Naujienos

Geriausias Lietuvos „eTwinning“ projektas 2024“: „DYB-DYP – Do Your Better, Do Your pArt“

2025-03-20

Mielieji „eTwinning“ projektų kūrėjai, iniciatoriai ir vykdytojai, norime suteikti progą iš arčiau susipažinti su projektais, kurie pelnė pripažinimą. Todėl pakalbinome konkurso „Geriausias Lietuvos „eTwinning“ projektas 2024“  laimėtojas apie projektus laimėtojus.

Tegul mokytojų ir mokinių sėkmingi projektai jus įkvepia ir jus kurti, jungtis ir bendradarbiauti su kitų šalių mokytojais programoje „eTwinning“.

Teminėje kategorijoje „Gera savijauta mokykloje“ pernai laimėjo projektas štai tokiu pavadinimu – „DYB-DYP – Do Your Better, Do Your pArt“. Radviliškio dailės mokyklos mokytoja Gražina Likpetrienė, kuri yra viena iš projekto iniciatorių, dalinasi savo įspūdžiais ir patirtimi.

  1. Kaip kilo idėja sukurti šį projektą? Spontaniška mintis ar ilgai brandintas sumanymas?

Su ilgamete projektų partnere V. Pace iš Italijos nusprendėme pasigilinti į EBPO apklausą, kurioje teigiama, kad Europos mokiniams blogai sekasi mokykloje, jie patiria stresą, nerimą ir pervargimą, kas neigiamai veikia jų mokymosi rezultatus. Taigi, savęs paklausėme, kuo kiekvienas galime prisidėti prie palankios mokymosi aplinkos sukūrimo?

  1. Kokia pagrindinė projekto idėja ir tikslai?

Projekto idėja užkoduota jo pavadinime – daryk tai, kas priklauso nuo tavęs, ir siek tai padaryti kuo geriau. Tik taip galima tikėtis teigiamo pokyčio. Mūsų tikslas buvo padrąsinti mokinius prisidėti prie draugiškesnės ir smagesnės mokyklos atmosferos kūrimo ir taip auginti jų motyvaciją mokytis.

  1. Su kokios šalies mokytojais bendradarbiavote ir ko iš jų išmokote?

Projekte kartu su mumis dalyvavo partneriai iš keturių Italijos mokyklų ir vienos mokyklos Graikijoje. Iš jų išmokau pasitikėti mokinių lyderyste ir perduoti jiems dalį užduočių. Mane sužavėjo, kad italai, vedami idėjos, dirba visiškai įsitraukę į procesą ir mėgaujasi kiekviena akimirka. Jie įkvėpė ir mus – atsisakėme bereikalingo formalumo, viską darėme smagiai ir kūrybiškai!

  1. Kaip projekte integravote skirtingus ugdymo metodus?

Kūrybiškumas buvo pagrindinis mūsų variklis! Skatinome mokinius išlaisvinti savo idėjas ir spręsti problemas kūrybingai. Kartu su partneriais dalijomės meniniais sprendimais vizualinės raiškos veiklose (portretas – savęs pažinimo metodas) bei pritaikėme DI technologijas pokalbio apie vertybes iliustravimui (Padlet funkcija „I can’t draw“). Bendradarbiavimas įkvėpė vaikus mokytis su daugiau entuziazmo, o intravertiškiems mokiniams padėjo labiau atsiskleisti ir drąsiau bendrauti.

  1. Kaip projektą sutiko mokiniai ir ką, jūsų manymu, jie labiausiai išmoko ar suprato?

Šis projektas mokiniams patiko, nes buvo domimasi jų savijauta, jausmais ir problemomis. Mokiniai suprato, kad jie patys yra savo nuotaikos ir aplinkos šeimininkai, ir kad problemos yra išsprendžiamos jas išanalizavus. Vaikai tapo draugiškesni vieni su kitais ir dažniau pradėjo vartoti pozityvius išsireiškimus. Jie net sugalvojo linksmų pertraukėlių veiklų, kurios leido atsipalaiduoti ir atgauti jėgas.

  1. Pasidalinkite vienu patarimu, kuris padėtų pradedantiesiems ar dvejojantiems prisijungti prie „eTwinning” programos.

Mielas kolega, kviečiu drąsiai pasinerti į draugystės ir atradimų pasaulį! Net jei esi iš mažos mokyklos ar atokaus kampelio, dalyvaudamas projekte kartu su komanda gali pasiekti tikrai nuostabių rezultatų. Ženk pirmyn, ir pamatysi, kaip lengvai atsiras naujų galimybių.

  1. Kokie trys žodžiai geriausiai apibūdina jūsų įspūdžius įgyvendinant projektą?

Įsitraukimas, kūrybiškumas, bendradarbiavimas.

Gražina Likpetrienė programos „eTwinning“ apdovanojimų renginyje, 2024 m. rugpjūtis.

Naujienų kategorijos

Žymos