Naujienos

„Geriausias Lietuvos „eTwinning“ projektas 2024“: „TechLingua Harmony“

2024-11-18

Šaunieji „eTwinning“ projektų kūrėjai, iniciatoriai ir vykdytojai, norime suteikti progą iš arčiau susipažinti su projektais, kurie pelnė pripažinimą.

Todėl pakalbinome konkurso „Geriausias Lietuvos „eTwinning“ projektas 2024“  laimėtojas apie jų kurtus bei vykdytus projektus.

Tikimės, kad tai jus įkvėps kurti, jungtis ir bendradarbiauti su kitų šalių mokytojais programoje „eTwinning“.

Vienas iš laimėtojų 16–20 m. amžiaus kategorijoje yra projektas „TechLingua Harmony“. Mintimis apie šį projektą dalinasi anglų kalbos mokytoja Neringa Sadauskienė iš Neringos gimnazijos.

  1. Kaip kilo idėja sukurti šį projektą? Spontaniška mintis ar ilgai brandintas sumanymas?

Neringos gimnazija neatsiejama nuo ilgametės patirties įgyvendinant „Erasmus+“ projektus. „eTwinning“ yra tikslingai pasirinktas žemesnių klasių moksleiviams patirti mokymąsi daugiakultūrinėje aplinkoje, vykdant netradicines veiklas papildant ugdymo turinį, įsivertinti savo asmeninę ūgtį. „eTwinning“ grupė socialinės medijos erdvėse suburia daug bendraminčių, todėl atradus ir įvertinus galimo projekto tematiką ir poreikį mokiniams, leidomės į naujų patirčių kelionę.

2.Kokia pagrindinė projekto idėja ir tikslai?

„TechLingua Harmony“ projekto tikslas – puoselėti gimtąją (lietuvių) kalbą; stiprinti užsienio (anglų) kalbos komunikacinius įgūdžius; plėtoti skaitmeninio raštingumo, pažinimo, kūrybiškumo, emocinio ugdymo kompetencijas; ugdyti pilietiškumą, tarpkultūrinį suvokimą bei sąmoningumą.

Turiningo skaitmeninio turinio kūrimas su Web.2 įrankiais apie gimtosios kalbos ypatumus (pvz. greitakalbės, frazeologizmai, posakiai, patarlės), projekto dalyvių kultūrinio ir lingvistinio identiteto pažinimo dėka, buvo sukurtas internetinis puslapis ne tik sklaidai, bet ir galimų edukacinių priemonių naudojimui.

3. Su kokios šalies mokytojais bendradarbiavote ir ko iš jų išmokote?

Turkijos, Švedijos, Rumunijos, Lenkijos ir Libano švietimiečių geranoriškas bendradarbiavimas, dalijimasis praktiškais ir efektyviais skaitmeniniais įrankiais mokomųjų priemonių, pristatymui kūrimui, tai neįkainojama patirtis, kurią toliau sėkmingai pritaikome ugdymo/si procese. Turkijos partnerių besąlygiškas atsidavimas eTwinning projekto įgyvendinimui, skatino stiprinti skaitmeninę kompetenciją, nes teko ir pačiai kurti ne vieną galutinių produktų pristatymą sklaidai.

4. Kaip projekte integravote skirtingus ugdymo metodus, tokius kaip kūrybiškumas, technologijos ar bendradarbiavimas tarp mokinių?

Tokie projektai yra unikalūs tuo, kad dėl savo vykdymo trukmės apimties, mokinių tarpusavio bendradarbiavimas yra ypatingai glaudus. Kuriant produktus, jie įsivertina savo stipriąsias puses ar sritis, kurias norėtų tobulinti, tokiu principu, jiems leidžiama pasirinkti tikslingus skaitmeninius įrankius ar darbo metodus. Kūrybiškumo laisvė neribojama, tik prieš tai yra aptariami bendri susitarimai dėl turinio pateikties taip ugdant toleranciją daugiakultūrinei aplinkai.

5. Kaip projektą sutiko mokiniai ir ką, jūsų manymu, jie labiausiai išmoko ar suprato?

Mokiniams, tai buvo pirmasis tarptautinis projektas, todėl matydami kitų gimnazistų patirtis dalyvaujant Erasmus, jie buvo atviri naujiems potyriams. Neišdildomą įspūdį jiems paliko susitikimai nuotoliu su partneriais iš Švedijos ir Rumunijos. Džiaugiuosi mokiniais, nes jie Lietuvą, gimtąjį miestą Neringą pristatė su pasididžiavimu, taip galėdami pasidalinti savo lietuvių kalbos, istorijos, paveldo unikalumu. Mums pavyko ir pavyksta nustebinti partnerius muzikiniais pasirodymais, kitomis netikėtomis staigmenomis, taip sukuriant pakylėtą susitikimo nuotaiką bei sugriaunant stereotipus apie lietuvių humoro jausmo stoką. Mokiniai suprato, kad net ir susiduriant su galimais techniniais nesklandumais, turime būti lankstūs ir atviri kitiems sprendimams. Projekto kulminacija – lietuvių kalbos pažinimas per kitą prizmę; lydėjo daug nuostabos ir linksmų akimirkų, ypatingai mokantis ir mokant greitakalbes  partnerius ar atrandant kitų neįtikėtinų įdomybių.

6. Pasidalinkite vienu patarimu, kuris padėtų pradedantiesiems ar dvejojantiems prisijungti prie „eTwinning” programos.

Kartą paragavę, negalėsite sustoti. Mane įkvepia Neringos gimnazijos šūkis – „Ne dėl šlovės tas darbas, o dėl besimokančiųjų naudos“. (J. Marcinkevičius). Šiuos mokslo metus pradėjome jau su dviem naujais „eTwinning“ projektais.

7. Kokie trys žodžiai geriausiai apibūdina jūsų įspūdžius įgyvendinant projektą?

Mokiniai – varomoji jėga.

 

 

 

Naujienų kategorijos

Žymos