Naujienos
Dalyvaukite apklausoje apie mokymo programos pertvarkymą
2021-02-09Pastaruoju metu mokyklinio ugdymo specialistai spaudžiami įtraukti naujus dalykus į jau ir taip perkrautas mokymo programas siekiant, kad ugdymas neatsiliktų nuo pokyčių visuomenėje tempo. Kokiu būdu mokymo programos galėtų apimti tokius elementus kaip pilietiškumas, skaitmeniniai ir socialiniai bei emociniai gebėjimai nepakenkiant esamam jų turiniui?
Mokymo programos plėtimas reiškia tendenciją į mokymo programą įtraukti naujų turinio elementų nenurodant, ką reikia pašalinti, kad būtų išlaikyta pusiausvyra. Dėl to mokymo programa gali tapti perkrauta, ir tai gali pasireikšti kaip:
- perkrautas turinys, t. y. per mokymui skirtą laiką turi būti išdėstytas neproporcingai daug turinio;
- suvokiamas turinio perkrovimas, t. y. mokymo programa atrodo perkrauta mokytojams ir (arba) mokiniams;
- nesubalansuota mokymo programa – vieniems mokymo dalykams teikiama pirmenybė kitų sąskaita.
Šią problemą nušviečia naujausia EBPO ataskaita apie mokymo programos perkrovimą. Joje keliami tokie klausimai kaip mokymo laiko paskirstymas, profesinis tobulėjimas, mokymo programos pertvarkymas ir mokinių bei mokytojų gerovė. O kaip spaudimas plėsti mokymo programą paveikė jus ir jūsų mokyklą?
Dalyvaukite šioje trumpoje daugiakalbėje apklausoje ir išsakykite savo nuomonę iki 2021 m. vasario 28 d. Rezultatai bus paskelbti portale „School Education Gateway“.