „eTwinning“ projektus.

Susirinko net 64 dalyviai iš 17 šalių (Lietuvos, Bosnijos ir Hercegovinos, Vengrijos, Rumunijos, Belgijos, Italijos, Slovakijos, Bulgarijos, Slovėnijos, Kroatijos, Maltos, Ispanijos, Kipro, Moldovos, Švedijos, Čekijos, Norvegijos). Lietuvai atstovavo dvi mokytojos – Jūratė Buivydienė iš Kelmės ir Simona Lindinienė iš Panevėžio.

Pirmoji seminaro diena buvo skirta dalyvių susipažinimui ir gerosios patirties sklaidai. Dalyviai bendravo ir skirstėsi į grupes pagal juos vienijančią temą būsimo projekto kūrimui. Diskutuodami apie būsimą projektą grupės nariai turėjo susipažinti, prisistatyti, papasakoti apie savo atvykimo tikslą bei kokia tema jie norėtų kurti projektą. Vyko. Po grupių prisistatymų seminaro vadovė apibendrino visų grupių prisistatymą pabrėždama atvykusių mokytojų įvairovę. Buvo aptartos galimos „eTwinning“ projektų temos ir jų tikslai.

Pirmoji seminaro diena buvo skirta dalyvių susipažinimui ir gerosios patirties sklaidai. Dalyviai bendravo ir skirstėsi į grupes pagal juos vienijančią temą būsimo projekto kūrimui. Diskutuodami apie būsimą projektą grupės nariai turėjo susipažinti, prisistatyti, papasakoti apie savo atvykimo tikslą bei kokia tema jie norėtų kurti projektą. Po grupių prisistatymų seminaro vadovė apibendrino visų grupių prisistatymą pabrėždama atvykusių mokytojų įvairovę. Buvo aptartos galimos „eTwinning“ projektų temos ir jų tikslai.

Antroji seminaro diena buvo skirta  informacijos ir komunikacijos technologijų (IKT) naudojimo įgūdžių tobulinimams, mokymuisi dirbti su nauja Europos mokyklų švietimo platforma siekiant sukurti gerą „eTwinning“ projektą. Seminare buvo pasakojama kaip teisingai užsiregistruoti dalyviui ir kaip užregistruoti sugalvotą projektą. Dalyviai visą eigą išbandė patys. Lektoriai savo pranešimuose   pasakojo apie psichologines savybes, kurias padeda formuoti dalyvavimas programos „eTwinning“ projektuose – mokinių laisva, nevaržoma kūryba bei noras bendrauti ir bendradarbiauti tiek savo komandoje, tiek ir su kitos šalies moksleiviais.

Paskutinę dieną tarptautinio seminaro dalyviai galėjo dar išgirsti ir pamatyti kitų programos „eTwinning“ narių gerosios praktikos pavyzdžius iš Slovakijos, Maltos, Slovėnijos ir Belgijos. Po gerosios praktikos pavyzdžių vyko darbas grupėmis, „eTwinning“ projekto kūrimas, naujų projektų registracija, jų pristatymas. Jūratė Buivydienė džiaugiasi užmezgusi partnerystes su Slovėnija, Vengrija, Slovakija, Italija. Mokytojai dirbdami grupėje, suplanavo projektą „From games to stories with very young learners“, kurio tikslas sukurti saugią, palaikančią ir amžių atitinkančią aplinką labai jauniems besimokantiems anglų kalbos, kad jie galėtų susikurti teigiamą požiūrį į anglų kalbą kaip antrąją kalbą ir paskatintų vaikus kalbėti.

Savo įspūdžiais bei nuotraukomis iš seminaro pasidalino Panevėžio rajono Piniavos mokyklos-darželio mokytoja Simona Lindinienė bei Kelmės lopšelio-darželio „Kūlverstukas“ anglų kalbos mokytoja Jūratė Buivydienė.

Naujienų kategorijos

Žymos