Naujienos

Ateities išsilavinimo planavimas jaunimui: Belgijos pavyzdys

2016-11-21

Mokiniai praleidžia labai daug laiko mokykloje, besimokydami pagal planą, sudarytą įvairių politikos formuotojų, švietimo ekspertų, mokyklų vadovų ir, žinoma, mokytojų. Mokiniai paprastai turi labai mažai galimybių daryti įtaką tam, ką jie mokosi. Norėdami tai pakeisti, kompanija "Van Lerensbelang?" („Mokymosi svarba“) norėjo įtraukti jaunimą ir paprašyti jų nuomonės apie tai, ką jie turėtų išmokti mokykloje.

Kampanija, kurią organizavo Flamandų Švietimo ministerija ir Flandrijos studentų asociacija, vyko keliais etapais. Pirmasis etapas, atvira interneto diskusija pavadinimu "50 švietimo dienų", vyko 2016-ųjų vasario-kovo mėnesiais, ir skatino dalyvius aptarti ir apmąstyti keturis klausimus: ką turi išmokti visi mokiniai, kad galėtų laisvai dalyvauti rytojaus visuomenėje, tobulėti, integruotis į profesinį gyvenimą ir tapti visą gyvenimą besimokančiaisiais.

Diskusijų rezultatai buvo naudojami kitame kampanijos etape pavadinimu "5 naktų švietimas". Šis kampanijos etapas vyko penkiose skirtingose vietose. Jame dalyvavo virš 17000 žmonių, kurie dalinosi idėjomis naujai ir novatoriškai mokymo programai kurti.

Vieša kampanija buvo baigta gegužės 13 dieną švietimo mugėje, vykusioje Flandrijos parlamente, kurioje dalyvavo per 750 dalyvių – studentai, politikos formuotojai ir suinteresuotosioms švietimo šalys. Ankstesnių etapų rezultatai buvo pristatyti ir aptarti debatų, diskusijų forumų, žaidimų ir kitomis formomis.

Paskutinis etapas susidėjo iš Flandrijos Parlamento Švietimo komiteto organizuotų seminarų, kuriuose pagrindinis dėmesys buvo skiriamas diskusijoms ir mainams. Šių seminarų rezultatai sudaro pagrindą politiniam darbui švietimo tikslų 2016-ųjų metų rudenį. 

Galutinę ataskaitą galima rasti čia (Olandų kalba).

 

Šaltinis – School Education Gateway

Naujienų kategorijos

Žymos