Naujienos
Geriausias Lietuvos „eTwinning“ projektas 2024“: „Animals near us“
2025-05-14
Mielieji „eTwinning“ projektų kūrėjai, iniciatoriai ir vykdytojai, norime suteikti jums progą iš arčiau susipažinti su projektais, kurie pelnė pripažinimą. Todėl pakalbinome konkurso „Geriausias Lietuvos „eTwinning“ projektas 2024“ laimėtojus apie jų sėkmingas iniciatyvas.
Tegul kitų mokytojų ir mokinių projektai įkvepia ir jus – kurkite, junkitės ir bendradarbiaukite su kitų šalių mokytojais programoje „eTwinning“.
Vienas iš laimėtojų 3–6 metų mokinių kategorijoje – Kėdainių lopšelio-darželio „Pasaka“ projektas „Animals near us“ („Gyvūnai šalia mūsų“). Įspūdžiais dalijosi ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Rasa Simonavičienė, prisijungusi prie šio projekto su savo ugdytiniais.
Kaip kilo idėja sukurti šį projektą – spontaniška mintis ar ilgai brandintas sumanymas?
Idėja projektui gimė Vilniuje, tarptautinio „eTwinning“ seminaro „Įtraukusis ankstyvasis ugdymas“ metu. Ten turėjau galimybę gilinti žinias, tobulėti ir užmegzti naujų kontaktų tarptautinėje bendruomenėje. Seminaro metu artimiau susipažinau su dalyve iš Moldovos Iulia Bivol. Pastebėjusi jos entuziazmą ir norą dalyvauti projektinėje veikloje, pasiūliau kurti bendrą projektą.
Iki tol buvau bendraautorė sėkminguose projektuose: „Sveikatos keliu ženkime kartu“, „Mes atversim pasakos duris“, „Kelionė metų laikų karuselėje“, „Žaidžiu, kuriu, pasaulį atrandu“, „Pirmieji žingsniai matematikoje“, „Miško paslaptys“, „Mažieji pasaulio piliečiai: pirmieji žingsniai link ekologinio tvarumo“, tad turėjau patirties, įkvėpimo ir ėmiausi iniciatyvos. Kadangi be galo myliu gyvūnus, projektas apie juos buvo seniai brandinta svajonė, kuri puikiai išsipildė.
Kokia pagrindinė projekto idėja ir tikslai?
Kadangi gyvūnai yra neatsiejama mūsų aplinkos ir gyvenimo dalis, pagrindinė idėja – organizuoti įvairias veiklas apie gyvūnus, kurių metu vaikai mokytųsi atsakomybės, empatijos ir rūpesčio. Siekėme ugdyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų vertybines nuostatas, padėti jiems atpažinti gyvūnų įvairovę, suprasti jų poreikius bei išmokti juos saugoti.
Svarbios savybės, kurias stengėmės puoselėti: gailestingumas, rūpestingumas, pareigos jausmas, supratimas, kantrybė ir meilė. Kūrybinės veiklos padėjo ugdyti vaikų vaizduotę, savarankiškumą ir bendradarbiavimo gebėjimus.
Su kokių šalių mokytojais bendradarbiavote ir ko iš jų išmokote?
Projekte dalyvavo 18 partnerių iš Lietuvos, Moldovos, Italijos ir Turkijos. Mus jungė bendra vizija, tikslai ir motyvacija. Visą projekto laiką vyko aktyvus bendravimas – dalijomės idėjomis, pasiskirstėme užduotis, kūrėme veiklas kartu.
Vebinarų metu aptardavome, kaip kūrybiškai įgyvendinti veiklas, pasitelkdami įvairias metodines priemones. Sukūrėme bendrus produktus: el. knygą „Neįtikėtini gyvūnų nuotykiai“, žaidimą „Gyvūnų lenktynės“, kalendorių „2024 metų gyvūnai“, kodavimo kalendorių, darbelius iš antrinių žaliavų ir kt.
Bendradarbiavimas mus išmokė būti kūrybiškus, atvirus naujovėms, naudotis IKT įrankiais ir tapti tvirta, iššūkių nebijančia komanda.
Kaip projekte integravote skirtingus ugdymo metodus?
Naudojome metodų įvairovę: ugdymas pavyzdžiu, minčių lietus, edukacinės kelionės, videomedžiagos peržiūros, spontaniškas ugdymas. Veiklos skatino vaikus aktyviai dalyvauti, mąstyti, eksperimentuoti.
Internetinių seminarų metu vaikai prisistatydavo, dainuodavo, dalinosi darbais, kalbėdavo gimtąja ir anglų kalba. Jie fotografavo augintinius, pristatė el. knygą „Mano augintinis“, sukurtą su „Book Creator“, naudojosi SMART lentele. Tokie susitikimai stiprino saviraišką, komunikacinius gebėjimus, atvirumą kitoniškumui.
Kaip projektą priėmė mokiniai? Ką jie išmoko?
Nuo pat pradžių vaikai buvo įsitraukę ir smalsūs. Dirbdami grupėmis, komandomis, su specialiųjų poreikių ir ukrainiečių vaikais, jie kūrė, žaidė, diskutavo, mąstė kritiškai. Išmoko naujų dainų, eilėraščių, žaidimų, kūrė STEAM darbelius, dalyvavo „Gyvūnų kodavimo“ savaitėje.
Vaikai ugdė gebėjimą susikaupti, mąstyti, kalbėti gimtąja ir anglų kalba, klausytis, reikšti mintis. Suprato, kaip svarbu padėti silpnesniems – dalyvavo akcijoje „Mūsų širdyse daug gerumo telpa“, kurios metu visa bendruomenė padėjo beglobiams gyvūnams.
Ką patartumėte dvejojantiems prisijungti prie „eTwinning“?
Norėkite paįvairinti savo kasdienybę ir junkitės prie „eTwinning“! Atminkite – kai yra noro, visada atsiras ir galimybių.
Trys žodžiai, apibūdinantys projektą:
- Galimybė augti
- Puiki komanda
- Sėkmės jausmas
Tėvų atsiliepimai apie projektą
Dano mama Klaudija
Projektas apie gyvūnus mano sūnui suteikė daug naujų žinių, padėjo užmegzti ryšį su kitais dalyviais, lavino jo kūrybiškumą. Grįžęs namo jis su didelėmis emocijomis dalijosi, ką naujo sužinojo ir išmoko, džiaugėsi savo projekto metu sukurtais darbeliais. Mes, tėvai, džiaugiamės, kad sūnui suteikiama galimybė išbandyti save įvairiuose projektuose, tobulėti, kurti ir atrasti save.
Saulės tėveliai – Audronė ir Eugenijus
Mūsų nuomone, dalyvavimas tarptautiniuose projektuose suteikia vaikui labai daug. Jis supažindinamas su įvairiomis kultūromis, žmonėmis, praktikuoja anglų kalbą (grįžusi vis kartoja „hello, friends“). Projektai, tokie kaip beglobių gyvūnų priežiūra (su entuziazmu važiavo pirkti jiems maistelio), edukuojantys žaidimai, filmukai, programėlės ir įvairios interaktyvios veiklos, padeda vaikui mokytis ir kartu prasmingai leisti laiką su šeima. Net „namų darbai“ tampa bendromis kūrybinėmis akimirkomis.
Darijos mama Agnė
Darijai labai patiko dalyvauti projekte – tiek daug emocijų, išbandymų ir naujų patirčių! Ji su džiaugsmu pasakojo, kaip smagu buvo girdėti vaikus iš kitų šalių kalbant angliškai, dainuoti kartu. Aš visuomet džiaugiuosi, kai matau, kad dukra tobulėja, o šie projektai tikrai teikia naudos. Lavėja kūrybiškumas, ugdoma empatija – ne tik žmogui, bet ir gyvūnams. Daug apie juos sužinojo, o paklausus, iš kur visa tai žino, atsako: „Darželyje išmokau.“ Kuo daugiau tokių projektų – pirmyn!
Kajaus mama Giedrė
Kajus visada grįžta iš darželio kupinas gerų emocijų ir naujų žinių. Kiekvienas mokytojos vykdomas projektas jam yra lyg nuotykis. Mūsų sūnui labai patinka bendrauti su kitais vaikais – tiek iš Lietuvos, tiek iš kitų šalių. Vaizdo skambučių metu jis dalyvauja bendrose veiklose, mokosi bendrystės, savęs pateikimo, siekia bendro tikslo. Šie projektai moko vaikus rūpintis ne tik savimi, bet ir aplinkiniais, įskaitant ir gyvūnus. Mokytoja ir jos projektai padeda vaikams žengti į gražesnį rytojų.
Viltės mama Kristina
Mano mergaitė pasakojo, kaip sunku gyventi beglobiams gyvūnams ir kaip svarbu jiems padėti. Projektas skatino kūrybiškumą, rūpestingumą. Viltei labai patiko dalyvauti veiklose, atlikti užduotis, o tai ugdė ne tik jos gebėjimus, bet ir jautrumą aplinkai.
Nojaus mama Justina
Dalyvavimas projekte vaikams buvo ne tik smagus laikas ir bendravimas – tai paskatino juos domėtis aplinka, pažinti, kurti ir bendradarbiauti. Džiugu, kad į veiklas buvo įtraukti ir šeimos nariai – tai stiprino tarpusavio ryšį ir skatino bendras patirtis. O svarbiausia – šie įspūdžiai lieka vaikams ilgam, net ir pasibaigus projektui.