Naujienos
„Geriausias Lietuvos „eTwinning“ projektas 2024“: „NEW GLOBETROTTERS: Let us know our cultures“
2024-11-11Šaunieji „eTwinning“ projektų kūrėjai, iniciatoriai ir vykdytojai, norime suteikti progą iš arčiau susipažinti su projektais, kurie pelnė pripažinimą.
Todėl pakalbinome konkurso „Geriausias Lietuvos „eTwinning“ projektas 2024“ laimėtojas apie jų kurtus bei vykdytus projektus.
Tikimės, kad tai jus įkvėps kurti, jungtis ir bendradarbiauti su kitų šalių mokytojais programoje „eTwinning“.
Vienas iš laimėtojų 12–15 m. amžiaus kategorijoje yra projektas „NEW GLOBETROTTERS: Let us know our cultures“. Į klausimus apie projektą atsako jį kūrusi anglų kalbos mokytoja Edita Grubienė iš Marijampolės Petro Armino progimnazijos.
- Kaip kilo idėja sukurti šį projektą? Spontaniška mintis ar ilgai brandintas sumanymas?
„NEW GLOBETROTTERS: Let us know our cultures“ yra kartojamas projektas. Pirmą kartą jį sugalvojome ir vykdėme (2017-2018 m. m.) su ilgalaike projekto partnere iš Italijos – Cinzia Fiorentini.Italų mokyklose visada daug jaunų imigrantų, kuriems reikia padėti adaptuotis mokykloje. Žinoma, lietuviai irgi yra tauta, kuri ieško geresnio gyvenimo kitose šalyse, todėl visi turime giminaičių, gyvenančių užsienyje ir bandančių adaptuotis ten. O kur dar grįžtantys ir bandantys priprasti prie vėl pasikeitusio gyvenimo. Pastaraisiais metais tiek į Lietuvą, tiek į Italiją plūstelėjo nauja banga pabėgėlių, todėl nusprendėme, kad projektas vis dar aktualus ir įdomus mūsų moksleiviams.
- Pagrindinė projekto idėja ir tikslai:
Projekto tikslas – stebėti įvairius jaunųjų migrantų gyvenimo etapus, susipažįstant su jų unikalia patirtimi ir išgyvenamais sunkumais. Gilindamiesi į jų papročius, prisiminimus, dainas ir tradicinius patiekalus, siekėme geriau suprasti specifinius iššūkius, su kuriais susiduria migrantai naujoje šalyje.
- Bendradarbiavimas su kitomis šalimis:
Projektą atnaujinome su projekto bendraautore iš Italijos Cinzia Fiorentini, prie mūsų prisijungė irgi ne vieną projektą vykdžiusi kartu mokytoja iš Lenkijos Mariola Sandurska bei projekto eigoje su mumis pradėjo dirbti mokytoja iš Ispanijos Ana Belén Egea. Kaip visada labai gera bendradarbiauti su partneriais, kuriuos pažįsti, nes gali pasitikėti jų bendradarbiavimu, pagalba, tolerancija iškilus kokioms nors problemoms. Bendradarbiavimui visuomet naudojame PBworks erdvę, jei reikia susirašinėjame laiškais, naudojame Whatsapp programėlę, o mokinių susitikimai vyksta per Google Meet.
- Integracija ir metodai:
Technologijos projekte atliko svarbų vaidmenį, skatindamos bendradarbiavimą ir praturtindamos veiklas. Iš pradžių kartu su projekto bendraautore Cinzia Fiorentini panaudojome PBworks platformą, kad sukurtume projekto planą, numatytume veiklas, priemones, IT įrankius ir terminus. Ši platforma palengvino sklandų bendravimą ir organizavimą tarp visų partnerių.
Mokiniai bendradarbiavo įvairiose veiklose, naudodami tokius įrankius kaip „Canva“, „Padlet“, „Prezi“, „YouTube“, „Kahoot“, „Genially“, „StoryJumper“, „Wakelet“, „Slido“ ir „Mentimeter“. Šie įrankiai padėjo sukurti vizualiai patrauklius, kūrybiškus pristatymus, organizuoti idėjas ir atlikti interaktyvias užduotis. Pavyzdžiui, „StoryJumper“ leido mokiniams bendrai kurti ir publikuoti e-knygas, o „Kahoot“ skatino interaktyvų mokymąsi per žaidimus ir viktorinas.
Taip integravome kūrybiškumą, technologijas ir bendradarbiavimą, užtikrinant saugią ir pagarbią skaitmeninę aplinką.
- Mokiniai ir jų pasiekimai:
Mokiniai projektą priėmė su dideliu susidomėjimu ir motyvacija, ypač dėl kūrybiškų veiklų ir galimybės naudotis įvairiomis technologinėmis platformomis. Jie aktyviai įsitraukė į bendradarbiavimą, ypač jiems patiko bendrauti su mokiniais iš kitų šalių naudojant „Google Meet“, kur jie galėjo tiesiogiai dalintis idėjomis, pristatyti nuveiktus darbus ir mokytis vieni iš kitų.
Manau, kad jie išmoko bendradarbiauti ir sustiprino savo skaitmeninius įgūdžius. Mokiniai išmoko naudoti skaitmeninius įrankius ne tik kūrybai, bet ir efektyviam informacijos valdymui, problemų sprendimui bei intelektinės nuosavybės teisių gerbimui. Be to, projektas leido jiems geriau suvokti kultūrų įvairovę ir iššūkius, su kuriais susiduria migrantai, tai skatino jų empatiją, socialinį sąmoningumą, toleranciją ir atvirumą kitoms kultūroms.
- Patarimas pradedantiesiems:
„eTwinning“ projektai – tai būdas tapti vieninga komanda ne tik su savo mokiniais, bet ir su projekto partneriais, įgyti abipusio pasitikėjimo, nuolat išmokti ko nors naujo ir tobulėti.
- Trijų žodžių įspūdis apie projektą: Įdomu, prasminga, skatina tobulėti.
Įdomu, kaip atsispindi projekto darbinė dvasia? Štai trumpas video įrašas iš klasės: https://www.youtube.com/watch?v=Jwr-epdSkqo.