Naujienos

„Education Talks“ – „atvirkščios klasės“ gamtos mokslų pamokose ir ne tik

2018-05-11

Ar „atvirkščia klasė“ keičia tradicinę? Ar e. mokymasis yra mūsų likimas? Organizacijos „Unicoos“ steigėjas ir kandidatas 2017 m. Pasauliniam mokytojo prizui gerai susipažinęs su šia tema.

Tyrimai atskleidžia, kad mokomieji vaizdo įrašai gali būti veiksmingesni už mokytoją su vadovėliais. Kodėl?

Manau, kad knygos taip pat svarbios. Tai akivaizdu. Aš mokiausi iš knygų. Aš mėgstu knygas. Tačiau naujoji karta – vaikai, kurie šiandien mokosi klasėse, visą laisvalaikį praleidžia „YouTube“. „YouTube“ yra jų žaidimų aikštelė. Jie labai įpratę prie audiovizualinio medžiagos formato, taigi viskas, kas pateikiama šiuo formatu, jiems kur kas labiau priimtina. Aš visada sakau, kad geriau parodyti sprogimo vaizdo įrašą, negu sprogimo nuotrauką vadovėlyje. Taigi manau, kad vaizdo įrašai yra svarbi priemonė, kuri gali labai mokytojams mokyti ir ypač bendrauti su mokiniais.

Kaip, jūsų nuomone, „atvirkščios klasės“ idėja vystysis ateityje?

Jau daug mokytojų pasaulyje dirba „atvirkščiose klasėse“. Pamokose jie naudoja vaizdo įrašus. Manau, kad šis proveržis taps nesustabdomas per ateinančius 3 ar 4 metus. Mano nuomone, labai svarbu, kad panašūs dalykai nepakeistų mokytojo darbo, bet padėtų pasiekti, kad vaikai, kurie neretai nelabai mėgsta gamtos mokslus, jais kur kas labiau susidomėtų. Aš taip pat mokau mokinius asmeniškai, bet tai, kas kalbama vaizdo įraše, jiems patinka labiau, nei tai, ką pasakoju klasėje. Iš tiesų, tai lemia, kad mokytojas privalo tapti kūrybiškesnis ir daryti daugiau įvairių dalykų, negu faktiškai arba įprastai daro pamokoje.

Jūs esate kandidatas 2017 m. Pasauliniam mokytojo prizui gauti. Kaip pasiūlytumėte gerai išdėstyti gamtos pamoką?

Visų pirma, bet kokį mokymo dalyką, nebūtinai susijusį su gamtos mokslais, stenkitės perduoti mokiniams kuo entuziastingiau. Bendraukite su jais ir leiskite jiems dalyvauti pamokoje. Manau, kad ypač mokydami gamtos mokslų, turime atsisakyti minties, kad mokytojas turi tik kalbėti, o mokiniai – tik klausyti. Taip pat manau, kad turėtume kur kas daugiau su jais bendrauti ir kalbėtis. Taigi bandau duoti jiems pavyzdžių, susijusių su superveikėjais, filmais, visais dalykais, kuriuos jie jau žino iš tikrojo pasaulio. Tuomet jie gali susieti skaičius, raides ir formules, kurias mato popieriuje ir kurių nelabai gerai supranta, su tuo, ką jos reiškia. Jie bando susieti jas su tikru pasauliu, ir aš aiškinu, kodėl lėktuvas skrenda, arba kad tiltas, per kurį jie kasdien pereina, atitinka matematinę lygtį,ir kad jeigu nebūtų matematikos, jie negalėtų žaisti vaizdo žaidimų, nes vaizdo žaidimai sukurti remiantis matematika ir fizika. Jeigu su gamtos mokslais bandau susieti jų pomėgius, sekasi kur kas geriau – to aš beveik visada siekiu vaizdo įrašuose.

Ar manote, kad e. mokymasis ateityje bus labiau integruotas į mokymo programą?

Manau, kad mes, mokytojai, turėtume pamažu pradėti pristatyti šią dar nežymią dinamiką arba mūsų pamokų pokyčius, visas tas nedideles technologines naujoves, kurios leidžia mokiniams į gamtos mokslus pažvelgti iš skirtingų kampų. Neįmanoma, kad mes ir toliau mokytume gamtos mokslų taip pat, kaip, pavyzdžiui, kai aš buvau mažas, ir kai nebuvo interneto arba „Google“. Privalome geriausiai išnaudoti kompiuterių, mobiliųjų telefonų, socialinių tinklų, „Twitter“, „Instagram“, „Facebook“, „YouTube“ teikiamas galimybes, nes šios priemonės vaikams padeda klasėje išmoktus dalykus susieti su realiu pasauliu. Priešingu atveju, jie susiduria su dviem skirtingais pasauliais. Mes mokytojai turėtume po truputį pradėti įgyvendinti šiuos pokyčius. Turime pasitelkti ne tik socialinius tinklus, bet ir papildytąją realybę. Jums tereikia mobiliojo telefono ir kelerių kartoninių akinių, kad parodytumėte vaikams Siksto koplyčios vidų, jūros dugną arba kosmosą. Taigi visa tai, ką po truputį galime pristatyti klasėse ir kas susiję su technologijomis, skatins mokinius eiti į pamoką, didins jų motyvaciją, skatins dalyvauti, ir tai akivaizdžiai pagerins gamtos mokslų mokymą, palyginti su tuo, kaip mokoma dabar. Galiausiai, svarbu atminti, kad ateityje šie vaikai su technologijomis dirbs praktiškai kiekvieną dieną. Be to, galimybės įsidarbinti rytoj ir ateityje bus susijusios su dirbtiniu intelektu, mašinų su mokymuisi ir daugeliu kitų gamtos mokslų koncepcijų. Kuo greičiau pristatysime vaikams gamtos mokslus arba juos sudominsime, tuo bus geriau. Mes, mokytojai, turime pamažu to siekti, kiek mums tai bekainuotų.

 

Šaltinis – School Education Gateway

Naujienų kategorijos

Žymos