Naujienos

Laiko trūkumas ir kalbos barjeras – dvi įvardintos, pagrindinės programos „eTwinning“ projektų vykdymo kliūtys.

2015-08-12

Programoje „eTwinning“ užsiregistruojančių pedagogų skaičius kasmet vis didėja, tačiau vidutiniškai tik trečdalis naujų vartotojų tampa aktyvūs ir vykdo projektus po registracijos.

Informacijos sklaida
Smart Continent LT“ 2014 metais atlikto tyrimo duomenys rodo, kad geriausios informacijos sklaidos priemonės kuriomis informacija apie programą „eTwinning“ pasiekia daugiausiai pasyvių dalyvių yra esami dalyviai, informaciniai seminarai bei internetas.

Apklaustieji teigė, kad realus pristatymas sudomina mokytojus ir paskatina juos užsiregistruoti. Itin veiksminga informacijos apie programą sklaidos priemonė yra projektus vykdžiusių mokytojų pasakojimai. Informantų teigimu, geri atsiliepimai sudomina ir paskatina ne tik užsiregistruoti programoje bet ir vykdyti projektus.

Pasyvumo priežastys
Tyrimo metu atliktoje apklausoje respondentų taip pat buvo prašoma pateikti priežastis, dėl kurių jie nevykdė programos „eTwinning“ projektų. Pagrindinės problemos su, kuriomis susidūrė respondentai dalyvaudami programoje „eTwinning“ buvo laiko trūkumas ir kalbos barjeras.

Anot didžiosios dalies respondentų, tai, kad dauguma projektų yra vykdomi anglų kalba dažnai tampa kliūtimi. Nepaisant to, kad platforma pritaikyta vykdyti projektus ir kitomis kalbomis, informantai nurodė, kad tokių projektų neranda arba nežinojo, gali vykdyti projektą ne anglų kalba. Kita projektų nevykdymo priežastis yra neaktyvūs partneriai. Informantai sakėsi bandę vykdyti projektus net kelis kartus, tačiau dėl partnerių neaktyvumo projektai taip ir neįvyko.

Laiko trūkumas taip pat įvardintas tarp pagrindinių projektų nevykdymo priežasčių.

Nauda
Nepaisant projektų nevykdymo neaktyvūs dalyviai nurodė, kad naudojimasis platforma jiems buvo naudingas. Daugumai apklaustųjų ši platforma yra informacijos apie galimus mokymo metodus šaltinis, galimybė pasitobulinti užsienio kalbos žinias bei IKT naudojimo įgūdžius.

Informantų teigimu, reikia auginti programos žinomumą mokyklų administracijų tarpe, kad norintys vykdyti projektus mokytojai sulauktų administracijų palaikmo. Dalis informantų taip pat siūlė siųsti priminimus apie programą ir taip skatinti projektų vykdymą, kadangi praėjus daugiau laiko po registracijos mokytojai tiesiog pamirštą apie šią programą. Informantai, kurie projektų nevykdė kadangi nemoka anglų kalbos, nurodė, kad projektus norėtų vykdyti rusų kalba.

Švietimo mainų paramos fondo, kuris administruoja projektą „eTwinning“ Lietuvoje, projektų koordinatorė Violeta Čiuplytė teigia nesutinkanti, kad kalbos nemokėjimas gali užkirsti kelią bendradarbiavimui. „Projektuose vykdomos veiklos gali būti apipavidalinamos nuotraukomis, piešiniais, dainomis ar mini spektakliais. Juk vaizdas kartais pasakoja daugiau, nei žodžiai. Nepamirškite į veiklas įtraukti savo vyresnius mokinius, kurie sukurs veiklų mini aprašymus, o jei dirbate su mažaisiais – bendradarbiaukite su užsienio kalbas mokančiais kolegomis. Be to, anglų kalba yra tik vienas iš pasirinkimų, tad bendraukite su partneriais naudodami tas kalbas, kurias mokate. O šiuo metu turite puikią galimybę kurti projektus su kolegomis iš Lietuvos vartodami lietuvių kalbą,“ pasyviuosius dalyvius tapti aktyviais skatina projektų koordinatorė.

Švietimo darbuotojams skirta programos „eTwinning“ platforma jungia daugiau kaip 300,000 mokytojų bei kitų švietimo įstaigų administracijos darbuotojų visoje Europoje. Ši sistema leidžia vykdyti bendrus projektus, dalintis informacija bei vesti interaktyvias pamokas interneto pagalba sujungiant klases iš kelių Europos šalių.

Naujienų kategorijos

Žymos