Naujienos

Būsimų mokytojų seminaro Kopenhagoje atgarsiai

2024-05-07

Kopenhagoje (Danija) aukštųjų mokyklų studentai, studijuojantys pedagogikos krypties studijose ir dalyvaujantys „eTwinning“ programoje ITE (angl. Initial Teacher Education), bei jų dėstytojai dalyvavo tarptautiniame „eTwinning“ seminare. Iš Lietuvos vyko keturios dalyvės: Vilniaus universiteto dėstytoja Edita Musneckienė ir studentė Emilija Taletaitė, Kauno technologijų universiteto dėstytoja Berita Simonaitienė, Klaipėdos universiteto studentė Miglė Urbonavičiūtė.

Dalyviams buvo suteikta galimybė pasisemti daugiau žinių apie būsimiems mokytojams ir jų dėstytojams aktualias švietimo temas bei  kitų šalių švietimo sistemas, užmegzti naujų ryšių ir, žinoma, rasti partnerių būsimiems tarptautiniams „eTwinning“ projektams. Seminaro metu vyko ekskursija po mokyklą, kuri leido iš arčiau pažinti mokymosi procesą Danijoje. Susitikime daug dėmesio skirta mokyklinėms praktikoms, mokinių savybių rinkinio pokyčiams, mokinių fizinei ir emocinei sveikatai, kultūrinei įvairovei ir kintančiai įvairovės sampratai, demokratijos ugdymui ir raiškai mokykloje.

Ilgametė programos „eTwinning“ dalyvė Berita Simonaitienė norėjo pasigilinti, kaip planuojama ir vykdoma studentų projektinė veikla naudojant „eTwinning“ platformos įrankius. „Išgirstos istorijos sustiprino įsitikinimą, kad mokinių projektinė veikla gali ir turėtų būti susieta su patvirtintomis bendrosiomis ugdymo programomis, labai įdomi patirtis kurti ir vykdyti projektą derinant skirtingų šalių ugdymo programų reikalavimus, kartais tenka įtraukti skirtingų klasių mokinius“, – po seminaro įsitikino B. Simonaitienė.

„Renginio paskaitose ir seminaruose gavome daug naudingų žinių ir praktinės patirties, kurią tiesiogiai pritaikysiu savo dėstymo praktikoje. Supažindinsiu studentus su „eTwinning“ veiklomis, projektų pavyzdžiais ir kitomis galimybėmis (tobulinimosi, bendradarbiavimo ir kt.). Kartu su studentais planuoti ir rengti projektus, tinkamus šiai iniciatyvai“, – įspūdžiais dalinosi kita seminare dalyvavusi dėstytoja Edita Musneckienė.

Studentė Emilija Taletaitė siekė susipažinti su Danijos švietimo sistema, suprasti, kuo gyvena mokytojai Danijoje, su kokiais iššūkiais susiduria, pasisemti naujų idėjų ugdymui, megzti tarptautinius ryšius, kelti pedagogines kompetencijas. „Sužinojau apie vaikų ir paauglių emocinės–socialinės gerovės pastaraisiais dešimtmečiais pokyčius. Išsinešu metodų, skirtų gerinti mokinių emocinę savijautą mokyklose. Praktinių dirbtuvių metu išmokau dirbti su keletu dirbtinio intelekto programų, šias žinias galėsiu taikyti pamokų metu bei pasidalinti su kolegomis. Jaučiuosi praplėtusi suvokimą apie kultūrinę kompetenciją kaip tokią ir jos ugdymo būdus mokykloje“, – po seminaro džiaugėsi E. Taletaitė.

Studentė Miglė Urbonavičiūtė prieš vykdama į seminarą norėjo sužinoti, kaip veikia užsienio mokyklų švietimo sistema, plačiau sužinoti apie „eTwinning“ ir užmegzti naujų ryšių. Jos lūkesčiai buvo išpildyti. „Dalyvaudama paskaitose, vedamose įvairių lektorių, kurie papasakojo apie mokykloje taikomus metodus, pokalbiuose su studentais, mokytojais ir dėstytojais sužinojau apie jų mokyklų veiklą“, – dalinosi M. Urbonavičiūtė.

 

Nuotraukomis pasidalino seminaro dalyvės.

 

Naujienų kategorijos

Žymos