Naujienos

„Mokymasis bendradarbiaujant ir socialiniai tinklai“ – trijų dienų seminaro Briuselyje atgarsiai

2015-08-12

2015 m. gegužės mėn. 27 – 29 d. Briuselyje (Belgija) vyko programos „eTwinning“ seminaras, pavadinimu „Mokymasis bendradarbiaujant ir socialiniai tinklai“ („Collaborative learning and social media“). Seminare dalyvavo 29 mokytojai, auklėtojai, mokyklų vadovai ir kiti švietimo įstaigų darbuotojai atstovaujantys 14 Europos Sąjungos šalių.

Pagrindiniai seminaro tikslai – pristatyti naujausius šiuolaikinės klasės IT įrankius ir supažindinti dalyvius su socialinių tinklų panaudojimu švietime.

Įvadinė seminaro diena prasidėjo žaismingu, ledlaužio principu vykusiu dalyvių prisitatymu, po kurio visi pasijuto šiek tiek jaukiau. Tada dalyviai persikėlė į „ateities laboratorinę klasę“ – didžiulę patalpą, suskirstytą į penkias edukacines zonas – kūrybos, tyrinėjimų, darbo, poilsio ir žaidimų. Ten seminaro vadovas ir lektorius Bart Versvijwel aptarė mokymo ir mokymosi naudojant informacines technologijas vaidmenį šiuolaikiniame ugdymo procese. Pasak jo, sparti informacinių technologijų kaita keičia mokytojų ir mokinių santykius, atsiranda naujų informavimo bei žinių priėmimo būdų ir keičiasi mokinių veikla. IT suteikia ypač daug galimybių kasdienei mokinių veiklai plėtoti, o šiuolaikinis mokytojas yra nebe scenoje stovintis išminčius, o pagalbininkas skatinantis tyrinėti, formuoti idėjas ir jomis dalintis.

Seminaro metu aptartos šiuolaikines, antrosios kartos technologjos bei galimybė jas pritaikyti švietime. Anot daugelio seminaro dalyvių, socialiniai tinklai ir interneto paslaugos palengvina bendravimą ugdymo procese. Dalyviai galėjo patys įvertinti socialinių tinklų svarbą, ir sužinoti apie savo kolegų taikomus skirtingus mokymo tipus.

Seminaro tęsinyje dalyviai turėjo galimybę apžiūrėti ir nufotografuoti minėtas penkias edukacines zonas, bei papasakoti kokias technologijas jie patys naudoja savo pamokose. Dalyviams buvo pristatytos kelios naudingos svetainės – elektroninė apklausos sistema„Govote“, rezultatų susisteminimo svetainė „Sticky Moose“, interaktyvių edukacinių žaidimų svetainė „Kahoot“ ir kitos.

Antroji seminaro diena prasidėjo socialinių tinklų bei mokomųjų internetinių svetainių apžvalga. Dalyviai diskutavo ne tik apie populiarių socialinių tinklų Facebook bei Twitternaudą, bet ir supažindino vienas kitą su keletu mažiau žinomų internetinių svetainių, kurias pateikiame žemiau:

www.flipboard.com

www.schoop.it

www.zondle.com

www.educaplay.com

www.rosesunrise65.wordpress.com

www.titanpad.com

www.engrade.com

www.todaysmeet.com

 

Vėliau dalyviai žaidė žaidimus „Lego pilis“, „Aukščiausias bokštas“, kūrė scenarijus ir vaidino su tam tikrais duotais daiktais (rankinė, dūdelė, mašina, voriukas, ir t.t.). Komandos mokėsi aptarti, apibendrinti ir susisteminti žaidimų rezultatus programos „Sticky Moose“ pagalba.

Trečioji seminaro diena buvo skirta veiklos aptarimui. Lektorius apibendrino pateiktą medžiagą, o seminaro dalyviai pristatė naujai įgytas žinias. Visi seminaro dalyviai įgijo naujų patirčių, atrado galimybę socialinių tinklų svetainėse pristatyti savo idėjas, bendradarbiauti su kitų šalių kolegomis, bei pažinti įstabų Briuselio miestą. Gautas žinias dalyviai galės panaudoti pamokose, bei kuriant programos „eTwinning“ projektus su kolegomis iš kitų šalių.

Dalyvavimas programos „eTwinning“ veikloje – veiksmingas ir inovatyvus mokymo būdas, peržengiantis lokalaus mokymo ribas. Kiekvienas šio seminaro dalyvis turėjo puikią progą tuo dar kartą įsitikinti.

Naujienų kategorijos

Žymos