Naujienos

Skaitmeninių priemonių naudojimas integraciniam ugdymui

2016-08-18

Ką daryti, jeigu atokioje vietovėje gyvenantys vaikai nori ugdyti muzikinius gabumus, tačiau mokykla negali padengti tokio mokymo išlaidų? Kaip mes galime užtikrinti ugdymą ir lygias galimybes vaikams, kurie dėl savo tėvų profesijos priversti nuolat keliauti? Kaip vaikui neatitrūkti nuo mokyklos arba socialinio gyvenimo, jeigu jis ar ji ilgą laiką negali lankyti mokyklos dėl ligos?

IRT ir skaitmeninės priemonės atveria interaktyviojo nuotolinio ugdymo galimybes bei leidžia pasiūlyti kiekvieno mokinio poreikiams dar geriau pritaikytą individualizuotą mokymąsi. Naudojant šiuolaikines technologijas švietimas gali tapti prieinamas tiems jaunuoliams, kurie kitaip negalėtų lankyti pamokų.

Projektas „Connect: Resound“ – muzika turi galią keisti gyvenimus.

Taip skamba šį įkvepiantį projektą įgyvendinančios organizacijos NYMAZ – Šiaurės Jorkšyre (Jungtinė Karalystė) įsikūrusios jaunimo muzikinio ugdymo labdaros organizacijos šūkis. Šios organizacijos vizija yra sukurti visapusiškai muzikalią Angliją. Projektas „Connect: Resound“ – tai veiksmais pagrįstas projektas, kuriuo tiriama, kaip skaitmeninės technologijos gali būti panaudotos teikiant muzikinio švietimo paslaugas ir lavinimosi galimybes atokiose kaimo vietovėse gyvenantiems vaikams.

Kelionėms sugaištamas laikas ir išlaidos gali tapti svarbiais veiksniais, trukdančiais atokiose kaimo vietovėse gyvenantiems vaikams pasiūlyti tokią popamokinę veiklą kaip muzikinis ugdymas. NYMAZ dirbantys žmonės pasiūlė mintį, kad naudojantis skaitmeninėmis technologijomis galima ne tik mokyti instrumentinės muzikos, bet ir klausytis gyvai atliekamų kūrinių bei remti mokytojus. Tolesniame vaizdo įraše matysite projekto rezultatus – vaikai, kurie pasinaudojo šio internetinio mokymosi galimybėmis, tiesiog žydėte žydi, ir jų gyvenimas pasikeitė į gerąją pusę. Taip pat galite peržiūrėti turimus išteklius, įskaitant internetinio muzikinio ugdymo rekomendacijas ir vadovus mokykloms.

 

 

Mokykla cirko artistų šeimose augantiems vaikams Šiaurės Reino-Vestfalijos žemėje

Europoje gyvena nemažai žmonių, kurie dėl savo profesijos priversti nuolat keliauti. Tarp jų galima paminėti kartu su cirku, spektakliais, atrakcionais keliaujančius artistus. Visi šie profesionalai, kurie atvyksta pas mus siūlydami įspūdingus reginius ir juoką, dažnai keliauja drauge su savo šeimomis. Ką tai reiškia jų vaikams? Kaip jie naudojasi savo teise į mokslą?

„Schule fur Circuskinder“ (mokykla cirko artistų vaikams) buvo sukurta Vokietijos Šiaurės Reino-Vestfalijos žemėje siekiant užtikrinti, kad kiekvienas „cirko vaikas“ turėtų galimybę mokytis. Šioje mokykloje internetiniam mokymui įgyvendinti naudojamos skaitmeninės priemonės ir taip siekiama užtikrinti nuolatinio ugdymo galimybes. Cirko vaikai dalyvauja virtualiose klasėse vykstančiose pamokose ir vienas su kitu bendrauja tiesioginių pokalbių svetainėse. Interneto svetainės veikia kaip lentos, kuriomis gali bendrai interaktyviai naudotis ir mokytojai, ir mokiniai.

Vis daugiau ir daugiau žmonių skatinami įsijungti į šią mokyklą – taip vis daugiau vaikų gali pasinaudoti ir sėkmingai naudojasi teise į mokslą.

Daugiau sužinosite peržiūrėję šį vaizdo įrašą (vokiečių kalba).

 

 

„KlasseContact“ – švietimas kaip socialinės integracijos priemonė

Ilgą laiką sergantys vaikai ne tik praleidžia pamokas, bet ir patiria vienatvę, socialinę atskirtį ir netgi beviltiškumą. Nyderlanduose vykdomas projektas „KlasseContact“ dabar suteikia galimybę tokiems vaikams ir toliau naudotis teise į mokslą bei dalyvauti savo klasės gyvenime. Jiems tereikia IRT įrenginių komplekto (vaizdo kameros, ausinių ir mikrofono), specialaus nešiojamojo kompiuterio vaikams ir specialaus ekrano klasėje, kurį projektas „KlasseContact“ siūlo nemokamai.

Šis projektas buvo pradėtas vykdyti 2008 m., ir dabar apie 200 vaikų kasmet pasinaudoja „KlasseContact“ siūlomo ryšio galimybėmis. Daugiau apie šį projektą galite skaityti čia (anglų kalba) arba peržiūrėti tolesnius vaizdo įrašus (antrasis vaizdo įrašas paruoštas tik olandų kalba).

 

 

 

Dar vienas padėti dėl ligos mokyklos nelankantiems vaikams skirto projekto pavyzdys yra Europos Komisijos finansuojamas tarptautinis mokyklų, ligoninių ir įmonių tinklas „LeHo“, kurio tikslas yra ištirti, išbandyti ir tobulinti IRT sprendimus ugdymui namuose ir ligoninėse. Daugiau apie ta skaitykite čia.

Šaltinis – School Education Gateway.

Naujienų kategorijos

Žymos