Naujienos
Seminare Krokuvoje ambasadoriai gilinosi į bendruomenių kūrimą
2025-10-15
Nors dažniausiai seminarus pradedantiems „eTwinning“ vartotojams veda „eTwinning“ ambasadorės, tačiau metuose yra kelios dienos, kai seminaruose žinias gilina ir jos pačios. Neseniai toks semnaras vyko Krokuvoje, o įspūdžiais apie jo turinį pasidalino „eTwinning“ ambasadorės Ingrida Lekstutienė (Klaipėdos Tauralaukio progimnazija) ir Loreta Tarvydienė (Utenos Dauniškio gimnazija).
Tarptautiniame „eTwinning“ ambasadoriams skirtame seminare „Ambasadoriai veikloje: gyvenimo įgūdžių turinčių bendruomenių kūrimas“ dalyvavo net 105 programos ambasadoriai iš 14 šalių. Renginys vyko hibridiniu būdu suteikdamas galimybę dalyvauti tiek gyvai, tiek nuotoliniu būdu. Jis buvo skirtas patyrusiems „eTwinning“ ambasadoriams – švietimo lyderiams, padedantiems plėtoti mokytojų bendruomenes, skatinti kūrybiškumą, dalijimąsi patirtimi ir tarptautinį bendradarbiavimą.
Tarptautinis renginys prasidėjo lenkų patyrusio pedagogo, vieno iš inovatyvios vidurinės mokyklos Lenkijoje – Liceum Artes Liberales – įkūrėjo ir vadovo Marcino Szalos paskaita ir praktiniu užsiėmimu „Švietimas: grįžimas prie pagrindų“. Buvo kalbėta, kaip paruošti mokinius gyventi šiuolaikinėje, sparčiai besikeičiančioje visuomenėje ir kaip programa „eTwinning” galėtų prie tų pokyčių prisidėti.
Pirmąją dieną dalyviai klausėsi įkvepiančių pranešimų apie Europos švietimo politikos kryptis ir renginio pagrindinę temą – „Skills for Life“ („Gyvenimo įgūdžiai“). Buvo pabrėžta, kad 2025–2026 m. „eTwinning“ metų tema glaudžiai siejasi su nauja Europos Komisijos iniciatyva „Union of Skills“ – strateginiu planu, kuriuo siekiama stiprinti raštingumo, matematikos, gamtos mokslų, skaitmenines ir pilietines kompetencijas visoje Europos Sąjungoje.
Renginio pagrindiniai tikslai buvo tokie: suteikti ambasadoriams praktinių įrankių, skirtų padėti ugdyti raštingumo, matematikos, gamtos mokslų, skaitmenines ir pilietiškumo kompetencijas, tobulinti ambasadorių mentorystės ir koučingo gebėjimus, veiksmingai vadovauti vietos bei tarptautinėms iniciatyvoms „eTwinning“ tinkle, sustiprinti ambasadorių dalyvavimą ES švietimo iniciatyvose, ypač Europos mokyklinio ugdymo platformoje ir „eTwinning“.
Antrąją dieną vyko keturios lygiagrečios dirbtuvės, kuriose ambasadoriai dalinosi savo patirtimi, mokėsi taikyti mentorystės metodus bei aptarė, kaip gerinti bendradarbiavimą Europos mokyklinio ugdymo platformoje. Praktinio užsiėmimo metu prancūzų kalbos pedagogė Estibaliz de Miguel Valles iš Madrido (Ispanija) dalinosi tarpkultūrinės kompetencijos patirtimi, bendra Europos kalbų, mokymosi, mokymo ir vertinimo pagrindų sistema ir praktiniais pavyzdžiais skatino ambasadorius skleisti kūrybiškumą ir IKT panaudojimą. Kitų bendradarbiavimo sesijų ir praktinės veiklos metu pradinio ugdymo pedagogė Agnieszka Ogieglo (Lenkija) supažindino su programavimo mokymu ir pateikė užduočių, kaip aktyviai bendraujant bei bendradarbiaujant komandoje galima išmokyti programavimo. Biologijos ir chemijos mokytojas Tomas Ordza (Lenkija) dalinosi programos „eTwinning” projektų patirtimis ekologinės ir edukacinės kultūros tema.
Trečiąją dieną surengta plenarinė sesija, kurioje buvo aptarti praktinių veiklų rezultatai, pristatytos ambasadorių iniciatyvos ir apibendrinti įgyti įgūdžiai. Uždarymo metu pabrėžta, kad šis renginys tapo svarbia galimybe plėtoti Europos pedagogų tinklą, jungiantį mokytojus, kurie kuria gyvenimo įgūdžiais grįstas mokymosi bendruomenes.
Visų praktinių užsiėmimų metu dalyviai gavo patarimų, kaip sustiprinti ambasadorių poveikį bendruomenėms, kaip suderinti darbą su Europos Komisijos iniciatyvomis ir besikeičiančiais besimokančiųjų bei pedagogų poreikiais visoje ES, taip pat kaip vadovauti vietos ir tarptautinėms iniciatyvoms „eTwinning“ tinkle.
Renginio metu buvo nuolat akcentuojama, kad „Skills for Life“ tema – tai ne tik šių metų prioritetas, bet ir ilgalaikė vizija. Ji apima gebėjimą mąstyti kritiškai, taikyti skaitmeninius įgūdžius, ugdyti emocinį intelektą, pilietiškumą ir gebėjimą mokytis visą gyvenimą. Ambasadoriai buvo raginami tapti pokyčių ambasadoriais savo šalyse – skatinti kolegas kurti įtraukią, palaikančią mokymosi aplinką, kurioje tiek mokytojai, tiek mokiniai gali augti, tobulėti ir veikti kartu.
Europos Komisijos atstovai pabrėžė, kad tokie renginiai kaip Krokuvos seminaras yra kertiniai žingsniai įgyvendinant „Union of Skills“ iniciatyvą – jie stiprina pedagogų lyderystę ir padeda diegti švietimo inovacijas visoje ES.
„Šis renginys parodė, kad „eTwinning“ nėra tik projektai tarp mokyklų – tai gyva bendruomenė, kurioje kiekvienas mokytojas gali augti kaip lyderis, mentorius ir įkvėpėjas“, – sakė ambasadorė Loreta Tarvydienė.
Pasak Ingridos Lekstutienės, seminaro metu sustiprėjo bendruomeniškumo jausmas ir įsitikinimas, kad dalijimasis žiniomis bei tarpusavio palaikymas – tai tikroji „eTwinning“ kultūra.
Įspūdžiais pasidalino „eTwinning“ ambasadorės Loreta Tarvydienė ir Ingrida Lekstutienė.
Nuotraukos – L. Tarvydienės.


