Naujienos

Seminaro „Inkliuzinė mokykla“ Slovakijoje atgarsiai

2017-11-30

2017 m. spalio 5-7 dienomis Bratislavoje (Slovakija) vyko programos „eTwinning“ profesinės raidos seminaras pavadinimu „Inkliuzinė mokykla“ (“School Inclusion”).

Šiandien, aktyviai vykstant diskusijoms, ar gali mokiniai, turintys sudėtingų specialiųjų poreikių, būti integruoti į pagrindines mokyklas ir jaustis saugūs su kitais vaikais, inkliuzija yra itin svarbi tema. Seminare buvo diskutuojama apie inkliuzijos ekskliuzijos psichologinius aspektus, inkliuzinio mokymo aplinkų kūrimo problemas ir galimybes, pagalbos būdus. Taip pat nagrinėti mokytojo padėjėjų kvalifikacijos, etikos, finansiniai klausimai, pristatytos gabių vaikų inkliuzinio ugdymo „eTwinning“ platformoje galimybės. Anot daugelio seminaro lektorių, specialiųjų poreikių turintys mokiniai neturi būti atskirti nuo specialiųjų poreikių neturinčiųjų. Nors tyrimai rodo, kad vyrauja neigiamas vaikų požiūris į kitokį vaiką, daugelis sutinka, jog šį požiūrį reikia kuo greičiau šalinti.

Seminaro metu dalyviams ne kartą buvo sudarytos sąlygos atsidurti kito vietoje ir pajusti nevienodų galimybių svorį. Seminaro pranešimų metu atkreiptas dėmesys į vaikus, turinčius negalių, specialiųjų poreikių, sveikatos problemų, mokymosi sunkumų, kultūrinių skirtumų, ekonominių, socialinių, geografinių problemų. Dalyviai ieškojo būdų kaip turint skirtingas nuomones galima rasti bendrų tikslų, suteikti vienas kitam erdvės augti būti savimi, priimti skirtumus, dalintis idėjomis, atvirumu ir džiaugsmu.

„eTwinning“ yra puiki erdvė susirasti bendraminčių, siekti bendrų ugdymo tikslų ir pažinti vieniems kitus, tad projektų kūrimas inkliuzijos tema yra puikus šių kliūčių sprendimo būdas. Seminaro metu pristatyti įrankiai padėsiantys dalyviams išsiaiškinti nuomonių bendrumus ir skirtumus – www.sli.dowww.meetingwords.comwww.tricider.comwww.todaysmeet.comwww.mentimeter.comwww.canvanizer.com. Taip pat aptarta „Twinspace“ erdvė, padedanti dalintis „eTwinning“ projektų medžiaga.

Daugeliui dalyvių seminaras Bratislavoje suteikė galimybę ne tik dalyvauti diskusijose apie inkliuziją, bet taip pat ir susikurti savą inkliuzinio ugdymo sampratą. Dalyviai tarpusavyje noriai mezgė pažintis ir ieškojo galimų projekto partnerių. 

Prisijunkite prie „eTwinning Live“ ir skaitykite apie seminaro metu užregistruotus „eTwinning“ projektus:

Naujienų kategorijos

Žymos