Naujienos

Apklausa apie raštingumą

2017-05-16

Raštingumas yra vienas iš pagrindinių gebėjimų, tačiau pernelyg dažnai mokėjimas skaityti arba rašyti laikomas savaime suprantamu dalyku. Žmonės gali gėdytis, jeigu jie nepakankamai gerai rašo ar skaito, o vaikai gali mėginti slėpti tai nuo mokytojų ir bendraklasių – tačiau tuomet mokytis jiems tampa dar sunkiau.

EBPO funkcinį raštingumą apibrėžia kaip „gebėjimą skaityti ir rašyti tokiu lygiu, kuris leistų asmeniui tobulėti ir veikti visuomeniniame gyvenime namuose, mokykloje ir darbe“. Raštingumas turi daug skirtingų aspektų ir yra susijęs su tokiomis sritimis kaip sklandus kalbėjimas, skaitmeninis raštingumas ir gebėjimas kritiškai analizuoti žiniasklaidos informaciją.

Geresnis raštingumas jaunuoliams ateityje ne tik padės įveikti mažų pajamų nulemtą skurdą, bet ir nepakankamus siekius. Geri raštingumo įgūdžiai gali stiprinti pasitikėjimą savimi, padėti gerinti sveikatą ir gerovę, skatinti asmenis dalyvauti socialiniame gyvenime ir pilietinėje veikloje.

Be abejo, užtikrinant pakankamą jaunų žmonių raštingumo lygį pagrindinis vaidmuo tenka mokykloms. Visgi pažanga siekiant Europos tikslo, kad iki 2020 m. pagrindinius gebėjimus, įskaitant skaitymą, prastai įgyjančių 15 metų jaunuolių procentinė dalis būtų mažesnė nei 15 %, buvo lėta. Tiesą sakant, prastus gebėjimus turinčių mokinių dalis nuo 2000 m. padidėjo, o berniukų raštingumo rodikliai dar labiau atsiliko nuo mergaičių.

Šioje trumpoje apklausoje mes klausiame jūsų nuomonės apie vaikų raštingumą ir mokyklinį ugdymą. Pildydami klausimyną neturėtumėte užtrukti ilgiau negu penkias minutes. Šis klausimynas prieinamas 23 kalbomis, į jo klausimus galite atsakyti iki gegužės 20 d.

 

Šaltinis – School Education Gateway

Naujienų kategorijos

Žymos