Naujienos

“Kompetencijomis ir gebėjimais grįstas mokymasis” – seminaro Hasselt mieste atgarsiai

2015-08-12

2015 m. birželio 5 – 7 dienomis Hasselt mieste (Belgija) vyko tarptautinis profesinės raidos seminaras pavadinimu „Kompetencijomis ir gebėjimais grįstas mokymasis“ (‘‘Competence and talent based learning“). Seminare dalyvavo 100 pradinių klasių ir įvairių dalykų mokytojų iš 23 Europos šalių. Lietuvą seminare atstovavo penkios mokytojos iš įvairių šalies regionų.

Prieš prasidedant seminarui, programos „eTwinning“ portale buvo sukurtas projektas pavadinimu „Talents in primary education“. Belgijos atstovė ir viena iš seminaro organizatorių Linda Cys pakvietė visus seminaro dalyvius prisijungti prie šio projekto, kurio erdvėje „Twinspace“ buvo patalpinta seminaro programa, naudingos nuorodos ir seminaro dalyvių sąrašai. Mokytojai, prisijungę prie projekto, buvo paprašyti prisistatyti, papasakoti kuo talentingi jų mokiniai ir ko jie tikisi iš seminaro. Likus kelioms dienoms iki renginio pradžios Linda Cys pakvietė visus seminaro dalyvius pasirinkti po 5 praktinius užsiėmimus iš gausybės siūlomų, ir užsiregistruoti į juos.

Seminaras prasidėjo plenarine sesija, kurioje pasveikinimo žodį tarė Belgijos nacionalinės švietimo paramos tarnybos direktorius Pieter Tratsaert. Pasak jo, 60% mokytojų bendruomenės priklauso programai „eTwinning“. Europos mokyklų tinklo „eTwinning“ pareigūnė Rute Baptista pažymėjo, kad šios programos bendruomenė auga ne tik kiekybės, bet ir kokybės prasme. Labai emocionalų pagrindinį pranešimą skaitė knygos apie ugdymą autorius Pedro Bruyckere. Jis išskyrė šešis principus, kuriais turi būti grindžiamas mokymas. Šie principai – motyvuotas mokymas, koncentracija laike, praktinis įtvirtinimas, žinių pritaikymas pažįstamam kontekstui, situacinis mokymas ir aktyvus mąstymas – tapo viso seminaro ir visų praktinių užsiėmimų kertiniais principais.

Žinių pritaikymą pažįstamam kontekstui bei praktinį įtvirtinimą dalyviai išbandė pirmojoje aktyvioje veikloje po plenarinės sesijos – išsiskirstę komandomis jie projektavo ir konstravo aukščiausią bokštą iš …. makaronų.

Antrą ir trečią seminaro dienas dalyviai leido Hasselt‘o universitete, kurio patalpose vyko praktiniai užsiėmimai grupėse. Kiekvienas praktinis užsiėmimas truko po pusantros valandos. Buvo pasiūlyta didelė šių užsiėmimų įvairovė, atitikusi skirtingų pedagogų skirtingus poreikius:

  • Play storytelling games
  • Chain reaction challenge
  • Draw your own videogames
  • Science Games in the Classroom
  • System Thinking
  • Lego stories
  • Feedback and peer to peer learning
  • Talents and the whole school approach
  • Create videos on iPad
  • Music in eTwinning
  • Makey Makey
  • Photography as a learning method

Po kiekvienos veiklos dalyviai turėjo galimybę prie kavos puodelio susipažinti su kolegomis iš kitų šalių, aptarti veiklas, pasidomėti apie ugdymo sistemos ypatumus jų šalyse, bei ieškoti projektų partnerių. Laisvu nuo praktinių užsiėmimų laiku seminaro dalyviams buvo pasiūlyta aplankyti Japonišką sodą, o taip pat gavus miesto planą ir užduotis, patyrinėti Hasselto miestą atrandant jame įžymias ir lankytinas vietas.

Seminaras pateisino daugelio dalyvių lūkesčius – suteikė žinių apie naujus įrankius, kuriuos galima panaudoti pamokose, bei praplėtė kompetencijas. Įgytos žinios kiekvienam seminaro dalyviui padės vykdant naujus programos „eTwinning“ projektus.

Naujienų kategorijos

Žymos