Naujienos

Eksperimentai, kuriuos gali atlikti maži vaikai (Experiments which can be carried out by young children)

2008-03-06

Kaip jūs manote, ar priešmokyklinės grupės vaikai geba atlikti nesudėtingus eksperimentus? Kokius įgūdžius ugdo eksperimentavimas? Ar tai saugu? Kokias emocijas vaikams sukelia ši veikla?

What do you think do the pre-school group children manage to carry out s simple experiment? What skills does the experimentation develop? Is it safe enough? What emotions does this activity arise?

Eksperimentuoti patinka net mažiems vaikams. Eksperimentavimas – tai natūrali vaiko veikla, susijusi su smalsumu, noru išbandyti medžiagų savybes, kaip veikia mechanizmai. Atradimo džiaugsmas vaikams sukelia teigiamas emocijas – nustebimą, pasitenkinimą, tarpusavio komunikavimą – „žiūrėk, kaip man pavyko!“.

Labai svarbu priešmokyklinėje grupėje sudaryti tinkamas sąlygas eksperimentuoti, parūpinti reikiamų priemonių, pasirūpinti saugia aplinka.

Gerai kai grupėje yra lupa, mikroskopas, magnetas, svarstyklės, indai ir talpos, kitos priemonės (įrengimai). Eksperimentų temos gali būti labai įvairios, pvz.: „Kas atsitiks, jeigu degančią žvakę uždengsime stikline“, „Ar iš stiklinės smėlio ir stiklinės vandens išeis dvi stiklinės šlapio smėlio“, „Kodėl neišbėga vanduo iš stiklinės ją apvertus“ (nuotraukoje).

 

Eksperimentuoti vaikai gali patys ir mokytojo prižiūrimi. Kai bandymui reikia pavojingų daiktų – žvakės, degtukų – turi dalyvauti ir mokytojas.

Kiekvienas eksperimentas reikalauja iškelti hipotezę (prognozuoti) ir padaryti išvadas atlikus bandymą. Čia vaikai privalo remtis turima patirtimi, mąstyti abstrakčiai, pasitelkti vaizduotę.

Kad eksperimentas būtų sėkmingas, labai svarbu laikytis nurodymų (instrukcijų).

Čia vaikams reikia geros atminties, kantrybės.

Eksperimentavimas yra puiki idėja eTwinning projektui. Tinka ir mažiems vaikams, instrukcijas galima perteikti ir piešiniais, nuotraukomis. Be to, eksperimentavimas apima daugelį dalykų – fiziką, biologiją, kalbas, dailę ir t.t.

Even young children like to experiment. Experimentation is a natural child’s activity connected with curiousness, a wish to try the qualities of materials, how the mechanisms   work. The joy of finding out brings good emotions for children – a feel of surprise, satisfaction, communication – “look, I did it”.

 It is very important to create suitable conditions for experimentation in the pre-school group; to supply the necessary equipment; to take care of safe environment.

 It is good when there is magnifier, a microscope, scales, a magnet, dishes, containers, and other equipment.

 There can be various topics of the experiments: “What will happen if we cover a burning candle with a glass?” “Will we get two glasses of wet sand if we mix one glass of dry sand with a glass of water?” “Why doesn’t the water run out of the reverse glass?” (See the picture)

The children can carry out the experiments alone or under the supervision of the teacher. When the experiment requires dangerous objects – matches, candles – the teacher’s supervision is obligatory.

Every experiment must have a hypothesis and after the experiment is carried out the conclusions must be drawn. The children have to use their experience, abstract thinking, and imagination.

To carry out the experiment successfully it is very important to follow the instructions. The children must have a good memory and a lot of patience.

Experimentation is a good idea for the eTwinning project. This activity is suitable even for young children, because the instructions can be given by pictures and photos. Besides, the experimentation covers a number of subjects – physics, languages, biology, and arts.

Naujienų kategorijos

Žymos