Naujienos

Kasmetinės „eTwinning“ konferencijos Maltoje atgarsiai

2017-12-11

Spalio 26-28 dienomis Maltoje vyko kasmetinė programos „eTwinning“ konferencija šiemet pavadinta „Paverskime inkliuziją veiksmu“ („Turning Inclusion into Action“).

Kas gi yra inkliuzija? Visų pirma – tai mūsų mąstysena, požiūris, ryšys su kitais ir bendrumas. Tai nėra programa ar paslauga, kurią kažkam darome. Tai yra kiekvienam prieinamos bendruomenės kūrimas, suvokiant tai, kad kiekvienas žmogus yra vertingas. Inkliuzija – tai metodo pritaikymas, sąlygų kūrimas tam, kad patenkintume kiekvieno mokinio poreikius.

Daugiau kaip 600 mokytojų, švietimo ekspertų ir kitų suinteresuotųjų asmenų iš įvairių pasaulio šalių šiemet susitiko Maltoje pasidalinti patirtimi bei sužinoti daugiau apie inkliuziją ugdymo procese. Konferencijos organizatoriai ir dalyviai kalbėjo apie tai, kaip galima sutelkti švietimą siekiant ugdyti pagrindines inkliuzines vertybes ir kaip „eTwinning“ bendruomenė gali prisidėti prie sėkmingo inkliuzinio ugdymo įgyvendinimo. Pasidalinta įžvalgomis, kaip „eTwinning” gali padidinti mokyklų galimybes spręsti tris pagrindinius atskirties veiksnius: kultūrinius skirtumus, edukacinius sunkumus ir geografines kliūtis, skatinti socialinę inkliuziją ir požiūrius be diskriminacijos į kultūras, lytį, rasę, religiją, negalias, amžių ar bet kurį kitą rūšiavimą. Viena iš svarbiausių sėkmingos inkliuzijos įgyvendinimo sąlygų yra aukštos kvalifikacijos mokytojai, kurie nuolat tobulėja, mokosi patys ir sudaro tinkamas sąlygas visų mokinių ugdymui, atsižvelgiant ir tenkinant individualius kiekvieno mokinio poreikius.

Kaip viena iš galimybių lavinti pedagoginius įgūdžius, neabejotinai, nurodoma „eTwinning“ platforma. „eTwinning“ projektai gali pakeisti mokymąsi ir pasaulio suvokimą, tačiau nereikėtų pamiršti, kad technologijos turi tarnauti mums, o ne mus valdyti. Rodrigo Ballester, Europos Komisijos Švietimo, jaunimo ir sporto kabineto narys renginio atidarymo kalboje pabrėžė, kad turėtume grįžti prie švietimo pagrindų: išmokyti vaikus skaityti ir rašyti, o tada ugdyti gebančią naudoti skaitmenines technologijas kartą.

Renginio organizatoriai konferencijos dalyviams suteikė galimybę dalyvauti labai skirtingose ir kiekvieno dalyvio poreikius atitinkančiose darbo grupėse (buvo galima rinktis iš 52 skirtingų užsiėmimų). Konferencijos metu buvo pristatyta daug naujų technologijų įrankių, kurie daro mokymąsi ir mokymą įdomų. Mokytojai galėjo susirasti naujų kontaktų ir partnerių naujiems projektams.

Daugeliui ypač naudingas buvo Marijanos Smolčec, mokytojos iš Kroatijos, vestas užsiėmimas „Kelyje su inkliuzija per eTwinning grupę „Inclusive Education“ („On the Road with Inclusion via eTwinning group "Inclusive Education") . Jo metu konferencijos dalyviai išbandė daug naudingų ir interaktyvių įrankių – MentimeterKahoot!Flipgridpechaflickr, ir kitus. Visus šiuos įrankius mokytojau gali panaudoti tiek projektų veikloje, tiek pamokų metu.

Šiemet konferencijoje patirtimi dalijosi ir mokytojos iš Lietuvos.

Kuršėnų Pavenčių mokyklos anglų kalbos mokytoja ekspertė Staselė Riškienė vedė užsiėmimą pavadinimu „Inkliuzinis animacinių istorijų poveikis“. Šio užsiėmimo dalyviai kūrė animacines istorijas su programėle Toontastic. Užsiėmimo veiklos planą ir sukurtus darbus galite peržiūrėti ČIA.

Taip pat, Marijampolės Petro Armino progimnazijos mokytoja Edita Grubienė renginyje dalinosi savo dalyvavimo projektuose patirtimi ir skaitė pranešimą pavadinimu „Projektas yra geriausias būdas skatinti mokinių mokymąsi“ („Project is the best choice to motivate students‘ learning“). Pranešimas buvo patalpintas ČIA.

Ši kasmetinė programos „eTwinning“ konferencija kaip ir kiti šios programos partnerių paieškos seminarai suteikia dalyviams galimybę susipažinti su kitų šalių pedagogais, užmegzti kontaktus, pasidalinti galimų projektų idėjomis bei vykdymo galimybėmis. Šios konferencijos suteikia galimybę įgyti tarptautiškumo bei neįkainojamos įvairiapusės patirties. 

Naujienų kategorijos

Žymos