Naujienos

„Geriausias Lietuvos „eTwinning“ projektas 2024“: „Literary explorers“

2025-01-13

Šaunieji „eTwinning“ projektų kūrėjai, iniciatoriai ir vykdytojai, norime suteikti progą iš arčiau susipažinti su projektais, kurie pelnė pripažinimą. Todėl pakalbinome konkurso „Geriausias Lietuvos „eTwinning“ projektas 2024“  laimėtojas apie jų kurtus bei vykdytus projektus.

Tikimės, kad tai jus įkvėps kurti, jungtis ir bendradarbiauti su kitų šalių mokytojais programoje „eTwinning“. Vienas iš laimėtojų 16–20 m. amžiaus kategorijoje yra projektas „Literary explorers“.

Anglų kalbos mokytoja Inga Laurinėnienė iš Šiaulių „Romuvos“ gimnazijos atsako į klausimus apie šį projektą ir kaip sekėsi jį įgyvendinti.

  1. Kaip kilo idėja sukurti šį projektą? Spontaniška mintis ar ilgai brandintas sumanymas?

Prieš keletą metų, prisijungus prie „eTwinning“ erdvės, nusišypsojo laimė įsilieti į nuostabių mokytojų komandą, su kuriais pavyko įgyvendinti net kelis sėkmingus projektus. 2023 m. gruodžio mėnesį „eTwinning“ partnerė iš Turkijos pakvietė prisijungti į projektą „Literary Explorers“, kurį planavo inicijuoti kartu su kita „eTwinning“ partnere iš Italijos.

  1. Kokia pagrindinė projekto idėja ir tikslai?

Pradinė projekto idėja kilo iš noro motyvuoti mokinius skaityti knygas anglų kalba ir kurti maršrutus po miestus, paminėtus knygose. Kadangi Šiaulių „Romuvos“ gimnazija 2023-2024 metais vykdė „Erasmus+“ projektą „Sustainable School – Sustainable Future“ pasiūliau praplėsti projekto tikslus, tai yra ne tik kurti maršrutus po kūriniuose paminėtus miestus, bet ir pasidomėti miestų tvarumu.

  1. Su kokios šalies mokytojais bendradarbiavote ir ko iš jų išmokote?

Į projektą susibūrė mokytojai iš Turkijos, Italijos, Portugalijos bei Lietuvos. Italijos mokytoja bei jos mokiniai pasidalino savo žiniomis apie naujausias programėles su integruotu DI įrankiu, skirtu sudaryti kelionių maršrutus. Mokytojos ir jos mokinių  iš Turkijos meilė poezijai bei išsami kūrinių analizė paskatino labiau domėtis bei analizuoti lietuvių autoriaus Henriko Radausko kūriniu „Kaštanas pradeda žydėti“. Mokytojos iš Portugalijos dėmesys bei meilė skaitymui paskatino susidomėti skaitymo garsiai nauda bei paminėti „World Read Aloud“ dieną ne tik gimnazijoje bet ir kartu su visais partneriais.

  1. Kaip projekte integravote skirtingus ugdymo metodus, tokius kaip kūrybiškumas, technologijos ar bendradarbiavimas tarp mokinių?

Mokiniai anglų kalbos pamokų metu dirbo grupėse, kūrė įvairias kūrybines užduotis ne tik kartu klasėje bet ir bendradarbiaudami nuotoliu su kitais projekte dalyvaujančiais mokiniais iš Italijos, Portugalijos bei Turkijos. Mokiniai susipažino ir įvaldė Canva, Google Earth, Bing bei kitus DI įrankius.

  1. Kaip projektą sutiko mokiniai ir ką, jūsų manymu, jie labiausiai išmoko ar suprato?

Projekto pradžioje mokiniai nedrąsiai jungėsi į veiklas, skaitė įvairius kūrinius anglų kalba, mokėsi juos analizuoti, dalyvavo nuotoliniuose susitikimuose su kitais mokiniais, mokėsi iš kitų mokinių noro ir entuziazmo pažinti pasaulį, o galiausiai labai susidomėjo kelionių maršrutų sudarymu, įgijo ne tik žinių, bet ir daug patirties bendradarbiaujant kartu su kitais projekto dalyviais. Taip pat mokiniai išmoko pasiskirstyti pareigomis bei pasidalinti užduotimis tam, kad pasiektų užsibrėžtą tikslą lengviau bei efektyviau.

  1. Pasidalinkite vienu patarimu, kuris padėtų pradedantiesiems ar dvejojantiems prisijungti prie programos „eTwinning”. 

Nebijokite pradėti nuo mažų žingsnių ir pasirinkti paprastą idėją! „eTwinning“ projektai dažnai išauga iš smalsumo ir bendravimo – svarbiausia pradėti ir palaikyti ryšį su partneriais. Net ir paprastas projektas gali tapti vertinga patirtimi tiek jums, tiek mokiniams, o kolegų iš kitų šalių parama bei idėjos visada įkvėps tolimesnei veiklai.

  1. Kokie trys žodžiai geriausiai apibūdina jūsų įspūdžius įgyvendinant projektą?  

Kūrybiškumas, bendradarbiavimas ir atradimai. Šie žodžiai atspindi tiek mokinių galimybes išreikšti save per literatūrą ir kūrybinę veiklą, tiek tarpkultūrinius ryšius, kurie praturtino visų dalyvių patirtį, tiek galimybę atrasti ir pažinti ne tik pasaulį, bet ir save šiame įvairių patirčių kupiname pasaulyje.

eTwinning_may – 1

 

Naujienų kategorijos

Žymos