Naujienos

„eTwinning“ metinės konferencijos 2024 „Gera savijauta mokykloje“ atspindžiai

2024-10-07

Šiais mokslo metais „eTwinning“ metinė konferencija „Gera savijauta mokykloje“ subūrė 150 dalyvių – pedagogų ir švietėjų iš įvairių šalių, siekiant pasidalinti gerąja patirtimi apie mokyklose kuriamas gerovės strategijas bei paskatinti mokytojų bendradarbiavimą ir profesinį tobulėjimą. Konferencijoje dalyvavo ir trys mokytojai iš Lietuvos: Dalina Ubartaitė-Vingienė, Grita Dumskienė bei Gintaras Inta.

Renginio metu dalyviai gilinosi į mokyklų bendruomenių geros savijautos temą, aptarė naujausius tyrimus, tam tikrus švietimo politikos aspektus, geriausias praktikas, kurios padėtų švietimo suinteresuotosioms šalims sukurti palankią mokymosi aplinką ir skatintų mokinių bei darbuotojų gerovę.

Sveikinimo žodį nuotoliu tarė Iliana Ivanova, Europos naujovių, mokslinių tyrimų, kultūros, švietimo ir jaunimo reikalų komisarė. Ji kalbėdama apie gerovės svarbą švietime, pabrėžė palankios mokymosi aplinkos mokykloje sukūrimo sąlygą, be kurios neįmanoma mokinių saviraiška, savirealizacija.

Konferencijoje prof. Jamesas O’Higginsas Normanas, UNESCO patyčių ir elektroninių patyčių skyriaus pirmininkas, pristatė išsamų tyrimą apie išmaniųjų telefonų naudojimo poveikį vaikams ir paaugliams bei jo rezultatus ir išvadas. Profesorius mano, kad, nors išmanieji telefonai suteikia daug privalumų (palengvina bendravimą, suteikia prieigą prie informacijos ir mokymosi galimybių), jie taip pat gali kelti didelę riziką (prisideda prie patyčių internete, miego sutrikimų, socialinės izoliacijos, skaitmeninės priklausomybės ir trukdo mokytis). Tačiau profesorius akcentavo, kad visiškas telefonų draudimas mokyklose neišspręs pagrindinių problemų, susijusių su pavojais internete tiek prieš, tiek po pamokų. Jis teigė, jog vietoje draudimo reikėtų mokyti mokinius atsakingo telefonų naudojimo ir ugdyti skaitmeninius įgūdžius. Be to, svarbu mokyti mokinius skaitmeninės atsakomybės, siekiant spręsti tokias problemas kaip kibernetinės patyčios. Suprasdami rizikas ir skatindami atsparumo veiksnius, pedagogai, tėvai ir politikos formuotojai irgi turi prisiimti atsakomybę už vaikų ir paauglių naršymą skaitmeniniame pasaulyje.

Dirbtuvėse „From Walls to Bridges“ dalyvavo visi trys mokytojai. Dirbtuvių organizatorė pasidalijo istorija apie tai, kaip menas pakeitė jos mažą mokyklą. Mokiniai aktyviai piešia, spalvina, eskizuoja, o jų darbai yra eksponuojami visoje mokykloje. Lektorė taip pat pristatė platformą „Wakelet“, skirtą talpinti įvairaus formato turiniui. Šis įrankis tikrai bus išbandytas ir Lietuvos mokyklose.

Kita unikali ir įtraukianti „eTwinning“ metinės konferencijos dalyvius veikla buvo „eTwinlandia“. Tai kūrybinės dirbtuvės, kuriose dalyviai kaip „eTwinlandia piliečiai“, buvo suburiami į skirtingus laukus, siekiant aptarti pagrindinius gerovės mokykloje iššūkius. Dalyviai bendravo ir bendradarbiavo, siekdami nustatyti ir spręsti iškylančias problemas, turinčias įtakos mokinių gerovei, galiausiai po dviejų dienų darbo „eTwinlandia“ dirbtuvėse, dalyviai sukūrė pozityvų manifestą, kuriame pabrėžiamas visos mokyklos vaidmuo palaikant mokinių psichinę sveikatą ir emocinę gerovę.

Konferencijos metu buvo pasidalinta nominuotų „eTwinning“ projektų praktika. Kūrybinėse praktinėse dirbtuvėse dalyviai užmezgė ryšius dėl partnerystės naujose projektuose. Mokytoja Dalina užregistravo projektą „Be active citizen&BAC!”, kurį vykdys su naujais partneriais iš Kroatijos, Sakartvelo bei Turkijos.  Mokytoja Grita parengė projekto „Global Wardrobe“ gaires ir planuoja vykdyti daugiašalį projektą. O mokytojas Gintaras inicijavo projektą „Heritage Quest: Discovering Diversity in Our Hometowns“, kuriuo siekiama skatinti tyrinėti savo gimtųjų vietų paveldą ir kultūrinę įvairovę.

Konferencija pademonstravo pedagogų bendradarbiavimo ir inovacijų galią, pabrėždama „eTwinning“ platformos vertę. Ši platforma padeda mokytojams ir mokiniams iš skirtingų šalių bendrauti, bendradarbiauti bei suteikia plačias galimybes profesiniam tobulėjimui. Gintaras, Grita ir Dalina tiki, kad mokytojai turi nuolat tobulėti, drąsiai dalyvauti tarptautinėse iniciatyvose ir semtis įkvėpimo iš kolegų visame pasaulyje. Tokios konferencijos daro teigiamą įtaką mokinių ir mokytojų gerovei mokyklose.

Įspūdžiais bei nuotraukomis pasidalino konferencijoje dalyvavę mokytojai iš Lietuvos Dalina Ubartaitė-Vingienė, Grita Dumskienė ir Gintaras Inta.

Naujienų kategorijos

Žymos