Naujienos

Baigiamoji programos eTwinning konferencija Lisabonoje

2013-03-28

2013 kovo 14 – 16 d. Lisabonoje, Portugalijoje, vyko kasmetinė programos eTwinning baigiamoji konferencija. Tarp 500 mokytojų iš 33 Europos šalių, Lietuvą atstovavo šešios mokytojos, dirbančios su projektais eTwinning, ir 3 NPT darbuotojai. Turėjome puikią galimybę pasijusti pilnaverčiais eTwinning bendruomenės nariais! Šių metų konferencijos tema – mokyklų bendradarbiavimas ir pilietiškumas – pasirinkta neatsitiktinai, kadangi yra svarbu palaikyti glaudžius ryšius tarp mokyklų ir dirbti kaip komanda.

Konferencijos atidarymo ceremonijoje skambėjo daug gražių žodžių apie eTwinning veiklą įvairiuose Europos kampeliuose. Pasak Androulla Vassiliou, Europos mokslo, kultūros, daugiakalbiškumo ir jaunimo reikalų komisarės, kuri kreipėsi į konferencijos dalyvius iš anapus ekrano, šiais Europos piliečių metais yra svarbu pabrėžti, kaip dalyvavimas eTwinning projektuose padeda jaunimui išsiugdyti savigarbos ir pasididžiavimo jausmą, praplėsti savo akiratį ir tapti aktyviu Europos gyventoju, nes eTwinning Europoje yra tam, kad pasiliktų ir plėstų savo veiklą.

Profesorius Bob Fryer pabrėžė, kad šiuolaikinė asmenybė smalsi, norinti bendradarbiauti, kuo greičiau gauti informaciją, besidominti bendrakultūriniais skirtumais, žingeidi, aktyvi, bendraujanti. Pasaulis labai mažas, nes IT technologijos leidžia viską patirti, sužinoti, susisiekti labai greitai. Projektai eTwinning  – tai puiki galimybė rasti draugus, informaciją, bendraminčius, sužinoti, mokytis  bei kuriant tobulėti. Šios patirtys  leidžia  suvokti save kaip pilietį, palyginti save su kitais, plečia akiratį, ugdo tolerancijos ir bendradarbiavimo įgūdžius.

Pirmą dieną vyko ir iškiliausias įvykis – geriausių Europoje projektų eTwinning apdovanojimų ceremonija, kurioje iš 120 pateiktų konkursui projektų buvo atrinkti šeši projektai iš trijų amžiaus grupių ir šeši projektai iš šešių specialių kategorijų. Džiaugiamės, kad tarp geriausių projektų partnerių galima rasti ir lietuvių mokytojų pavardes! Mevlana apdovanojimas už tarpkultūrinį supratimą (prizą įsteigė Turkijos „eTwinning“ nacionalinė paramos tarnyba) buvo skirtas projektui „Tarpkultūrinis dialogas pasakose, dramoje ir mene“, kuriame dalyvauja mokytoja Danutė Raudienė iš Telšių Atžalyno pagrindinės mokyklos. Centrinės paramos tarnybos iniciatyva buvo įteiktas specialus prizas projektui „Schoolovision“, už išskirtinę 5 metų veiklą programoje eTwinning. Lietuvą šiame ilgamečiame  projekte atstovauja Šiaulių „Juventos“ progimnazijos mokytojos Aurelija Dirginčienė ir Loreta Stankuvienė. Nors ir nebuvo apdovanotas, bet į finalinį konkurso „eTwinning Apdovanojimai 2013“ geriausių projektų sąrašą pateko Marijampolės P. Armino pagrindinės mokyklos anglų kalbos mokytojos Editos Grubienės vykdomas programų eTwinning – Comenius projektas „Dėmesio: Energijos krizė! Svarbios net mažiausios pastangos“.

Visų apdovanotų projektų sąrašą galite rasti: http://www.etwinning.net/lt/pub/progress/awards/european_prizes/european_prizes_winners_2013.htm.

Po apdovanojimų ceremonijos turėjome puikią galimybę aplankyti parodas, kurios buvo organizuotos eTwinning Nacionalinių paramos tarnybų, Centrinės paramos tarnybos ir Europos komisijos. Tokios parodos – tai unikali galimybė apžvelgti visų Europos šalių projektų eTwinning darbų įvairovę. Čia buvo ir niša ambasadoriams. Sudalyvauti teko ir Lietuvos atstovei Loretai Tarvydienei, kuri pristatė savo eTwinning 2012 metų atliktas veiklas, papasakojo apie vykdytus projektus ir dalinosi savo darbo gerąja patirtimi su kolegomis iš Slovėnijos, Prancūzijos, Vokietijos.

Antroji diena prasidėjo darbu grupėse. Konferencijos dalyviai galėjo pasirinkti bent 3 grupes iš pasiūlytų 26. Mus sudomino darbo grupė „Viešink savo projektą“, kurios tikslas padėti išreklamuoti savo projektą, kad jis taptų patrauklus mokyklos bendruomenei. Lektorės pastebėjo, kad norint sėkmingai vykdyti projektą labai svarbūs yra visi projekto etapai – veiklos planavimas, vykdymas, logotipo pasirinkimas, bendravimas su vietos bendruomene ir žiniasklaida, mokinių įgūdžiai ir projekto ateities veiklos gairės.

Lektorė iš Belgijos Annick Van de Velde, koordinavusi darbo grupę „Projektų kūrimas, atsakingiau naudojantis internetu“, daug dėmesio skyrė saugaus interneto sklaidai mokinių tarpe. Ji pastebėjo, kad mokiniai užsiėmimų metu turi būti mokomi atsakomybės ir kritiško mąstymo naudojantis internetu. Diskutuojant šia tema su kitais projektų vadovais susidarė įspūdis, kad tėvai pakankamai mažai domisi, ką vaikai veikia ir kokią asmeninę informaciją jie patalpina interneto platybėse. Viskas tokioje situacijoje paliekama ant mokyklos ir mokytojų pečių.

Darbo grupė pavadinimu „Daugiapartnerinio projekto valdymas – projekto „Schoolvision“ pamokos“ sudomino savo daugiapartneryste ir neįtikėtina sėkme, todėl norėjosi sužinoti keletą receptų, kaip sėkmingai vykdyti eTwinning veiklą. Projekto vadovas Michael Purves su dideliu užsidegimu pasakojo apie savo sumanyto dainų projekto veiklą. Susidarė įspūdis, kad jis tik tuo projektu ir gyvena. Po diskusijų grupėse jis pritarė, kad projekto veiklos sėkmė priklauso nuo puikios idėjos, lyderio veiklos, partnerių atsakingo požiūrio į darbą, patikimumo, aiškių taisyklių tarp partnerių – šalių nustatymo ir susikalbėjimo. Komentarus lydėjo praktinės veiklos rezultato pristatymas, kuris susilaukė gausių aplodismentų.

Ketvirtoji darbo grupė buvo skirta 4–11 m. amžiaus grupėje geriausiu išrinktam projektui „Friends Fur-ever“ aptarti. Šio projekto tema – šuo kaip geriausias žmogaus draugas, subūręs Rumunijos, Lenkijos ir Portugalijos mokyklas.

Darbo grupėje, kur patirtimi dalinosi vieno iš sėkmingiausių  projekto  „5 žvaigždučių viešbutis“ koordinatorės ir dalyvės (Slovakija, Ispanija ir Čekija), buvo pabrėžta, kad sėkmingam projektui svarbiausia  parinkti mokiniams aktualią temą,  susidaryti veiklos planą, matyti aiškius tikslus, o tada, tik džiaugsmingai bendradarbiaujant, darbas vyksta savaime, lyg žaidimas. Projekte dalyvavo 7-14 m. vaikai. Jie kūrė viešbutį, patys jį administravo, siekė kuo daugiau informacijos pateikti apie jo aplinką, kad pritrauktų kuo daugiau lankytojų, dalinosi patirtimi video konferencijose. Į veiklą įsitraukė šeimos, kurios padėjo sudaryti lankytinų vietų maršrutus, kūrė lankytojų personažus, skaičiavo biudžetą, apipavidalino jaukią ir patrauklią aplinką. Projekto veikla buvo integruota į visus ugdomuosius dalykus: matematiką, dailę, technologijas, anglų kalbą, istoriją, geografiją. Virtualus viešbutis – tai idėja, kurią galbūt kažkada įgyvendins projekto dalyviai, kurie sukaupė pakankamai viešbučio administravimo  žinių.

Darbo grupėje  „Kūrybingieji programos eTwinning kompozitoriai. Muzikinės veiklos mokiniams ir mokytojams“, kurią vedė  programos eTwinning ambasadorius Michal Dylag iš Lenkijos, įrodė, kad  mokytojo vaidmuo keičiasi šiandieninėje mokykloje ir  kad mokytojai–ambasadoriai yra svarbiausi pokyčių lyderiai ugdymo procese. Jis  siūlė  keisti mokymo ir mokymosi procesą, priartinant jį prie vaikų poreikio, skatinti vaikus kurti. Visi turėjo galimybę kurti muziką, pasirenkant stilius. Pasirodo muziką, kaip atsipalaidavimo, poilsio ar sudominimo priemonę, galima panaudoti visuose ugdomuosiuose dalykuose. Lektorius siūlė darbe  naudotis internetinėmis svetainėmis: http://www.classiccat.net, http://www.nightingale-song.com, http://www.ujam.com, http://www.soundbadge.nethttp://p22.com/musicfont, http://www.inudge.net.

Didelio dėmesio sulaukė vengro Gergely Nadori koordinuojama darbo grupė „Antrosios kartos saityno naudojimas vaizdiniame mokyme“. Tinklapyje  http://pear.ly/b0VMz yra surinkta bei susisteminta informacija darbui su vaizdo įrašais. Darbui su nuotraukomis buvo pasiūlyti Autocollage, Photosynth ir Sumo paint programos. Jeigu norėtumėt sukurti  komiksų knygelę, programa Comic Master yra įrankis, kuris jums bus tikrai  naudingas. Besidomintiems animacija buvo rekomenduotos Dvolver ir Community clips programos. Konferencijos dalyviai buvo supažindinti su rastrine grafika bei programa Rasterbator, o norintiems kurti viršelius žurnalams arba plakatus padės  BighugLab programa. Jaunesniems mokiniams  būtų įdomu dirbti su Flockdraw programa, kuri leidžia vienu metu piešti projekto partneriams iš įvairių šalių. Konferencijos dalyviai taip pat diskutavo, ar vaikai greitai ir sėkmingai gali įsisavinti šias programas, kaip susirasti labiausiai tinkamas ir sėkmingai jas taikyti įvairiose edukacinėse veiklose.

Darbo grupei „Programos eTwinning ambasadorių – pokyčių lyderių – vaidmuo“, vadovavo programos eTwinning ambasadoriai Lesley Atkins ir John Warwick iš Jungtinės Karalystės, dirbantys su specialiųjų poreikių vaikais Glazge. Naudodami ugdymo procese programos eTwinning įrankius, jie demonstravo kaip galima efektyviai dirbti su šiais įrankiais, keisti mokymo ir mokymosi procesą, kaip prasideda ir tęsiasi tokie pokyčiai  visoje mokykloje. Parodė, kad  mokytojo vaidmuo keičiasi šiandieninėje mokykloje ir  kad mokytojai – ambasadoriai yra svarbiausi pokyčių lyderiai ugdymo procese.

Darbo grupę „eTwinning Plus“ koordinavo Centrinės paramos tarnybos atstovas Michael O‘Donnabhain, kilęs iš Airijos ir ilgą laiką dirbęs Airijos Nacionalinėje paramos tarnyboje. Darbo grupės koordinatorius ir dalyviai diskutavo ir ieškojo atsakymo į klausimą – kodėl į programą eTwinning reikia įtraukti daugiau šalių?

Po seminarų, kaip bičių avily, sudūzgė įvairių šalių mokyklų parodų mugė, veikusi keletą valandų. Čia galėjai pasižvalgyti po slavų kalbų stendą, stebėti „Bermudų trikampio“ projektą, sudalyvauti prieskonių teste, žaidimuose,  stebėti ir pasimokyti pritaikyti savo darbe antrosios kartos saityno įrankius, paskanauti turkų, lenkų čekų ir kt. šalių tradicinių patiekalų, susirasti savo naujam  projektui tinkamus partnerius, aptarti at planuoti naujas veiklas.

Kelionė į Lisaboną ir dalyvavimas eTwinning konferencijoje mums buvo neįkainojama patirtis bei darbo šioje srityje įvertinimas.  Norėtume paraginti kolegas kuo aktyviau dalyvauti eTwinning veikloje, nes tai puiki galimybė ne tik bendradarbiauti su užsienio kolegomis, bet ir pažinti Europą bei jos žmones. Mūsų vykdyti projektai jau tapo eTwinning istorijos dalimi.

Daugiau informacijos apie įvykusią informaciją galite rasti adresu http://conference2013.etwinning.net/videos/.

Neringa Lemežienė, Telšių raj. Tryškių Lazdynų Pelėdos vidurinės mokyklos anglų kalbos mokytoja
Loreta Tarvydienė, programos eTwinning konsultantė, Utenos Dauniškio gimnazijos fizikos mokytoja
Rasa Simonavičienė, Kėdainių lopšelio-darželio auklėtoja metodininkė
Larisa Baronienė, Kauno „Ąžuolo“ katalikiškos vidurinės mokyklos pradinių klasių ir anglų kalbos mokytoja
Diana Gedminienė, Šiaulių „Juventos“ progimnazijos pradinių klasių mokytoja
Leonora Večkienė, Jonavos Senamiesčio gimnazijos anglų kalbos mokytoja

Naujienų kategorijos

Žymos