Naujienos
Geriausias Lietuvos „eTwinning“ projektas 2024“: „Online friends“
2025-02-26
Mielieji „eTwinning“ projektų kūrėjai, iniciatoriai ir vykdytojai, norime suteikti progą iš arčiau susipažinti su projektais, kurie pelnė pripažinimą. Todėl pakalbinome konkurso „Geriausias Lietuvos „eTwinning“ projektas 2024“ laimėtojas apie projektus laimėtojus.
Tegul kitų mokytojų ir mokinių sėkmingi projektai jus įkvepia ir jus kurti, jungtis ir bendradarbiauti su kitų šalių mokytojais programoje „eTwinning“. Dar vienas projektas-laimėtojas yra „Online friends“, jis apdovanotas 7-11 m. mokinių amžiaus kategorijoje, o apie jo sumanymą, įgyvendinimą ir patirtis iš savo bei mokinių perspektyvos pasakoja Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazijos anglų kalbos mokytoja Vaida Kaikarienė.
1.Kaip kilo idėja sukurti šį projektą? Spontaniška mintis ar ilgai brandintas sumanymas?
Idėja sukurti šį projektą kilo spontaniškai. Viena projekto įkūrėjų, anglų kalbos mokytoja Karolina iš Lenkijos, yra mano internetinė draugė ir kolegė. Praėjusių metų vasaros pabaigoje „eTwinning“ mokytojų bendruomenėje Karolina mums pasiūlė projekto „Internetiniai draugai” (“Online Friends”) idėją. Dar neprasidėjus mokslo metams, mes, aktyvūs mokytojai iš aštuonių Europos šalių, susipažinome, „minčių žemėlapio” metodu prisistatėme, aptarėme projekto veiklas nuotoliniu būdu. Rugsėjo mėnesį į projektą įsijungė mūsų mokiniai. Taip užsimezgė visų mūsų prasminga draugystė.
2.Kokia pagrindinė projekto idėja ir tikslai?
Projekto idėja ir tikslas – susipažinti su draugais iš kitų šalių, skatinti bendravimą ir bendradarbiavimą tarp mokytojų ir mokinių iš kitų Europos šalių mokyklų. Mokyti vaikus saugiai naudotis internetu ir internetiniais įrankiais, vartoti ir tobulinti turimas anglų kalbos žinias, integruojant projekto veiklas į mokomuosius dalykus.
Atsižvelgdami į „eTwinning“ temą „Gera savijauta mokykloje“ ir išnaudodami internetinę erdvę, mokiniai projekte „Internetiniai draugai” (“Online Friends”) turėjo galimybę tyrinėti savo ir partnerių šalių kultūras, susipažinti su naujais draugais, keistis informacija, pagerinti akademinius pasiekimus ir patobulinti kompetencijas ir nuostatas, susijusias su gerove mokykloje: bendravimo ir bendradarbiavimo, mokėjimo mokytis, komandinio darbo, pasitikėjimo savimi, gebėjimo spręsti problemas, emocinio atsparumo, refleksijos įgūdžius ir kt.
3. Su kokios šalies mokytojais bendradarbiavote ir ko iš jų išmokote?
Projekte dalyvavo 10 mokyklų iš 8 Europos šalių: Lenkijos, Rumunijos, Graikijos, Ispanijos, Čekijos, Bulgarijos, Gruzijos ir Lietuvos. Projekto pradžioje sudarėme veiklos kalendorių ir šalys partnerės pasiskirstėme atsakomybėmis – organizuoti po 1 veiklą pasirinktą mėnesį, atlikti kitus techninius darbus. Mūsų mokiniai iš Lietuvos kartu su mokykla iš Graikijos buvome atsakingi už kovo mėnesio temą „Maistas”. Aš nuolat palaikiau ryšį ir bendradarbiavau su mokytoja Rena iš Graikijos. Virtualiuose susitikimuose aptarėme projekto detales, diskutavome užduočių efektyvumą, technologijų panaudojimo galimybes. Sukūrėme bendrą video, Canva pristatymą, interaktyvių žaidimų pamokoms, informaciją talpinome „Padlet“ lentoje ir kt. Mokiniai išmoko balsuoti „Mentimeter“ programėle. Projektas buvo labai gerai suplanuotas ir organizuotas – puikus bendradarbiavimo ir pasidalintos lyderystės pavyzdys. Šiame projekte aš patobulinau savo skaitmenines ir dalykines kompetencijas, palyginau jas su kolegomis iš kitų mokyklų, pasisėmiau naujos patirties.
4. Kaip projekte integravote skirtingus ugdymo metodus, tokius kaip kūrybiškumas, technologijos ar bendradarbiavimas tarp mokinių?
Atlikdami užduotis mokiniai pademonstravo savo kūrybiškumą ir komunikacinius gebėjimus anglų ir lietuvių kalbomis, mokėsi dirbti grupėse, bendradarbiauti. Projekto dalyviai kūrybiškai mokėsi pristatyti save, savo šalį, mokyklą, papasakoti apie savo miesto lankytinus objektus, tradicinius valgius, šventes, paparočius, žaidimus ir kt. Mokiniai ieškojo informacijos skaitmeniniame turinyje, tyrė ar jis patikimas, mokėsi tvarkyti informaciją nesudėtingose aplinkose, kūrė pristatymus, trumpus vaizdo įrašus, padedant mokytojoms naudojosi antros kartos saityno įrankiais. Mokiniai buvo aktyvūs, besidomintys, motyvuoti, padėjo mokytis vieni kitiems. Mokiniai kūrė darbus poroje arba individualiai, rinko informaciją savo tema, keitėsi informacija, tyrinėjo savo ir kitų šalių mokyklas, kultūrą, kalbą ir kt. Iš mūsų mokyklos projekte dalyvavo 1 specialiųjų poreikių mokinys ir išryškėjo 4 lyderiai – visus pavyko įtraukti ir sudominti, skiriant jiems kūrybiškas užduotis, atsižvelgiant į individualius gebėjimus. Buvo akivaizdus asmeninis kiekvieno mokinio indėlis į bendrą darbą.
5. Kaip projektą sutiko mokiniai ir ką, jūsų manymu, jie labiausiai išmoko ar suprato?
Mokytojos iš skirtingų šalių mokslo metų pradžioje savo mokiniams pristatė projektą. Man pavyko sudominti visus mokinius. Jie noriai tyrinėjo savo ir partnerių šalių mokyklas, keitėsi informacija, susipažino su naujais draugais iš kitų šalių. Projekto dalyviai išmoko žodžių skirtingomis kalbomis („multilingual dictionary”), atmintinai išmoko tą pačią kalėdinę dainą „Jingle Bells“, kūrė kalėdinius atvirukus, sudarė minčių žemėlapius, balsavo už patinkantį vaisių, kūrė patiekalą pagal pasiūlytą receptą ir kt. Visos šalys virtualiame susitikime palinkėjo linksmų Šv. Kalėdų, paštu išsiuntė kalėdinius atvirukus-sveikinimus. Jie gavo daug vertingos informacijos apie Europos šalių kultūrą, šventes, papročius, stebėjo ir analizavo panašumus ir skirtumus. Projektas buvo integruotas į mokymo programą. Didžiąją dalį užduočių mokiniai atliko per anglų kalbos pamokas, todėl jie neabejotinai praturtino anglų kalbos žodyną ir gramatiką. Įgyvendindami projekto veiklas mokiniai praktiškai taikė įgytas žinias ir labiausiai patobulino šias kompetencijas: skaitmeninę, kūrybiškumo, komunikavimo, pažinimo, kultūrinę.
6. Pasidalinkite vienu patarimu, kuris padėtų pradedantiesiems ar dvejojantiems prisijungti prie programos „eTwinning”.
Dalyvaudami programoje „eTwinning“ supratome, kad tai puiki galimybė mokyti(-s) šiuolaikiškai, kūrybiškai, išbandyti naujoves, praturtinti ugdymo turinį integruotomis veiklomis, susieti mokymą(si) su gyvenimiška patirtimi. Mokiniai teigė, kad projektas buvo įdomus, įtraukiantis, jiems patiko visos užduotys – sunku buvo išskirti labiausiai patinkančias. Dalyvaudami programoje „eTwinning“ tiek mokytojai, tiek mokiniai turi galimybę augti. Todėl ilgai nesvarstykite – dalyvaukite, bandykite, ieškokite, gilinkite savo patirtį…
7. Kokie trys žodžiai geriausiai apibūdina jūsų įspūdžius įgyvendinant projektą?
Vertinga, įdomu, šiuolaikiška!