Naujienos
Apklausa apie socialinius ir pilietinius gebėjimus – Rezultatai
2017-01-20Kalbėdami apie socialinius ir pilietinius gebėjimus mes turime omenyje demokratines vertybes bei mūsų demokratijos kultūrą formuojantį požiūrį ir praktiką. Daugelis žmonių šiuos gebėjimus laiko esminiu mokyklinio mokymo programos elementu.
Socialinius gebėjimus galima apibrėžti kaip asmeninius, tarpasmeninius ir tarpkultūrtinius įgūdžius, leidžiančius asmeniui konstruktyviai dalyvauti socialiniame gyvenime. Pilietiniai gebėjimai padeda žmonėms visapusiškai dalyvauti pilietiniame gyvenime, skleisti demokratines vertybes, požiūrius ir praktiką. (Šaltinis: Bendrieji visą gyvenimą trunkančio mokymosi gebėjimai).
Sisteminis mokinių socialinių ir pilietinių gebėjimų ugdymas mokykloje turėtų prasidėti mokiniams sulaukus:
- 6–8 metų
- 8–10 metų
- 10–12 metų
- 12–14 metų
- 14–16 metų
Mano mokykloje arba regione socialinių ir pilietinių gebėjimų
- kaip atskiro mokomojo dalyko (pavyzdžiui, pilietiškumo)
- mokant humanitarinių mokslų dalykų (pavyzdžiui, istorijos, filosofijos, kalbų ir pan.)
- visoje mokymo programoje
- visiškai nemokoma
Manau, kad socialinių ir pilietinių gebėjimų turėtų būti
- kaip atskiro mokomojo dalyko (pavyzdžiui, pilietiškumo)
- mokant humanitarinių mokslų dalykų (pavyzdžiui, istorijos, filosofijos, kalbų ir pan.)
- visoje mokymo programoje
- visiškai neturėtų būti mokoma
Mano regiono mokyklose mokiniai diskusijose, tarybose arba kitokiame struktūriniame sprendimų priėmimo procese dalyvauja nuo:
- 6–8 metų
- 8–10 metų
- 10–12 metų
- 12–14 metų
- 14–16 metų
- visai tuo neužsiima
Ugdant socialinius ir pilietinius gebėjimus mano regiono mokyklose pabrėžiama kultūrų įvairovės vertė.
- Visiškai nesutinku
- Nesutinku
- Sutinku
- Visiškai sutinku
Manau, kad deramas kultūrų įvairovės vertinimas yra esminis socialinių ir pilietinių gebėjimo ugdymo elementas.
- Visiškai nesutinku
- Nesutinku
- Sutinku
- Visiškai sutinku
Šaltinis – School Education Gateway