Naujienos
Geriausias Lietuvos „eTwinning“ projektas 2024“: „The Little Prince: let’s take care of the environment in which we live!“
2025-01-30
Šaunieji „eTwinning“ projektų kūrėjai, iniciatoriai ir vykdytojai, norime suteikti progą iš arčiau susipažinti su projektais, kurie pelnė pripažinimą. Todėl pakalbinome konkurso „Geriausias Lietuvos „eTwinning“ projektas 2024“ laimėtojas apie projektus laimėtojus.
Tikimės, kad tai jus įkvėps kurti, jungtis ir bendradarbiauti su kitų šalių mokytojais programoje „eTwinning“. Vienas iš laimėtojų kategorijoje „Programų „eTwinning“ ir „Erasmus+“ sinergija“ kategorijoje yra Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazijos projektas „The Little Prince: let’s take care of the environment in which we live!“. Kalbiname anglų kalbos mokytoją Jurgitą Ramanauskienę, kaip sekėsi jį įgyvendinti.
- Kaip kilo idėja sukurti šį projektą? Spontaniška mintis ar ilgai brandintas sumanymas?
Lietuvos sporto universiteto Kėdainių „Aušros“ progimnazijos mokytojai yra aktyvūs „eTwinning“ projektinių veiklų organizatoriai ir apdovanotieji nacionaliniais ir europiniais ženkleliais. Projekto „The Little Prince: let’s take care of the environment in which we live!“ partneriais susitiko nuotoliniu būdu prisijungdami į tarptautinį „eTwinning“ projektą „Kalėdų giesmės/Christmas Carols“. Kuriant projektą mokytojai ir mokiniai aktyviai bendradarbiavo, įtraukė į įvairias veiklas mokinius ir jų tėvus. Šio projekto partneriai nuotolinio susitikimo metu priėmė sprendimą bendradarbiauti ir tolesnėse veiklose, dalintis gerąja patirtimi ekologinio ir gamtamokslinio ugdymo(si) srityse planuojant programos „Erasmus+“ projektą.
Pradėjome vykdyti pasirengimą „eTwinning“ projektui „The Little Prince: let’s take care of the environment in which we live!“. Kartu suplanuotos projekto veiklos, aktyvus bendradarbiavimas Erasmus+ programos projekte. Visos mokyklos partnerės teikė programos „Erasmus+“ projekto paraiškas savo šalies agentūroms. Su projekto partneriais paraiškos rengimo metu darbo grupė suderino šiuos klausimus: mobilumo tipą, mobilumo srauto dalyvių skaičių, trukmę ir preliminarias datas, vizito programų turinius, projekto dalyvių parengimą, projekto dalyvių saugumo. Susitarta dėl 5 trumpalaikių mokinių grupinių mobilumų: Lietuvos, Ispanijos, Italijos, Graikijos, Rumunijos mokyklose. Bendravome nuotoliniuose susitikimuose, socialiniuose tinkluose sukurtos grupės, el. paštu.
- Kokia pagrindinė projekto idėja ir tikslai?
Besikeičiančiame pasaulyje labai svarbus yra mokymas(is), kuris užtikrina mokinių pažangą ir kompetencijomis grįstą ugdymą(si). Projektu siekėme ugdyti progimnazijos bendruomenės sąmoningumą, elgtis atsakingai, tausoti gamtinius ir energinius išteklius, ugdyti mokinių ekologines kompetencijas, sveikos gyvensenos ir aplinkos puoselėjimo bei kūrimo vertybines nuostatas, dalytis ekologinio ugdymo patirtimi tarp rajono, šalies ir Europos valstybių švietimo įstaigų. Mokytojui būtina nuolat tobulėti, mokytis dirbti naujomis sąlygomis, įgyjant naujos EKO, STEAM ugdymo(si) patirties, stiprinant mokytojų ir mokinių pozityvų tarpusavio bendravimą, plečiant edukacinių ugdymo(si) aplinkų, „eTwinning“ projektų kūrimo galimybes. Mūsų progimnazijai labai svarbu tikslinga ir nuosekli ugdymo turinio integracija, patyriminio mokymosi plėtojimas.
- Su kokios šalies mokytojais bendradarbiavote ir ko iš jų išmokote?
Su Italijos, Graikijos, Rumunijos, Ispanijos šalių mokytojais. Užsienio šalių partneriai dalinosi gerąja patirtimi „eTwinning“ platformoje, mobilumo metu, vieni iš kitų sėmėmės įvairių ugdymo(si) būdų bei formų, bendradarbiavimo, komandinio darbo, mobilumo vizito metu projekto dalyviai tobulino užsienio kalbos, tarpkultūrinius bendravimo, socialinius emocinius įgūdžius.
Labai vertingos CLIL pamokos ir ypač patiko pamokos/veiklos vykdytos kitose aplinkose: pamoka apie jūros ekosistemą, organizuota Viduržemio jūros pakrantėje (Portopalo, Italija), laboratorinių darbų – eksperimentų su vandeniu atlikimas prie Aretusa fontano (Sirakūzuose, Sicilijoje), vandens augalijos ir gyvūnijos pažinimas plaukiojant valtimis Kerkini dirbtiniame rezervuare centrinėje Makedonijoje, Kerkini miestelio pažinimas važinėjant po apylinkes dviračiais, vietinės pramonės rajono lankymas Valennii de Munte mieste, Rumunijoje, kur mokiniai buvo supažindinti su ekologiško kuro iš šiaudų gamyba, pamokos/veiklos Neapolio archeologiniame parke, Sirakūzų miesto katedroje, žvejų kaime Marzamemi, Salino Turdo druskų kasyklose Rumunijoje, Gaudi ir Pere Mata muziejuose Reus, Ispanijoje.
- Kaip projekte integravote skirtingus ugdymo metodus, tokius kaip kūrybiškumas, technologijos ar bendradarbiavimas tarp mokinių?
Taikėme įvairius metodus, kad įgyvendintume projekto veiklas ir skatintume mokinių kūrybiškumą, savarankiškumą, atsakomybę. Mokiniai dirbo individualiai: kūrė logotipą, avatarus, ieškojo informacijos, rašė straipsnius, skaitė knygą „Mažasis princas“. Mokiniai užduotis vykdė mažose grupėse po 3-4 arba porose, į kurias pasiskirstė patys arba buvo paskirstyti naudojant „Flipity arba „Wheel of Names“ programėles. Mokiniai su manimi ruošėsi ir suvaidino projekto svečiams epizodus iš „Mažojo princo“, pristatė projektą kitoje Kėdainių progimnazijoje vykusiame sklaidos renginyje-piknike „Erasmus suteikia sparnus“.
Mokiniai analizavo knygą „Mažasis princas“, kūrė elektroninę knygą su „Storyjumper“, kurioje turėjo apibendrinti svarbiausias skyrių ištraukas, susieti jas su projekto tema bei įterpti paveikslėlius.
Pamokų metu peržiūrėję dokumentinius filmus apie pastaraisiais metais įvykusius klimato pokyčius, mokiniai dalyvavo CLIL pamokose, siūlė svarbiausius žodžius „Answergarden“ programoje el. žodynui. Vėliau mokiniai dirbo tarptautinėse grupėse, kūrė apibrėžimus ir galvojo sakinius su žodžiais, kūrė elektroninius plakatus apie oro, vandens, žemės, triukšmo taršą, rašė el. laikraštį „The Little Prince’s Eco Journalists”, kūrė elektroninį žodyną „Pollution“.
Nuotoliniuose susitikimuose mokiniai pristatė savo šalies Kalėdų tradicijas, dainavo tradicines Kalėdų giesmes, dalyvavo struktūrizuotoje diskusijoje tema „Tarša ir šios rimtos problemos sprendimai“.
- Kaip projektą sutiko mokiniai ir ką, jūsų manymu, jie labiausiai išmoko ar suprato?
Mokiniai buvo aktyvūs ir noriai dalyvavo visose veiklose, kurios skatino jų motyvaciją veikti kartu nuotolinėse ir susitikimų metu organizuojamose veiklose. Mokiniai labiausiai džiaugėsi galimybe išvykti į užsienio šalį, pažinti Graikijos, Italijos, Rumunijos, Ispanijos kultūrą, tradicijas, susirasti naujų draugų, pabendrauti su kitais mokiniais anglų kalba. Jiems pavyko patobulinti komunikavimo, pažinimo, socialines, kūrybines, kultūrines, gamtosaugines kompetencijas, sustiprinti skaitmeninį raštingumą. Projekto talismanas Mažasis princas, visą projekto vykdymo laikotarpį lydėjęs mus, įkvėpė saugoti savo planetą ir vieniems kitus.
- Pasidalinkite vienu patarimu, kuris padėtų pradedantiesiems ar dvejojantiems prisijungti prie programos „eTwinning”.
Programos „eTwinning“ ir „Erasmus+“ buria bendruomenę veikti, mokytis drauge, ieškoti naujų idėjų, kad mokymasis būtų įdomus ir motyvuojantis.
Labai džiaugiuosi, kad visa mano progimnazijos bendruomenė įsitraukė į projekto veiklas, kurios buvo integruotos į ugdymo procesą, vyko integruoto ugdymo dienos „Kalbos atveria duris“, „Knygos diena“, bendruomenė buvo kviečiama į gyvas „Mažojo princo“ knygos skaitymo popietes įvairiomis kalbomis, projekto vykdymo metu sukurtos „Mažojo princo“ erdvės progimnazijoje, sukurtas „Mažojo princo rožių sodas“ progimnazijos kieme.
7. Kokie trys žodžiai geriausiai apibūdina jūsų įspūdžius įgyvendinant projektą?
Bendrystė, ekologija, patirtis.