Naujienos

Apie eTwinning veiklą ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme diskutavome Kaune

2012-05-28

Gegužės 24 d. Kauno lopšelyje – darželyje „Vaikystė“ susirinkę ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogai išklausė eTwinning konsultantės Danguolės Olbutienės pristatyto pranešimo apie eTwinning programą (skaityti pranešimą), susipažino su portalo struktūra, naujienomis, įrankiais. Diskutavome apie kvalifikacijos kėlimo galimybes portale: diskusijos bei Mokytojų kambariai eTwinning portale, profesinės raidos seminarai įvairiose šalyse, internetiniai mokymai užsiregistravusiems portale.

Ar užsienio kalba – neįveikiamas barjeras? Daug kas abejoja, ar pradėti projektinę veiklą, nes nesame tikri dėl savo užsienio kalbos žinių bei gebėjimų. Juk mažieji dar nemoka užsienio kalbos? Ar tikrai galime įsijungti į projektinę veiklą ir be vaikučių užsienio kalbos žinių? Tokie klausimai kilo ne vienam seminaro dalyviui. Pasirodo projektuose nebūtina labai puikiai mokėti anglų kalbą, galima bendrauti turint minimalius įgūdžius ir juos tiesiog lavinti… o galima bendrauti vokiečių, rusų, prancūzų ar kitomis kalbomis. eTwinning konsultantė G.Kudinov pasidalijo savo praktine patirtimi vykdant projektą, pasidžiaugė savo pasiekimais (skaityti pranešimą). Papasakojo, kaip reiktų siekti sėkmės projekto metu, pristatė Animoto (www.animoto.com) įrankį (skaityti pranešimą).

Taip pat susirinkusiems pedagogams rūpėjo klausimai: kas gali dalyvauti, kokią veiklą galima vykdyti eTwinning bei Comenius, Nordplius ar kitų projektų metu? Kaip ir nuo ko gali pradėti projektus, kokia pradžia, kas būtina? Šioje srityje turtinga savo patirtimi pasidalijo bei asmeniškai konsultavo eTwinning konsultantė Virginija Kanapinskienė (skaityti pranešimą). Su seminaro dalyviais diskutavome ar reikia pasitelkti į pagalbą tėvelius, senelius ar į užsienio šalis išvykusius lietuvius? kodėl sekasi eTwinning projektus vykdyti ikimokyklinių įstaigų darbuotojams?

Planuojant projektus bei atrenkant idėjas, galima pasirinkti lietuvišką dainelę, šokį, o galima draugiškai pagaminti nesudėtingą patiekalą. Tokiu būdu galime pasidomėti bei susipažinti, kaip maitinasi mažieji kitose šalyse. Gražų pristatymą iš Graikijos Paxos salos pademonstravo eTwinning konsultantė Laima Vidauskienė, taip pat pristatė antrosios kartos saityno (Web 2.0) technologijas eTwinning projektuose (skaityti pranešimą).

Manome, kad visi suprantame, kad svarbu skatinti kūrybiškumą darželiuose ir pradinėse mokyklose. Pedagogai čia lygiai taip pat sėkmingai gali vykdyti projektinę veiklą, kurios metu naudotis paveikslėliais ir nuotraukomis, organizuoti inscenizavimo veiklą, gali piešti, lipdyti, dainuoti, kurti filmukus ar spektakliukus. Kad programa eTwinning būtų ne tik vienkartinė patirtis, bet taptų metodologija, taikoma kasdieniniame mokymo procese, turime ne tik išdrįsti patys, bet ir paskatinti bei padrąsinti savo kolegas. Projektų įgyvendinimui reikia tik noro, susidomėjimo ir bendradarbiavimo.

Danguolė Olbutienė
eTwinning konsultantė

 

Naujienų kategorijos

Žymos