Naujienos

Autorių ir intelektinės nuosavybės teisės mokykloje

2016-04-19

Dažniausiai klausimai, kurie kyla mokytojams, dalyvaujantiems programos „eTwinning“ projektuose, būna susiję su intelektinės nuosavybės teisėmis, pavyzdžiui: kai mokiniai naudoja paveikslėlius ar nuotraukas, kurias jie parsisiuntė iš interneto, arba kai savo vaizdo įrašuose jie naudoja autorių teisių saugomą muziką.

Tyrimas „Intelektinė nuosavybė ir švietimas Europoje“, kurį atliko Vidaus rinkos derinimo tarnyba, atskleidė, kad intelektinės nuosavybės teisių tema nėra įtraukta į ugdymo planą kaip atskiras dalykas, bet Europos jaunimas yra supažindinamas su šia tema įvairių dalykų pamokose.

Pagrindinis tyrimo tikslas buvo išnagrinėti, kaip 28 Europos Sąjungos šalių pradinėse ir vidurinėse mokyklose yra mokoma apie intelektinę nuosavybę – prekių ženklus, dizainą, patentus bei autorių teisės – ir su jais susijusių dalykų.

Rezultatai rodo, kad šiuo metu nė vienoje ES šalyje intelektinės nuosavybės tema nėra įtraukta į ugdymo planą kaip atskiras dalykas ir nėra detalios mokymo programos, bet mokymo apie intelektinę nuosavybę temos yra integruotos kaip tarpdalykinės į vieną ar kelis mokomuosius dalykus visose ugdymo pakopose.

Ne tik IKT dalykai, bet ir verslumo ugdymas bei menai

Dauguma gerosios patirties pavyzdžių yra susiję su tam tikrais intelektinės nuosavybės aspektais, pavyzdžiui, autorių teisėmis, kurie nagrinėjami IKT pamokose. Vis dėlto, vykdoma ir daug kitos veiklos, susijusios su novatoriškumu, verslumo bei pilietiškumo ugdymo ir menais.

Parsisiųskite leidinį „Intelektinė nuosavybė ir švietimas Europoje“.

 

*Šaltinis – eTwinning.net

Naujienų kategorijos

Žymos